Nowe miejskie rowery Merida - jakość ponad wszystko

Dziewięć nowych rowerów miejskich znajdzie się w kolekcji 2016 Merida Polska. Marka kojarzona z zawodowymi grupami kolarskimi Lampre-Merida, Multivan Merida Biking Team i sprzętem szosowym oraz MTB odważnie wkracza nad Wisłą w nowy segment. – Jednym z głównych powodów, dla których powstały nowe miejskie rowery Merida, jest widoczny trend, który pokazuje, że tzw. góral przestaje być uniwersalnym wyborem i staje się rowerem specjalistycznym. Ludzie, którzy mieszkają w miastach i traktują rower jako środek lokomocji, dużo chętniej wybierają rower użytkowy: miejski bądź turystyczny – tłumaczy Jacek Wajda, product manager odpowiedzialny w Merida Polska za rowery miejskie i trekkingowe. Nowe miejskie modele Cityway i Classicway są montowane w Polsce, a ich projektowanie poprzedziła szczegółowa analiza rynku. Starałem się nie powielać tych samych rozwiązań. Przygotowując geometrię nowych miejskich rowerów, wypośrodkowałem ją tak, aby była wygodna i najmniej ryzykowna dla każdego użytkownika. Zależało mi na tym, aby te rowery dobrze się prowadziły oraz by łatwo się na nie wsiadało i z nich zsiadało – mówi Wajda. Jako były kolarz, który wciąż z powodzeniem ściga się w kategorii masters (m.in. mistrzostwo Polski 2012 w jeździe parami na czas), o geometrii ramy mógłby mówić godzinami. Równie długo mógłby opowiadać o tym, co jest główną ideą dotyczącą projektowanych przez niego rowerów. – Naszym absolutnym priorytetem jest jakość wykonania i jakość montażu. Osiągamy ją i kontrolujemy na wiele sposobów, by klient był maksymalnie zadowolony z wygodnej, bezpiecznej i bezawaryjnej jazdy. Staramy się także, by mimo wysokiej jakości naszych rowerów ich cena była atrakcyjna – podkreśla. Pełną gamę nowych rowerów miejskich Merida, a także nową odsłonę modeli trekkingowych Freeway, już od czwartku 24 września będzie można obejrzeć na stoisku D-36 podczas Kielce Bike-Expo.

Mówiąc o jakości, mam na myśli zarówno ramę i komponenty roweru, jak również złożenie wszystkiego w całość. Zależy nam, aby rower po wyjechaniu ze sklepu nie sprawiał klientowi jakichkolwiek problemów. Oddźwięk rynku dotyczący jakości naszych rowerów, w tym jakości montażu, jest bardzo dobry – rozwija Jacek Wajda. Ramy nowych miejskich rowerów Merida są produkowane dokładnie w tych samych fabrykach, w których powstają inne modele jednej z czołowych marek rowerowych na świecie, słynącej z wysokiej klasy ram. W kompletny rower ramy nowych modeli miejskich i trekkingowych Meridy zamieniane są jednak w Polsce. – Rowery montujemy w systemie stanowiskowym, w którym dany egzemplarz składa tylko jedna osoba. Przewaga takiego rozwiązania nad systemem opartym na linii produkcyjnej jest ogromna – przekonuje Marcin Smolarz, kierownik montowni Merida Polska. Każdy rower jest u nas traktowany indywidualnie, wręcz dopieszczany, za każdym z nich stoi odpowiedzialna za jego montaż osoba, a brak tempa nadawanego przez rytm linii produkcyjnej pozwala zadbać o najdrobniejsze szczegóły. W takim systemie składa się zazwyczaj tylko najlepsze modele produkowane w danej fabryce, dla nas każdy z modeli traktowany jest jak rower z najwyższej półki – tłumaczy Smolarz.

W uzyskaniu pożądanych efektów montażu pomaga wieloetapowy proces kontroli jakości. Zaczyna się on od sprawdzenia jakości poszczególnych komponentów przed przystąpieniem do montażu. Następnie na każdym stanowisku montażu kontrolowane są kolejne elementy roweru i dotychczasowe efekty składania go. Po każdym etapie montażu mamy pewność, że jest on przeprowadzony właściwie. Zwracamy także uwagę na właściwą regulację hamulców czy przerzutek – mówi Jacek Wajda. Dodatkowo każdy rower po całkowitym przygotowaniu go do jazdy przechodzi przez dział kontroli jakości, dzięki czemu mamy stuprocentową pewność jego sprawności, dobrego montażu i właściwego działania każdego z jego komponentów – dodaje. Rower wyjeżdża z montowni Meridy zapakowany tak, by był bezpieczny w podróży i aby w serwisie jego złożenie zajmowało jak najmniej czasu. Zdaniem product managera Merida Polska przygotowanie takiego roweru do jazdy powinno zająć ok. 3 minut. Wystarczy zdjąć osłaniający go kartonowy garnitur i folię bąbelkową, wyregulować kierownicę i zamontować pedały. To jest ogromny atut dla sprzedających, szczególnie w szczycie sezonu. Są rowery, których przygotowanie do sprzedaży zajmuje nawet do godziny – wyjaśnia Wajda.

Jakość w nowych rowerach Merida dotyczy nie tylko montażu. Rozpoczynając ten projekt, którego inicjacja trwała dwa lata, miałem na względzie to, by każdy dostawca komponentów naszych rowerów miał duże doświadczenie i gwarantował wysoką jakość swoich produktów – tłumaczy product manager Merida Polska. W obrębie komponentów jego bliskim współpracownikiem jest osoba, która przez wiele lat była kierownikiem produkcji w fabryce produkującej 2 mln rowerów rocznie. Ma ogromne doświadczenie w zakresie części rowerowych i zapewnia ich wysoką jakość. Pomaga nam także doskonalić nasze procesy montażu – tłumaczy Wajda. Zależy mu na tym, by nowe rowery miały specyfikację dorównującą najdroższym modelom w swej kategorii na rynku, ale konkurowały z nimi pod względem ceny. Jego celem było także to, by pozytywnie wyróżniały się na ulicy, a miejski szyk był ich mocną stroną. Przykładamy dużą wagę do ich wyglądu. Nasze rowery Cityway i Classicway są przygotowane pod względem konstrukcji i designu głównie dla kobiet, które poszukują dobrego i bezawaryjnego dwukołowego kompana – mówi pomysłodawca nowych modeli. Przygotowując je, podjął współpracę z absolwentką ASP, która może się pochwalić wieloma pracami dla znanych polskich firm i instytucji. Także dzięki niej rowery Cityway i Classicway są dopracowane pod względem każdego szczegółu. Należą do nich koszyczek na kierownicę z odpowiednią wyściółką, wygodna kierownica dopasowana do danego modelu, a także do komfortowego siodełka, czy solidny tylny bagażnik. Montujemy też ergonomiczne chwyty kierownicy, są ręcznie szyte i bardzo wygodne – wylicza Wajda. Uwagę zwracają także błotniki zgrane kolorystycznie z innymi elementami roweru oraz dzwonek umieszczony w klamkach hamulca modeli Cityway. Wszystkie nowe rowery miejskie i trekkingowe Merida wyposażono w dopasowane kolorystycznie opony CST z wkładką antyprzebiciową, co dodatkowo sprzyja bezproblemowej jeździe.   

Jak przyznaje Jacek Wajda, rowery Cityway i Classicway różnią się przede wszystkim kształtem ramy. – Dzięki temu łatwiej jest nam trafić w różne gusta – mówi. Bliskimi krewnymi nowych rowerów Merida są miejskie modele Drakar. – Stanowią one podstawę struktury naszej kolekcji. Na tle rynku sytuują się jednak w średnich przedziałach, jeśli chodzi o cenę i specyfikację. Mają nieco uboższą specyfikację niż rowery Merida. Na przykład zamiast regulowanego wspornika kierownicy, który można znaleźć w tych drugich, montujemy w nich sztywny wspornik. Oba pochodzą jednak od tego samego sprawdzonego producenta – wyjaśnia Wajda, który przyznaje, że większość części jest wspólna dla rowerów Merida i Drakar. Nowością w kolekcji Merida Polska są także premierowe wersje znanych modeli trekkingowych Freeway. – Zmieniliśmy geometrię rowerów Freeway, by jeszcze lepiej odpowiadała różnym celom. Powinny być gotowe do pokonywania długich wyprawowych dystansów, a jednocześnie szybkie, efektywne i komfortowe. Testy i pierwsze sygnały z rynku pokazują, że udało nam się osiągnąć wyznaczone cele – tłumaczy Wajda. Istotna jego zdaniem jest także ulepszona specyfikacja modeli Freeway. Niezmienne pozostają znane polskim użytkownikom cechy, dzięki którym rowery trekkingowe Merida od lat cieszą się dużą popularnością.   

Jak przyznaje pomysłodawca nowych miejskich rowerów znanej marki, także i one zyskują swoich zwolenników. Sygnały z rynku są bardzo dobre. Bieżąca produkcja sprzedawała się dotąd na pniu, a sklepy domawiały dane modele. Cieszy mnie to tym bardziej, że rowery nie były do tej pory promowane i dystrybuowaliśmy je, także jako prototypy, głównie dla sprawdzenia reakcji rynku. Dzięki temu wiemy, że nasze rowery są pożądane – przyznaje Wajda. Jako były kolarz nie boi się rywalizacji w wyścigu o polskich klientów, a jego plany są bardzo ambitne. Nasz projekt dobrze się rozwija, jest bardzo dynamiczny i zaplanowany długofalowo. Dążymy do tego, aby zwiększyć liczbę produkowanych rowerów. Długoterminowe plany obejmują rozbudowę naszej montowni, m.in. doposażenie linii montażowej kół i zwiększenie liczby stanowisk montażowych rowerów – wyjaśnia. Jego zdaniem dodatkowym atutem miejskich nowości Meridy, które zostaną zaprezentowane na Kielce Bike-Expo, jest naklejka „Made in Poland” na ramie. Choć wysokiej jakości rama pochodzi z Azji, cały proces składania roweru dokonuje się w Polsce zgodnie z rygorystycznymi normami, które sami sobie narzuciliśmy. Wierzę, że klienci to docenią.


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl