Shimano prezentuje elektroniczną grupę XT DI2 M8050

Gdzieś pomiędzy profesjonalnymi kolarzami dla których kolarstwo jest pracą a weekendowymi kolarzami jeżdżącymi raczej sporadycznie jest spora grup, którą zwykliśmy nazywać ambitnymi amatorami. Są to osoby podchodzące "serio do tematu" lecz w zdecydowanej większości same pokrywające wydatki związane ze swoim nazwijmy to po imieniu "hobby". Są to osoby, które potrafią całymi godzinami pokonywać kolejne powtórzenia tych samych podjazdów w celu podniesienia swoich umiejętności. Nie dla sponsora, nie dla fanów, po prostu dla samego siebie. To właśnie z myślą o tych klientach powstała grupa Deore XT Di2 M8050.

Jeżeli marzysz o wygraniu zawodów, jeżeli stoisz w sektorze startowym i zastanawiasz się czy masz wszystko co potrzeba do wygrania lokalnych zawodów, rozglądasz się do okoła i już wiesz, że odpowiedni sprzęt może wspomóż twój wynik. Jest to czas na sięgnięcie po nową grupę Deore XT Di2 M8050.

Technologia zmieni spoób w jaki jeździsz.

Dwa lata po premierze pierwszego napędu sterowanego elektrycznie dedykowanego do rowerów górskich marki Shimano firma postanowiła, że przeniesie technologię do grupy niższej czyli Deore XT. Technologia Di2 pozwala na zmianę biegu z wyjątkową łatwością oraz dokładnością. Nie ważne jak bardzo bolą nas ręce po całodziennym treningu bądź też wycieczce, wystarczy tylko lekkie muśnięcie dźwigni manetki aby zmienić bieg na taki, który będzie w danej chwili odpowiedni. Ponadto nie musimy się martwić obydwoma przerzutkami. W przypadku zmiany zębatki tylnej poza zakres pozwalający na bezkolizyjną pracę przedniej przerzutki technologia SHIFT zadba o takie dostosowanie przerzutki przedniej, ażeby łańcuch nie ocierał o prowadnice pantografu.

Podobnie jak jej mechaniczny odpowiednik Deore XT M8000 także i elektroniczna tylna przerzutka grupy Deore XT Di2 M8050 wyposażona została w technologię Shadow RD+ (technologia zapobiega nadmiernemu kołysaniu się łańcucha w kierunku góra dół dzięki czemu zmiana biegów jest bardziej płynna).

Najbardziej przełomową technologią jaka zagościła w nowej grupie jest jest sposób komunikacji pomiędzy poszczególnymi jej komponentami. Shimano zdecydowało się na technologię transmisji danych opartą na bezprzewodowej technologii Bluetooth. Dzięki wykorzystaniu technologii Bluetooth kolarze mogę się bezprzewodowo za pośrednictwem modułu SC-MT800 komunikować ze swoimi tabletami lub też smartphonami. Możliwa staje się zatem za pośrednictwem telefonu zmiana ustawień sposobu pracy oraz prędkości działania dla każdego biegu z osobna. Ponadto za pomocą technologii D-Fly możliwe staje się wyświetlanie o stanie baterii oraz aktualnym biegu na ekranie dowolnego urządzenia wykorzystującego technologię bluetooth.

Składniki przygody.

Zarówno przednia jak i tyla manetka SW-M8050 zostały zaprojektowane dla zapewnienia maksymalnej ergonomii, minimalnego możliwego skoku dla pojedynczej zmiany biegów oraz łatwości zmiany o kilka biegów naraz. Technologia Synchronized Shify pozwala na zaprogramowanie swoistej mapy przełożeń odpowiedniej dla każdego z nas z osobna. Przykładowo możemy zdefiniować przy jakim przełożeniu z tyłu chcemy by przełożenie z przodu zmieniło się zależnie w górę lub też w dół zachowując odpowiednią kadencję. Bez zbytniego kręcenia młynka czy też przepychania na siłę.

Przednie przerzutki  FD-M8070 oraz FD-M8050 są bardzo precyzyjnymi oraz sztywnymi przerzutkami przednimi zapewniającymi podobne parametry jak komponenty grupy XTR Di2. Zaprojektowane zostały z myślą o elektronicznej grupie Deore XT. 

Silniki wykorzystane w grupie Deore XT są dwa razy mocniejsze niż silniki wykorzystane w grupach Dura-Ace czy Ulegra. Zdecydowano o tym głównie z powodu często wysokiego tarcia spowodowanego błotem czy też wysokim obciążeniom jakim poddawane są napędy grup MTB.

Jakość wykonania baterii jest identyczna jak w przypadku grupy XTR Di2 i zapewnia działanie na przynajmniej kilkaset kilometrów jazdy z umiarkowaną zmianą biegów. Manetki wyposażone są w wyświetlacz obrazujący stopień naładowania baterii. Pełne naładowanie baterii zajmuje niecałe 90 minut.

Grupa będzie dostępna od września 2016.


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl