Kells URC70, czyli stary dobry znajomy…

Przy okazji mojego wyjazdu do Włoch od Kellys Bicycles Polska dostałem identyczny rower jak w zeszłym roku. Pełny test i moje odczucia z jazdy z zeszłego roku znajdziecie tutaj.

Ten artykuł ma na celu uzupełnienie zeszłorocznego testu oraz być może pomóc w podjęciu decyzji czy warto zakupić szosowy rower Kellys. Tegoroczny model poza malowaniem ramy w zasadzie niczym się nie różni od tego, który testuję. Kilka zmian ja dokonałem. Jedną jest założenie korby z pomiarem mocy InfoCrank, która ma tarcze 52/36 (test korby możecie przeczytać tutaj).

Zakładając korbę z pomiarem mocy, rower testowy przybrał na wadze, ale zyskał na sztywności, już kilkukrotnie przekonałem się, że jeżeli mamy standardowo w naszej szosówce korbę Ultegry, to wymieniając ją zyskamy na sztywności. Dodatkowo zyskałem kilka zębów z przodu, co przydawało się na długich szybkich zjazdach. Dzięki firmie Kozzak Bikes, pomiar mocy nadal mogę testować i nie było konieczności podmiany tylnego koła. Koła Mavic Aksium S spisują się przyzwoicie. Jeżeli rower ma służyć do treningów, nie ma sensu kombinować z wymianą, chyba że kogoś stać na takie wydatki…

W tym roku miałem okazję sprawdzić  Kellysa podczas deszczu i uważajcie na seryjne opony Mavic Aksion - są bardzo śliskie, dodatkowo pierwszy raz zdarzyło mi się stracić hamulce po około 30 minutach jazdy w deszczu, być może było coś rozlane na jezdni.

W jednym z testów narzekałem kiedyś na pancerze firmowe Kellysa, tutaj po porządnej ulewie wszystko działało bez zarzutów. Poprzednio w URC70 owijka Fizik po 2tygodniach testów wyglądała jakby miała rok, ale być może była jakaś wadliwa, ponieważ w tym modelu testowym nie pojawiła się taka sytuacja.

Od razu zmieniłem siodło: fi´zi:k Arione R5, które mi osobiście w ogóle nie pasuje na Selle Italia SLR Kit Carbonio, którego test niebawem u nas na portalu.

Tak w zeszłym roku podsumowałem moją przygodę z Kellys URC 70:

„W Polsce nie mam okazji podczas testów jechać godzinę pod non stop pod górę i na tych próbach rower się spisywał rewelacyjnie, pomimo różnej dyspozycji i tempa na podjazdach. Nic nie przeszkadzało, a jak wiadomo gdy nie czujemy się najlepiej wtedy najmniejszy szczegół przeszkadza. Nie będę ukrywał, że miałem nadzieję, iż będą takie moje odczucia, ale nowym elementem którego nie mam w moich okolicach są długie zjazdy z wieloma serpentynami po 180 stopni, na których dodatkowo nie ma piasku czy żwirku i tutaj moje zaskoczenie jak ten rower skręcał i wchodził w zakręty. Pamiętam, że w poprzednich latach na innej szosówce nie byłem wstanie się złożyć w zakręt i wyjść z niego na pełnej prędkości, tutaj momentami, aż sam nie mogłem uwierzyć, że URC 70 tak się klei do asfaltu! Co oczywiście daje wiele frajdy! „

Nadal podtrzymuję swoje zdanie. Niestety tendencje podnoszenia cen dopadły również słowacką markę i za model na rok 2016 musimy zapłacić tysiąc złotych więcej niż miało to miejsce w roku ubiegłym, ale niestety większość marek rowerowych podniosło ceny głównie na utrzymujące się dość wysokie kursy walut.

Specyfikacja:

rama: KELLYS iCAD RC Carbon Composite

rozmiary ram: 480mm (S) / 520mm (M) - testowana / 560mm (L)

widelec: KELLYS Carbon monocoque 1.5 (tapered steerer)

stery: RITCHEY Pro Logic Zero 1.5 integrated

korby: SHIMANO Ultegra 6800 Hollowtech II compact (50x34)

manetki: SHIMANO Ultegra ST-6800 Dual Control

przerzutka przód: SHIMANO Ultegra 6800 (34.9mm)

przerzutka tył: SHIMANO Ultegra 6800

ilość biegów: 22

kaseta: SHIMANO Ultegra CS-6800-11 (11-28)

łańcuch: SHIMANO Ultegra CN-6600 (106 links)

hamulce: SHIMANO Ultegra 6800

dżwignie hamulcowe: SHIMANO Ultegra ST-6800 Dual Control

linki hamulcowe: JAGWIRE stainless

koła: MAVIC Aksium S

opony: MAVIC Aksion 23-622 (700 x 23C) folding

wspornik kierownicy: RITCHEY WCS 4-Axis Matrix Carbonalloy (diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 6°)

kierownica: RITCHEY WCS Carbon Curve (31.8mm)

chwyty: fi´zi:k Microtex bar tape - gel padding

sztyca: RITCHEY WCS Carbon 1-Bolt monocoque (diam 31.6mm)

siodło: fi´zi:k Arione R5

waga roweru po przeróbkach z pedałami Shimano Ultegra: 8,73kg

Oceny:

Wykonanie - 4

Waga - 3

Właściwości jezdne - 4,5

Cena - 4  (model 2016 – 9 999zł , 2015 – 8 999zł)

Tak prezentuje się rower z kolekcji 2016:

Zeszłoroczny test Kellys'a URC 70 znajdziecie TUTAJ


o autorze

Mateusz Zoń

Od 1999 roku wyczynowo uprawia kolarstwo górskie, wielokrotnie stawał na najwyższych stopniach podium prestiżowych zawodów, także poza granicami kraju. 


Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl