Formula odkrywa karty

Nowe hamulce Formuli, które lada moment ujrzą światło dzienne będą cięższe niż obecne na rynku The One, ale dysponować będą też większą mocą hamowania dzięki owalizowanym tłoczkom.

Na Sea Otter, Formula oprócz nich zaprezentowała także model amortyzatora o regulowanym skoku w przedziale 80-115 mm z 35 mm średnicy górnymi goleniami, a także zestaw kół do MTB z obręczami wykonanymi ze scandium, których waga wynosić będzie nieco powyżej 300g.

Skupmy się jednak na hamulcach. Obudowę wykonano z jednego kawałka kutego aluminium i dzięki zastosowaniu owalnych tłoków, możliwe będzie wytwarzanie nacisku większego niż dysponują już i tak potężne The One przeznaczone do DH.


Według Chrisa Costello, owalny kształt eliminuje potrzebę stosowania cięższych i bardziej skomplikowanych układów 4-tłoczkowych, co także przyczynie się do stworzenia bardziej zwartej konstrukcji i wymiarów, które pozwolą uzyskać dodatkowy odstęp od szprych. Co do samych klamek, to konstrukcja jest zbliżona do tych stosowanych w modelach The One i R1. Nowością będzie możliwość regulacji ustawień bez użycia narzędzi, a także większe możliwości tuningu pod własne upodobania.

Więcej danych obecnie jest jeszcze tajemnicą, nie mniej moc hamowania nawet przy wielkości tarcz 160 mm powinna wystarczyć dla wszystkich, no może poza DH. Tak czy inaczej możemy oczekiwać nowego hamulca o wydajności The One, o masie całkowitej poniżej 350g (przód, mocowanie post mount, 160mm tarcza)
 
 

komentarze

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl