Nowe koła Dura Ace
Shimano zaktualizowało kolekcję swoich kół wprowadzając nowy model DUra-Ace o wysokości profilu 35mm. W ten sposób uzupełniona została luka pomiędzy dotychczasowymi modelami 24 i 50mm.
Nowe koła produkowane będą w 2 wersjach - pod szytki i opony. Oferują one doskonałe połączenie sztywności, niskiej wagi i świetnej aerodynamiki. Jak twierdzi producent nowe obręcze będa posiadały aerodynamikę modelu C50 ale będą ważyć 75g mniej czyli ok.155g mniej na całym zestawie. W kołach zainstalowano nowy typ piast z technologią cup-and-cone, jak również nowy system regulacji łożyska, który umożliwia manualną regulację bez użycia narzędzi. System ten nazwano "digital bearing preload adjustment" co można przetłumaczyć jako "cyfrowa regulacja napięcią wstępnego łożysk" - chodzi w tym o fakt, że dzięki temu unikamy przypadku że po regulacji łożysk i zamknięciu szybkozamykacza, koło nie chciało się obracać.
Ciekawostką jest fakt, że montaż kół odbywa się w całości ręcznie, a każdy egzemplarz ma swój własny numer kontrolny, który określa nie tylko kto je montował ale także w jakim dniu. W nowym systemie zacisk działa bezpośrednio na oś i nie ma wpływu na łożyska, umożliwiając swobodne obracanie się koła.
Na podstawie doświadczeń zebranych przy kołach MTB, Shimano zastosowało w przednim kole oś 12mm, co zdecydowanie zwiększy jej sztywność, tylna oś pozostała bez zmian.
Koła te były testowane w zeszłym roku przez m.in Oscare Freire i Roberta Gesinka z ekipy Rabobank jak również Samuela Sancheza i Juana Antonio Flecha.
Ciekawostką jest fakt, że montaż kół odbywa się w całości ręcznie, a każdy egzemplarz ma swój własny numer kontrolny, który określa nie tylko kto je montował ale także w jakim dniu. W nowym systemie zacisk działa bezpośrednio na oś i nie ma wpływu na łożyska, umożliwiając swobodne obracanie się koła.
Na podstawie doświadczeń zebranych przy kołach MTB, Shimano zastosowało w przednim kole oś 12mm, co zdecydowanie zwiększy jej sztywność, tylna oś pozostała bez zmian.
Koła te były testowane w zeszłym roku przez m.in Oscare Freire i Roberta Gesinka z ekipy Rabobank jak również Samuela Sancheza i Juana Antonio Flecha.
Nowa kolekcja wyglądać więc będzie następująco:
WH-7900-C24-CL
• Wersja karbonowo-aluminiowa
• Wysokość obręczy: 24mm
• Ilość szprych: 16 przód / 20 tył
• Waga: 1395g zestaw
• Dostępne od: Listopad 2010
WH-7900-C24-TL
• Wersja karbonowo-aluminiowa
• Wysokość obręczy: 24mm
• Ilość szprych: 16 przód / 20 tył
• Waga: 1464g zestaw
• Dostępne od: Listopad 2010
WH-7900-C35-CL
• Wersja karbonowo-aluminiowa
• Wysokość obręczy: 35mm
• Ilość szprych: 16 przód / 20 tył
• Waga: 1627g zestaw
• Dostępne od: Październik 2010
WH-7900-C35-TU
• Wersja z pełnego karbonu
• Wysokość obręczy: 35mm
• Ilość szprych: 16 przód / 20 tył
• Waga: 1339g zestaw
• Dostępne od: Październik 2010
WH-7900-C50-CL
• Wersja karbonowo-aluminiowa
• Wysokość obręczy: 50mm
• Ilość szprych: 16 przód / 20 tył
• Waga: 1662g zestaw
• Dostępne od: Kwiecień 2011
WH-7900-C50-TU
• Wersja z pełnego karbonu
• Wysokość obręczy: 50mm
• Ilość szprych: 16 przód / 20 tył
• Waga: 1396g zestaw
• Dostępne od: Kwiecień 2011
Sugerowana cena producenta:
C35 Tubular: 2499,99 dolarów
C35 Clincher: 1999,99 dolarów
komentarze