Uebler: nowa jakość na polskim rynku bagażników rowerowych

Niemiecka firma Uebler (czyt. ibler), działająca od połowy lat 60-tych ubiegłego wieku, specjalizuje się w produkcji najwyższej klasy bagażników do przewozu rowerów na haku holowniczym, osiągając w tym segmencie kluczową pozycję na niezwykle wymagającym rodzimym rynku. Bagażniki firmy Uebler są projektowane i w całości produkowane w Niemczech, a dzięki najwyższemu reżimowi technologicznemu i unikalnym rozwiązaniom konstrukcyjnym Uebler jest bezpośrednim partnerem wielu renomowanych producentów aut, dostarczając bagażniki jako wyposażenie oryginalne dla BMW, Mercedesa, Volkswagena, Mitsubishi czy Toyoty. 

Wiosną 2016 roku bagażniki z logo Uebler pojawią się także na polskim rynku w wyselekcjonowanych sklepach specjalistycznych. W ofercie firmy Uebler na szczególną uwagę zasługuje bagażnik Uebler X, komfortowy i bezpieczny zwycięzca kilkunastu niezależnych testów, oferowany w dwóch wersjach do przewozu dwóch (Uebler X21 S) lub trzech (Uebler X31 S) rowerów na haku holowniczym auta. Wyróżnia go wyjątkowa łatwość montażu na haku holowniczym oraz niezwykle zwarta, stalowo-aluminiowa konstrukcja, umożliwiająca całkowite złożenie bagażnika do wymiarów niewielkiej walizki, co kapitalnie ułatwia przenoszenie i przechowywanie. Mimo niewielkiej masy własnej, wynoszącej zaledwie 13,5 kg (X21 S), bagażnik pozwala na przewóz rowerów o łącznej masie do 60kg, a każdy z nich może ważyć nawet 30kg. Duża, wynosząca 220 mm odległość między szynami ułatwia transport zwykle szerszych rowerów elektrycznych i istotnie ogranicza ryzyko ich uszkodzenia podczas mocowania i przewozu. 

Bagażnik mieści rowery o rozstawie osi do 130 cm. Koła rowerów mocowane są do szyn przy pomocy wygodnych pasków zębatych z mechanizmem zapadkowym. Uchwyty do ram są odłączane, ułatwiając mocowanie rowerów. Obejmują ramy okrągłe o średnicy do 75 mm i owalne o przekroju do 75x45 mm. Wygodny mechanizm odchylania bagażnika uruchamiany dużym, łatwo dostępnym pedałem, umożliwia dostęp do bagażnika samochodu także z zamontowanymi rowerami. Zamki zabezpieczają zarówno przewożone rowery, jak i mocowanie bagażnika na haku holowniczym. Bagażnik Uebler X, jak wszystkie inne modele tego producenta, wyposażony jest w miejsce na tablicę rejestracyjną i pełny zestaw świateł tylnych, zasilany przy pomocy standardowej wtyczki z 13 bolcami. Dzięki temu w zestawie są także światło cofania i szczególnie ważne światło przeciwmgielne, których nie mają bagażniki zasilane przy pomocy wtyczki z 7 bolcami. 

Ma to szczególne znaczenie dla bezpieczeństwa podróży, gdyż włączenie każdego bagażnika do gniazdka automatycznie wyłącza światło przeciwmgielne zabudowane w samochodzie, pozbawiając użytkownika auta tego jakże ważnego dla bezpieczeństwa elementu wpływającego istotnie na widzialność auta we mgle. Niemiecki certyfikat TUV, pozwala na legalne używanie bagażników Uebler we wszystkich krajach europejskich. Obrazu całości dopełnia dostępna opcjonalnie wygodna torba, która ułatwia przechowywanie i przenoszenie złożonego bagażnika. Pozwoli także uniknąć zabrudzenia wnętrza auta, gdy zechcemy schować w nim zdemontowany bagażnik po podróży w deszczu czy kurzu. W trosce o bezpieczeństwo użytkowników firma Uebler jako jeden z nielicznych producentów informuje o konieczności sprawdzenia wartości dopuszczalnego nacisku na kulę haka holowniczego, uzależniając od niej dopuszczalną ładowność bagażnika. Szczegółowa prezentacje bagażnika rowerowego Uebler X, a także wszystkich pozostałych modeli produkowanych przez firmę Uebler na www.uebler.com


o autorze

Mateusz Zoń

Od 1999 roku wyczynowo uprawia kolarstwo górskie, wielokrotnie stawał na najwyższych stopniach podium prestiżowych zawodów, także poza granicami kraju. 


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl