Lajtowanie przerzutek przednich

W poprzednim artykule opisaliśmy sposoby odlajtowania roweru poprzez zastosowanie przerzutki szosowej i zmianę ciągu dolnego na górny. Dla wielu z Was pewnie zysk wagowy będzie wystarczający, jednak na pewno spośród Was powie, tylko 45 g zysku? Przecież da się więcej. Oczywiście że się da. Jednak potrzebna już będzie ingerencja w konstrukcję przerzutki, zastosowanie lżejszych materiałów itd. W tym przypadku grupa osób, która podjęła by się samodzielnej przeróbki już się zawęża. Pozostałym przychodzą na pomoc firmy zajmujące się profesjonalnie tuningiem sprzętu.

Jedną z takich firm jest BTP. Na ich stronie natknąłem się na tuningowane przerzutki Campagnolo Record. W wersji oryginalnej waży ona 75g, co i tak jest wartością prawie kosmiczną, ale jak widać Panowie z BTP postanowili dokonać niemożliwego i w zależności od zasobności portfela nabywcy oferują 2 modele stuningowanego przez nich sprzętu.

 

Campagnolo Record w wersji fabrycznej 75g

Pierwszy z nich waży 53,5g. WOW. W modelu została odchudzona konstrukcja, jednak zostawiono użyte materiały by w ten sposób stworzyć model "ekonomiczny". Celowo użyłem cudzysłowu bo 149 euro, czyli prawie 600 zeta za przerzutkę przednią to nie jest mały wydatek. Jednak dla tych z Was, dla których ciągle mało, stworzono model High-End.

 

Oferowany on jest w 2 wariantach - z aluminiowymi bądź karbonowymi śrubami. Zmieniono prawie wszystko. Został kształt i działanie, reszta została zastąpiona karbonowymi odpowiednikami. Waga? 35g!!! czyli mniej niż połowa wersji fabrycznej. Jak wiadomo z waga jest odwrotnie proporcjonalna do ceny i tak jest również w tym przypadku. Cena tego cuda została ustalona na 330 euro czyli 1320 PLN. Kosmos.

 

Obie przerzutki występują w wersji na mocowanie do ramy. Żeby więc użyć je w pozostałych ramach potrzebna jest obejma. BTP ma takową w swojej ofercie i chętnie Wam ją sprzeda za "jedyne" 69 euro czyli 276 PLN. Przerzutka przytyje wówczas o całe 6g, ale i tak będziecie jednym z nielicznych w kraju nad Wisłą, którzy będą mogli pochwalić się posiadaniem naprawdę unikalnego produktu.


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl