Zmierz się z wagą idealną i wygraj rower Merida
Co jeszcze może ważyć 4,56 kg, tyle co Merida Scultura Superlite LTD, czyli najlżejszy seryjnie produkowany rower świata? Z takim zadaniem trzeba się zmierzyć w konkursie „Waga idealna” Meridy. Wysyłając zdjęcie, można powalczyć o rower szosowy Merida i wiele innych nagród. Promowany inspirującymi filmami konkurs potrwa od 2 do 20 lutego na rowerymerida.pl/wagaidealna
4,56 kg to waga Scultury Superlite LTD, najlżejszego seryjnie produkowanego roweru świata. Ultralekki model Meridy miał swoją premierę podczas Giro d’Italia 2015, od niedawna jest dostępny także w Polsce. Z tej okazji zorganizowano konkurs „Waga idealna”, który potrwa od 2 do 20 lutego na www.rowerymerida.pl/wagaidealna Aby wziąć w nim udział, wystarczy przesłać zdjęcie obrazujące, co jeszcze może ważyć 4,56 kg.
Do wygrania jest rower szosowy Merida Scultura 100 i wiele innych nagród, m.in. stroje i akcesoria rowerowe Merida, plakat z autografem Gunn-Rity Dahle Flesji, najbardziej utytułowanej zawodniczki w historii MTB, czy czapeczka Lampre-Merida, którą podpisał Rui Costa, szosowy mistrz świata 2013. Każdy uczestnik konkursu może wysłać osiem zrobionych przez siebie zdjęć (jednorazowo cztery).
Jury nagrodzi zdjęcia, kierując się szeroko pojętą kreatywnością autora, oryginalnością zdjęcia i jego wartością artystyczną. Inspirację dla uczestników konkursu mogą stanowić promujące go filmy, które będą wyświetlane na jego stronie internetowej, a także na facebook.com/merida.polska oraz na YouTube. Będą one przedstawiać kolejnych śmiałków, którzy chcą dorównać wadze 4,56 kg. Obejrzyj video:
Skąd ta waga?
Skąd wzięła się tak niska waga Scultury Superlite LTD? Pomógł ją osiągnąć nowy sposób produkcji karbonowych ram z użyciem specjalnych form, który Merida wykorzystuje po raz pierwszy. Tworzenie każdej ramy zajmuje do 14 godzin i wymaga ręcznego nakładania każdej z 400 warstw karbonu. Nowa technologia pozwala zbudować wytrzymałą ramę o bardzo cienkich rurach. Ich ścianki w wersji Superlite LTD mają miejscami zaledwie 0,4 mm grubości. Mimo takich wartości rama o wadze 680 g osiąga świetne parametry sztywności i jest w pełni bezpieczna, co potwierdzają odpowiednie testy i certyfikaty. – Rower jest w pełni sprawny i gotowy do jazdy – mówi o Sculturze Superlite LTD Patrick Laprell, produkt menedżer odpowiedzialny w Meridzie za rowery szosowe. W połączeniu z ultralekkimi komponentami, rower ten waży 4,56 kg i jest najlżejszym seryjnie produkowanym na świecie. Rekordowy model jest wyposażony m.in. w koła Tune Skyline, używane przez dwukrotnego zwycięzcę Tour de France Chrisa Froome’a na górskich etapach. Z pełną specyfikacją Scultury Superlite LTD można się zapoznać na www.rowerymerida.pl
Najlepsza w historii
Najlżejsza Scultura jest siostrzaną wersja roweru, który na co dzień służy grupie Lampre-Merida, dzieląc z nim tę samą geometrię i wykorzystane technologie. – Nowa Scultura to najbardziej zrównoważony rower szosowy w naszym portfolio. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jego niskiej wagi, sztywności, komfortu i aerodynamiki – podkreśla Juergen Falke, dyrektor produktów Meridy i szef jej działu badawczo-rozwojowego. Premierowy model pomógł zwyciężyć na 5. etapie Giro d’Italia Janowi Polancowi z włoskiej grupy. Był to zarazem pierwszy etap wyścigu z metą na podjeździe, idealny dla nowej Scultury stworzonej do zwycięskiej jazdy pod górę. „Nowa Scultura jest bardzo lekka, ale robi różnicę nie tylko pod górę. Jest bardzo wygodna i zwrotna, świetnie się prowadzi na zjazdach i przyspiesza tak, jak trzeba” – napisał o rowerze Przemysław Niemiec.
W stosunku do wcześniejszej wersji Scultury znacznie ulepszono jej aerodynamikę, ale poprawiono także te cechy roweru, z których słynął od lat. Jest on bardziej komfortowy, agresywniejszy i zwinniejszy niż kiedykolwiek, zachowuje przy tym imponujące parametry sztywności. – Biorąc pod uwagę wszystkie zalety tego roweru, nowa Scultura to bez wątpienia najlepsza szosówka, jaką kiedykolwiek stworzyliśmy. Jest to wyczuwalne od pierwszego przekręcenia korbami, nie tylko dla zawodowców – mówi Daniel Schwenk, starszy dyrektor ds. badań i rozwoju w Meridzie.
komentarze