Fox Racing Shox - dwa nowe dampery platformy X2

Fox Racing zaprezentował nową rodzinę damperów, serię X2 składającą się na chwilę obecną z dwóch modeli. Cechą szczególną nowej serii jest zastosowanie nowego rodzaju zaworu o nazwie RVS ( Rod Valve System ). Jest to system składający się z dwóch par podwójnych zaworów. Każdy z dwóch zaworów przepuszcza olej bez tłumienia w jedną stronę, lecz w drugą siła przepływu regulowana jest za pomocą naprężania lub luzowania sprężyny dociskowej. Zatem gdy damper jest ściskany, pierwszy zawór z pierwszej pary przepuszcza olej swobodnie, natomiast drugi zawór z drugiej pary odpowiedzialny jest za tłumienie i na odwrót. Rozwiązanie choć wymaga precyzji w wykonaniu jest stosunkowo proste w swojej konstrukcji.

Pierwszym modelem z rodzinyjest Float X2. Jest to powietrzny damper przeznaczony raczej do XC oraz maratonów. Oprócz zaworów RVS wyposażony został w system EVOL ( Extra Volume ). System EVOL pozwala na na zmniejszenie siły potrzebnej do ugięcia się dampera, zwiększenie jego czułości oraz zmianę charakterystyki. Składa się z podkładek, dzięki którym modyfikujemy objętość komory powietrznej dostosowując pracę do swoich potrzeb.

Specyfikacja:

Dostępne rozmiary:

  • 7.875 x 2
  • 7.875 x 2.25
  • 8.5 x 2.5
  • 8.75 x 2.75
  • 9.5 x 3
  • 10.5 x 3.5

Dostępne regulacje:

  • tłumienie kompresji małych oraz dużych prędkości
  • tłumienie powrotu małych oraz dużych prędkości

EVOL: 

  • wszystkie rozmiary

Powłoka tłoka:

  • Kashima Coating

Drugim modelem jest DHX2. Jak sama nazwa wskazuje jest to model dedykowany do cięższej jazdy. W odróżnieniu od X2 model ten wyposażony jest w sprężynę stalową zamiast powietrznej. Dzięki temu czułość dampera oraz charakterystykę pracy regulujemy za pomocą wstępnego jej naprężenia. Model podobnie jak X2 wyposażony został w system zaworów RVS. 

Stalowa sprężyna wykorzystana w modelu DHX2 została wykonana w technologii SLS ( Super Lightweight Steel ). Dzięki opatentowanemu procesowi obróbki cieplnej możliwe jest lepsze usunięcie naprężeń powstałych w procesie produkcji, dzięki czemu sprężyny wykonane w technologi SLS wytrzymują większe obciążenia. Taki zabieg pozwolił na znaczną redukcję średnicy zwojów sprężyny oraz ich ilość. W oczywisty sposób przełożyło się na dużo niższą wagę niż w przypadku tradycyjnej sprężyny. Firma chwali się, że sprężyny stalowe wykonane w technologii SLS są lżejsze niż tytanowe wykonane wykonane tradycyjnymi metodami.

Specyfikacja:

Dostępne rozmiary:

  • 7.875 x 2.25
  • 8.5 x 2.5
  • 8.75 x 2.75
  • 9.5 x 3
  • 10.5 x 3.5

Dostępne regulacje:

  • tłumienie kompresji małych oraz dużych prędkości
  • tłumienie powrotu małych oraz dużych prędkości
  • naprężenie wstępne sprężyny

Pokrycie tłoka:

  • azotek tytanu

o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl