Echo Bike 2011

Na rok 2011 firma Echo do której należą takie marki jak Zoo, Adamant, Czar i GU, po raz pierwszy oferuje swoim klientom kompletne rowery bazowane w ponad 95% na autorskich komponentach grupy. W chwili obecnej oferta liczy trzy rowery Echo na kołach 20", 24" i 26", jeden rower Zoo na kołach 26" i w najbliższych miesiącach będzie poszerzana o kolejne modele.

Sercem każdego z rowerów są ramy Echo i Zoo, które przeszły gruntowne zmiany na rok 2011. Poza geometrią, która zmieniana jest co roku, wszystkie ramy wyposażono fabrycznie w hiszpański wkład suportu. Jest to rozwiązanie dotąd nie spotykane w ramach trialowych gdyż producenci niechętnie zabierają się do zmiany standardu jakim do tej pory były suporty pod system angielski. System hiszpański, czyli dosłownie dwa wielkie łożyska wbijane prasą do ramy i wytrzymała oś ISIS to rozwiązanie nie tylko lżejsze od popularnych suportów (158g dla tytanowego suportu Echo SL 128mm) ale także bardziej żywotne i tańsze w naprawach.
Ramy 24" oraz 26" wyposażono w poziome haki i niemal niewidoczny system napinania łańcucha. Pod każdym z haków znajduje się niewielki otwór, którym regulujemy wysunięcie śruby zapierającej się o oś piasty. Rozwiązanie to jest niezwykle proste w obsłudze a co najważniejsze, nie zwiększa wagi ramy i nie jest podatne na uszkodzenia.

Echo produkuje części posegregowane w trzech grupach - Trials Rider, Urban i Superlight. Urban to wciąż grupa niekompletna, natomiast najtańsza czyli TR, i najdroższa SL to w większości te same części różniące się materiałami. Tam gdzie w grupie TR stosowana jest stal, w grupie SL używa się tytanu. Dotyczy to między innymi osi i pinów do pedałów, śrub, wolnobiegów czy osi suportu. Wszystkie rowery składane są na komponentach najniższej grupy Echo czyli Trials Rider. Grupa ta cechuje się przemyślanymi i sprawdzonymi rozwiązaniami technicznymi pochodzącymi w całości od projektantów Echo, stosunkowo niewielką wagą oraz niską jak na komponenty trialowe ceną. Niemal wszystkie części wykonane są w technologii CNC z wysokiej jakości aluminium serii 6061 oraz 7075. W osprzęcie rowerów Echo wykorzystano aluminiowy widelec Echo SL, który jest jednym z najlżejszych sztywnych widelców na rynku a ogumienie pochodzi od firmy Kenda. W napędzie zadbano o wytrzymałość dlatego wszystkie rowery wyposażone są w korby ISIS oraz doskonały wolnobieg Echo TR o 108 punktach zaczepienia i 9ciu zapadkach, a także w łańcuch Yaban o zrywalności 1300KN. Koła składane są na nawiercanych obręczach Echo TR oraz piastach Echo wyposażonych w łożyska maszynowe i stalowe ośki 10mm zakończone funboltami.

Nowością na rok 2011 są też hydrauliczne hamulce tarczowe Echo, w które wyposażone są wszystkie rowery tej firmy. W przeciwieństwie do większości dostępnych na rynku hamulców tarczowych, modele Echo pracują w systemie zamkniętym. Oznacza to brak zbiorniczka wyrównawczego, który kompensuje rozszerzanie się płynu hamulcowego przy wyższych temperaturach. Ponieważ w trialu nie dochodzi do przegrzewania się hamulców, zastosowany system zamknięty umożliwia pełną kontrolę nad skokiem klamki i jej odległością od kierownicy co dla wielu osób uprawiających ten sport stanowi istotną rzadko spotykaną regulację.

Rower Echo 20" MK1 lub mniej oficjalnie Echo Lite 2011 cechuje się dwoma hamulcami tarczowymi Echo o rozmiarze 160mm, wytrzymałym napędem oraz kierownicą o szerokości 740mm i długim mostkiem doskonale zgranym z geometrią ramy. Rama pod względem wizualnym niewiele zmieniła się od modeli zeszłorocznych i cechuje się prostą i sprawdzoną konstrukcją dwóch trójkątów. Geometria ramy przeszła jednak spore zmiany i występuje tylko w jednej długości 1020mm, ze wzniosem suportu +80mm co stanowi radykalny krok, naszym zdaniem w dobrym kierunku. Przełożenie w napędzie wynosi 18:12 i nie odbiega od standardów dla rowerów 20". Waga kompletnego roweru wynosi 8,6kg co jest doskonałym wynikiem jak na rower wyposażony w dwa hamulce tarczowe. Naszym zdaniem rower Echo 20" MK1 to obecnie jedna z najciekawszych pozycji na rynku i zadowoli zarówno początkujących jak i profesjonalnych trialowców.
Echo 20 MK1 2011

Rower Echo 24" MK1 to pierwszy w historii firmy rower trialowy pod koła 24" i jeden z nielicznych dostępnych na rynku. Nowy rozmiar kół ma łączyć w sobie zalety roweru 20" oraz 26". Dlatego też rama posiada bardzo wysoki wznios suportu co wpływa na zwiększenie zwrotności roweru. Rower wyposażony został w przedni hydrauliczny hamulec tarczowy Echo o rozmiarze 180mm oraz tylny hydrauliczny hamulec szczękowy Echo TR. Koła składane są na unikalnych obręczach Echo SL obrabianych w całości CNC i zaplatane na cieniowanych szprychach Echo 2.0/1.5/2.0 z wysokiej jakości nyplami aluminiowymi. Pozostała część osprzętu, w tym piasty, pochodzi z grupy TR. Zdecydowano się na przełożenie 18:14 przy długości korb 170mm co powinno kompensować nieco mniejszy obwód kół niż w rowerze 26". Waga kompletnego roweru wynosi 9,5kg przy czym zmiana opon i dętek na lżejsze powinny umożliwić uzyskanie wagi poniżej 9kg.
Echo 24 MK1 2011

Rower Echo 26" MK1 lub nieoficjalnie Echo Pure 2011 kontynuuje serię bardzo udanych ram wypuszczanych pod tą nazwą. Po raz kolejny zauważamy powrót mody na wysoki wznios suportu wynoszący +55mm oraz baze kół dochodzącą do 1093mm. Podobnie jak w rowerze 24", wykorzystano tu hamulec tarczowy o rozmiarze 180mm na przednim kole oraz hydrauliczny hamulec szczękowy na tylnym kole. Waga roweru wynosi 10,2kg, w tym prawie 2,8kg stanowią opony i dętki. Maniakom wagi daje to duże możliwości odchudzenia roweru, przykładowo wykorzystując opony Continental w lekkiej wersji handmade.
Echo 26 MK1 2011
Rower Zoo Piranha to z całą pewnością najciekawsza propozycja w obecnej ofercie "dużych" rowerów grupy Echo. Reklamowana od niepamiętnych czasów jako najwytrzymalsza i jedyna właściwa rama do urban trialu, na rok 2011 przeszła także zmiany stylistyczne. Główka i haki pokryte są cieniowaną grafitową anodą oraz grafikami Zoo. Mufa suportu wycinana jest CNC z jednego kawałka aluminium a rura podsiodłowa (o ile o takiej w ogóle można mówić) obudowana jest masywnymi skrzydłami zwiększającymi sztywność ramy. Osprzęt roweru pozostaje ten sam co w rowerach Echo jednak zamiast akcentów pomarańczowych, wyposażono go w zielone elementy charakterystyczne dla tej marki. Zrezygnowano również z widelca Echo SL na rzecz wytrzymalszego Echo Urban. Pedały klatkowe zamieniono na cięższe ale wytrzymalsze pedały platformowe Echo. Rower ze względu na długość tylnego trójkąta ramy posiada na wyposażeniu półogniwo firmy Yaban, które niezbędne jest do jazdy z fabrycznym przełożeniem 18:15. Waga roweru wynosi 10,5kg, w tym sporą część stanowi ogumienie, które tanim kosztem można wymienić na lżejsze.
Echo ZOO Piranha 2011
Dystrybutorem rowerów ECHO jest Trialshop.pl

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl