Shimano na sezon 2017 przeprojektowuje grupę Sora

Nowa SORA R3000 dostarcza technologie z wyższych grup do rekreacji i jazdy miejskiej. Pierwszą porcją szosowych nowości na sezon 2017, jakie firma Shimano zdecydowała się pokazać światu, jest nowa grupa SORA R3000, w tym należące do niej mechaniczne hamulce tarczowe oraz koła szosowe E-THRU. Grupa SORA skierowana jest przede wszystkim do osób zaczynających swoją przygodę z kolarstwem szosowym, ale dzięki swojej wytrzymałości i przystępnej cenie jest to także perfekcyjna grupa dla zimówek oraz rowerów do jazdy miejskiej. Zarówno początkujący, jak i entuzjaści kolarstwa szosowego będą czuć się komfortowo, dzięki technologiom przeniesionym z wyższych grup do nowej 9-cio biegowej SORA R3000.

Wygląd.

Nowa czteroramienna korba, manetki, przerzutki i hamulce są utrzymane w połyskującej czarno-szarej stylistyce zapożyczonej z wyższych grup, aby stworzyć kompletny, wyrafinowany rower szosowy.

Wielozadaniowość.

Przewagą grupy SORA R3000 nad rywalami jest zaoferowanie niedrogich i niezawodnych elementów w dwóch typach, przystosowanych do standardowych kierownic szosowych oraz także do kierownic płaskich. Lżejsza, czteroramienna korba w wersji dwu (FC-R3000, 50-34T) i trzy blatowej (FC-R3030, 50-39-30T) przyciąga wzrok, gdyż wygląda jak by była wzięta z grupy DURA-ACE 9000, a 9-ciobiegowe klamkomanetki STI Dual Control posiadają wewnętrzne prowadzenie linek, co razem doskonale uzupełni każdy, nawet wyczynowy rower.

Dla rowerów miejskich istnieje alternatywna, 5cioramienna wersja korb w układzie 2x9 (FC-R3000-CG, 50-34T) lub 3x9 (FC-R3030-CG, 50-39-30T) wraz z osłoną łańcucha zabezpieczającą spodnie. Dla płaskich kierownic przeznaczone są manetki Rapidfire Plus (ST-R3000/30) i dźwignie hamulca z przewodami Optislick (BL-R3000).

Zarówno podczas jazdy po mieście jak i zawodów, SORA R3000 sprawia, że wszystko staje się bezpieczniejsze dzięki 20% wzroście skuteczności hamowania.

Zakres.

Zarówno dwu jak i trzy blatowa korba (50-34T, 50-39-30T) może być teraz połączona z kasetami 11-34T, przystosowaną do nich tylną przerzutką, oraz przednią przerzutką z wydłużonym ramieniem. Z dodatkowymi dwoma zębami, podjazdy staną się nagle łatwiejsze, w porównaniu do poprzedniej SORY, a najmniejsza zębatka 11T pozwoli się rozpędzić jadąc po płaskim.

Inne, nowe komponenty szosowe.

Podczas gdy technologia mechanicznych hamulców tarczowych zalewa szosowy rynek, Shimano zaprezentowało nowy zacisk hamulca, mocowany w systemie flat-mount (BR-RS305), który może być stosowany z tarczami ze stali, lub stali nierdzewnej (SM-RT81-SS/S, RT54-S). Światło dzienne ujrzały również koła Shimano RX31 z osią 12mm i piasta AX720 z technologią E-THRU przeniesioną z rowerów górskich. Z pewnością zwiększy to sztywność oraz bezpieczeństwo, poprzez ulepszenie zacisku, który jest także łatwiejszy w obsłudze. SORA R3000 jest najatrakcyjniejszą 9-cio biegową grupą, jaka ukazała się do tej pory, dzięki jej wielozadaniowości, a także technologiom hamowania i zmiany biegów przeniesionych z wyższych grup. Produkty pojawią się na rynku już w kwietniu.

Dystrybutorem marki Shimano w Polsce jest firma Shimano Polska Bicycle Parts Sp. z o.o. ( http://cycle.shimano-eu.com/content/seh-bike/en/home/news-and-info/distributor-overview/shimano-polska.html ).


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl