Thule Pack 'n Pedal Commuter Backpack - zimowy test

Dojeżdżając do pracy w nadwiślańskiej stolicy kraju miałam okazję przetestować plecak rowerowy firmy Thule. Pogoda sprzyjała do testów, bo miałam różne warunki atmosferyczne, między innymi wracając z pracy nagle złapała mnie wielka ulewa, czy też rano wyruszyłam w drogę w śnieżnych warunkach. To wszystko pozwoli mi odpowiedzieć na pytania, czy zgodnie z sugestią producenta plecak jest odpowiedni dla miejskiego użytkownika dwóch kółek, jakie ma możliwości, czym się charakteryzuje i jak jest wykonany.

Prezentowany plecak rowerowy został wyprodukowany przez firmę Thule, kojarzoną głównie z bagażnikami samochodowymi. Natomiast oprócz tego, firma produkuje artykuły umożliwiające wygodne transportowanie wszelakich rzeczy i przedmiotów, pośród których znajdujemy różnego rodzaju plecaki, w tym także plecak rowerowy Commuter Backpack. Jego pojemność to 24 litry, wymiary - 38 x 17x 48 cm, masa - 1,16 kg, a materiał, z którego jest wykonany to nylon przypominający Cordurę 500D – tyle suchych faktów.

Przejdźmy do charakterystyki plecaka Commuter Backpack.

Materiał

Plecak jest wykonany z materiału, który zapewnia mu dużą wytrzymałość na otarcia, rozdarcia, szarpnięcia. Ponadto zapewnia odporność na warunki atmosferyczne. Zastosowany przez producenta materiał jest używany do produkcji: wytrzymałych plecaków turystycznych, butów wojskowych, trekingowych, ubrań dla motocyklistów, a to już zobowiązuje. Firma zastosowała materiał najwyższej wytrwałości co powoduje, że produkt jest przeznaczony do użytkowania na lata. Nie jest produktem jednorazowym, który po sezonie trzeba wymienić.

Elementy odblaskowe

Elementy odblaskowe są zlokalizowane na bokach plecaka, po prawej i lewej stronie, natomiast na frontowej kieszeni w widocznym i centralnym miejscu jest umieszczony pasek odblaskowy. Można w tym miejscu umieścić oświetlenie rowerowe. Elementy odblaskowe są umieszczone w sposób dyskretny i elegancki, wyglądają estetycznie, nie są krzykliwe, a jednocześnie zapewniają widoczność, co w warunkach miejskich jest ważne. W razie fatalnej deszczowej pogody, używając dodatkowej ochrony przeciwdeszczowej, producent ponownie zapewnia, że plecak jest widoczny. Oprócz elementów odblaskowych, ochrona przeciwdeszczowa jest w kolorze niebieskim, kolorze który bardziej wyróżnia plecak w otoczeniu.

Wodoodporność

Zastosowany materiał powoduje, że plecak podczas deszczu nie wchłania kropel, ma dobrze skrojony DWR. Mokry, zalegający śnieg, wystarczy zsunąć dłonią. Wodoodporność jest zapewniona nie tylko dzięki zastosowanej tkaninie ale także dzięki zamkom zewnętrznym ochraniającym powłokę materiału. Zamknięcie komory głównej odbywa się w trzech krokach: na zamek, następnie zrolowanie części górnej i zamknięcie na zatrzaski z dwóch stron, jak w sakwach. Wnętrze komory głównej plecaka wyłożone jest śliską powierzchnią, czyli w razie wewnętrznego zabrudzenia, można szybko je usunąć, nie trzeba w takim wypadku prać całego plecaka.

Pakowalność

Plecak posiada dużą komorę główną. Można wykorzystać jej całą powierzchnię tak, aby przewieźć sporą rzecz, mając pewność, że nic tej rzeczy nie zmoczy podczas transportu, bądź można korzystać z niej wraz z wyjmowaną kieszenią na laptopa (15’), tablet i inne gadżety, typu myszka, kabel, pendrive. Te drobiazgi wystarczy wrzucić do siatkowanej przedniej kieszeni wyjmowanej części. W momencie wyjęcia tej kieszeni z plecaka mamy podgląd na włożone do niej rzeczy, a to ułatwi szybkie odnalezienie tego, czego aktualnie potrzebujemy. 

Wyróżnieniem dla plecaka na tle innych dostępnych produktów na rynku jest zastosowanie kieszeni SafeZone. Jest to sztywna kieszeń, odporna na zagniecenia, umieszczona z boku plecaka. Może być użyta jako kieszeń na okulary i komórkę, bardzo wygodna w korzystaniu, dająca komfort, że rzeczy kruche są w bezpiecznym miejscu. 

Po przeciwnej stronie kieszeni SafeZone jest siatkowana kieszeń boczna. Przednia zewnętrzna kieszeń plecaka posiada wiele przegród. Tutaj można porozdzielać wszystkie pozostałe przewożone przez nas rzeczy, w taki sposób, że pozwala to na skuteczne ich odnajdywanie. Przednia kieszeń jest wyposażona w hak do zapięcia kluczy. Po otwarciu przedniej komory od razu odnajdujemy klucze. Pozostały nam jeszcze dwa schowki. Kieszeń na pokrowiec przeciwdeszczowy, która jest ulokowana od spodu plecak, nie zabiera miejsca oraz kieszeń na siatkę do przymocowania kasku.

System przewożenia

Plecak jest dość sztywny, tylny panel z szelkami posiada wgłębienia, co zapewnia wentylację i powoduje, że plecak nie przylega całą powierzchnią do pleców. W warunkach zimowych ta wentylacja sprawuje się dobrze, natomiast ciężko jest mi ocenić jak ten system działa w warunkach ciepłych czy upalnych. Do szelek jest zamontowany pas piersiowy, dzięki czemu plecak nie lata na plecach podczas jazdy.

Podsumowując plecak rowerowy Commuter Backpack jest wytrzymały, estetyczny, zapewnia dobrą organizację w pakowaniu, ułatwia odnalezienie rzeczy, można nim przewozić rzeczy w bezpieczny sposób w różnych warunkach pogodowych, jest łatwy do czyszczenia, rowerzysta zapakuje do niego kask, jest widoczny na drodze poprzez odblaski, także w miejskim transporcie rowerowym czy na wypady poza miasto będzie sprawował się dobrze. Thule jest wykonany z produktów najwyższej jakości, jest produktem na lata i może to sprawiło, że cena za niego jest taka wysoka.

Cena: 679 zł

Wykonanie: 5

Funkcjonalność: 5

Cena: 2

Gdzie możecie nabyć Thule Pack 'n Pedal Commuter Backpack? Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie Thule.


o autorze

Jarosław Lesisz

Z wykształcenia polonista, z zamiłowania fan dwóch kółek i wszystkiego związanego ze sprzętem rowerowym. Współzałożyciel oraz redaktor kultowego bikepl.com, twórca największego (jak na tamte czasy) forum rowerowego.

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl