Koła ZIPPa 404 oraz 808 od teraz także jako disc

Jak widać trend montowania hamulców tarczowych w rowerach szosowych nabiera coraz większego tempa. Marka ZIPP postanowiła zaprezentować dwa modele kół ZIPP 404 oraz ZIPP 808 posiadające najwyższy profil z całej rodziny w wersji dedykowanej pod hamulce tarczowe. Czy zatem zobaczymy np. rowery przeznaczone do jazdy na czas lub też przeznaczone do triatlonu, które to z definicji powinny być jak najbardziej opływowe wyposażone w hamulce tarczowe zobaczymy. Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że hamulce tarczowe są bardzo trudne do zabudowania i stanowić będą przysłowiową kulę u nogi w walce z aerodynamiką. Co przyniesie przyszłość nie wiadomo. Na razie zapraszamy do zapoznania się z dwoma nowościami marki ZIPP.

Koła ZIPP 404 Firecrest disc-brake

Koła ZIPP 404 są modelem uniwersalnym i bardzo wszechstronnym. Jeżeli posiadamy tylko jeden rower z jednym zestawem kół to model ten sprawdzi się na największej liczbie tras (od maratonów szosowych typu grand fondo z długimi zjazdami poprzez bardzo techniczne zjazdy aż po jazdy się po drogach o złej oraz brudnej nawierzchni).

Specyfikacja techniczna:

  • waga - 1715g (800g przód, 915g tył) w wersji pod oponę, 1545g (710g przód, 836g tył) w wersji pod szytkę
  • wysokość obręczy - 58mm
  • maksymalna szerokość obręczy - 26,53mm
  • liczba szprych - przód 24, tył 24
  • szprychy - Sapim CX-Ray 
  • nyple - aluminiowe Sapim Secure-lock
  • piasty - przód ZIPP 77, tył ZIPP 177D
  • dostępne bębenki - standardowo dostępne z bębenkiem 10/11 rzędowym Shimano (bębenek SRAM XD dla piast 177D dostępny jest oddzielnie)
  • naklejki z logo ZIPP dostępne w kolorach - matowy biały, matowy czarny, matowy czerwony, matowy zielony, matowy niebieski oraz matowy różowy
  • cena - wersja pod oponkę (2500€), wersja pod szytkę (2400€)
  • dostępność - od maja 2016

Koła ZIPP 808 Firecrest disc-brake

Koła ZIPP 808 są modelem cechującym się najwyższą efektywnością aerodynamiczną. Dzięki zastosowaniu technologii Firecrest cechują się odpornością na boczny wiatr charakterystyczną dla obręczy o znacznie niższym profilu. Koła są idealnym wyborem na płaskie trasy, jazdę na czas oraz do triatlonu.

Specyfikacja techniczna:

  • waga - 1975g (950g przód, 1025g tył) w wersji pod oponę, 1760g (820g przód, 940g tył) w wersji pod szytkę
  • wysokość obręczy - 82mm
  • maksymalna szerokość obręczy - 27,5mm
  • liczba szprych - przód 24, tył 24 szprychy - Sapim CX-Ray
  • nyple - aluminiowe Sapim Secure-lock
  • piasty - przód ZIPP 77, tył ZIPP 177D
  • dostępne bębenki - standardowo dostępne z bębenkiem 10/11 rzędowym Shimano (bębenek SRAM XD dla piast 177D dostępny jest oddzielnie)
  • naklejki z logo ZIPP dostępne w kolorach - matowy biały, matowy czarny, matowy czerwony, matowy zielony, matowy niebieski oraz matowy różowy
  • cena - wersja pod oponkę (2800€), wersja pod szytkę (2700€)
  • dostępność - od maja 2016

O teraz wszystkie koła marki ZIPP (za wyjątkiem 404 Firecrest 650c, Zipp 30 oraz 30 Course) będą sprzedawane z naklejkami dostępnymi aż w sześciu kolorach.

Są to:

  • matowy biały
  • matowy czarny
  • matowy czerwony
  • matowy zielony
  • matowy niebieski
  • matowy różowy

Na sam koniec pewna wisienka na torcie. Osoby, którym opory toczenia kół ZIPPa zbudowanym na piastach 77/177 oraz 77/177D wydają się zbyt duże będą mogły je zmodyfikować. Duńska marka Ceramicspeed przygotowała specjalny zestaw łożysk dedykowany do nowych piast ZIPPa.

Ceramicspeed 77/177 & 77/177D update kit.

Specyfikacja techniczna:

  • łożyska hybrydowe o bardzo niskich oporach toczenia (ceramiczne kulki, stalowe bieżnie)
  • zmierzony zysk energetyczny od1,5W do nawet 9W (w zależności od stanu twoich aktualnych łożysk)
  • dostępne w dwóch zestawach: do piasty przedniej ZIPP 77, do piasty tylnej ZIPP 177 (bębenek piasty 177 wykorzystuje te same łożyska co piasta przednia)
  • cena za zestaw - 278€
  • dostępność - maj 2016

Dystrybutorem marki ZIPP w Polsce jest firma Harfa Harryson ( http://www.harfa-harryson.com.pl ).


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl