Sram Roam 60 - nowa odsłona flagowych kół
Po hamulcach nadszedł czas na odświeżenie najwyższego modelu kół czyli Roam 60 oraz prezentacje piast 900. Zacznijmy zatem od kół. Jak przystało na flagowy model nie może być mowy o kompromisach. Koła sprawdzą się zarówno podczas podczas pokonywania podjazdów, jak również czerpiąc przyjemność z długich krętych zjazdów od wschodu do zachodu słońca. Są przykładem idealnego balansu pomiędzy wagą, bezwładnością oraz wytrzymałością. Sprawdzą się zarówno podczas całodniowej jazdy po górach, jak również podczas wyścigów cross country.
Nowa odsłona modelu Roam 60 została wyposażona w obręcz wykonaną z carbonu o szerokości 30mm, w celu zapewnienia lepszej kontroli oraz komfortu podczas jazdy w terenie.
Piasty kół zostały wyposażone w technologię Double Time. Polega ona na tym, że mechanizm bębenka składa się z koła zębatego wyposażonego w 26 wpustów oraz dwóch par zapadek przesuniętych względem siebie o kąt inny niż 90 stopni. Dzięki temu w za każdym razem gdy pedałujemy moment przenoszony jest tylko przez dwie zapadki mechanizmu. W efekcie odległość pomiędzy jednym a drugim punktem, w którym możliwe jest przenoszenie napędu z bębenka na piastę została zmniejszona z 18,8 stopnia do 6,9 stopnia. Zatem działanie mechanizmu zapadkowego jest bardziej gładkie oraz płynne.
Kupując koła w komplecie otrzymujemy zestaw naklejek na koła w w siedmiu różnych kolorach.
Specyfikacja kół:
- dostępny rozmiar - 27.5”
- materiał obręczy - wykonana z carbonu nie oczkowana
- szerokość obręczy - 30mm
- kompatybilność z oponami - przygotowane do pracy z systemem Tubeless Ready
- kompatybilność z tarczami hamulcowymi - standard na 6 śrub
- kompatybilność z kasetami - Sram XD, Shimano
- koła dostarczane z zestawem naklejek
- rodzaje dostępnych osi - przód (QR 9mmm, 15x100mm, 20x100mm), tył (QR 9mm, 12x142mm)
- rodzaje dostępnych osi w systemie Boost - przód (21mm, 31mm - Rockshox Torque), tył (12x148mm)
- mechanizm zapadkowy bębenka - wykonany w technologii Double Time (cztery zapadki)
- ilość szprych - 24
- rodzaj szprych - płaskie, czarne, podwójnie cieniowane z 2.0mm na 1.0mm
- rodzaj łożysk - uszczelniane maszynowe
- rodzaj nypli - aluminiowe
- wykończenie obręczy - carbon o fakturze UD matowe
- rodzaj obręczy - asymetryczne
- sposób zaplotu - dwa krzyże
- waga - przód 750g, tył 875g (w najlżejszej konfiguracji)
- sugerowana cena - przód 939€, tył 1043€
- w sprzedaży od kwietnia 2016
Równolegle z nowymi kołami swoją premierę miały nowe piasty - model 900. Nie ważne czy właśnie kończysz zawody efektownym finishem, kończysz epicką wyprawą czy po prostu wracasz do domu piasty cały czas są gotowe na kolejne wyzwania.
Piasty podobnie także zostały wyposażone w mechanizm zapadkowy Dual Time. Ich przeznaczeniem jest praktycznie każdy rodzaj jazdy począwszy od roweru szosowego wyposażonego w hamulec tarczowy, przez grivel bike, przełaje a skończywszy na enduro.
Specyfikacja piast:
- rodzaje kół - przednie, tylne
- rodzaje dostępnych osi - przód (QR 9mmm, 15x100mm, 20x100mm), tył (QR 9mm, 12x142mm)
- rodzaje dostępnych osi w systemie Boost - przód (21mm, 31mm - Rockshox Torque), tył (12x148mm)
- dostępne ilości szprych - 24, 28, 32
- kompatybilność z tarczami hamulcowymi - standard na 6 śrub
- kompatybilność z kasetami - Sram XD, Shimano
- dostępne kolory - czarny
- mechanizm zapadkowy bębenka - wykonany w technologii Double Time (cztery zapadki)
- możliwość konwersji osi na inny standard - tak
- materiał osi - cieniowane aluminium
- materiał bębenka - aluminium
- materiał obudowy - kute aluminium
- dostępne długości osi - 100mm, 110mm, 135mm, 142mm, 148mm
- rodzaj łożysk - uszczelniane maszynowe
- waga - przód 150g, tył 275g (w najlżejszej konfiguracji)
- sugerowana cena - przód 82€, tył 208€
- w sprzedaży od kwietnia 2016
Dystrybutorem marki Sram w Polsce jest firma Harfa Harryson ( www.harfa-harryson.com.pl ).
komentarze