Fox Racing Shox - dwa nowe dampery platformy X2
Fox Racing zaprezentował nową rodzinę damperów, serię X2 składającą się na chwilę obecną z dwóch modeli. Cechą szczególną nowej serii jest zastosowanie nowego rodzaju zaworu o nazwie RVS ( Rod Valve System ). Jest to system składający się z dwóch par podwójnych zaworów. Każdy z dwóch zaworów przepuszcza olej bez tłumienia w jedną stronę, lecz w drugą siła przepływu regulowana jest za pomocą naprężania lub luzowania sprężyny dociskowej. Zatem gdy damper jest ściskany, pierwszy zawór z pierwszej pary przepuszcza olej swobodnie, natomiast drugi zawór z drugiej pary odpowiedzialny jest za tłumienie i na odwrót. Rozwiązanie choć wymaga precyzji w wykonaniu jest stosunkowo proste w swojej konstrukcji.
Pierwszym modelem z rodzinyjest Float X2. Jest to powietrzny damper przeznaczony raczej do XC oraz maratonów. Oprócz zaworów RVS wyposażony został w system EVOL ( Extra Volume ). System EVOL pozwala na na zmniejszenie siły potrzebnej do ugięcia się dampera, zwiększenie jego czułości oraz zmianę charakterystyki. Składa się z podkładek, dzięki którym modyfikujemy objętość komory powietrznej dostosowując pracę do swoich potrzeb.
Specyfikacja:
Dostępne rozmiary:
- 7.875 x 2
- 7.875 x 2.25
- 8.5 x 2.5
- 8.75 x 2.75
- 9.5 x 3
- 10.5 x 3.5
Dostępne regulacje:
- tłumienie kompresji małych oraz dużych prędkości
- tłumienie powrotu małych oraz dużych prędkości
EVOL:
- wszystkie rozmiary
Powłoka tłoka:
- Kashima Coating
Drugim modelem jest DHX2. Jak sama nazwa wskazuje jest to model dedykowany do cięższej jazdy. W odróżnieniu od X2 model ten wyposażony jest w sprężynę stalową zamiast powietrznej. Dzięki temu czułość dampera oraz charakterystykę pracy regulujemy za pomocą wstępnego jej naprężenia. Model podobnie jak X2 wyposażony został w system zaworów RVS.
Stalowa sprężyna wykorzystana w modelu DHX2 została wykonana w technologii SLS ( Super Lightweight Steel ). Dzięki opatentowanemu procesowi obróbki cieplnej możliwe jest lepsze usunięcie naprężeń powstałych w procesie produkcji, dzięki czemu sprężyny wykonane w technologi SLS wytrzymują większe obciążenia. Taki zabieg pozwolił na znaczną redukcję średnicy zwojów sprężyny oraz ich ilość. W oczywisty sposób przełożyło się na dużo niższą wagę niż w przypadku tradycyjnej sprężyny. Firma chwali się, że sprężyny stalowe wykonane w technologii SLS są lżejsze niż tytanowe wykonane wykonane tradycyjnymi metodami.
Specyfikacja:
Dostępne rozmiary:
- 7.875 x 2.25
- 8.5 x 2.5
- 8.75 x 2.75
- 9.5 x 3
- 10.5 x 3.5
Dostępne regulacje:
- tłumienie kompresji małych oraz dużych prędkości
- tłumienie powrotu małych oraz dużych prędkości
- naprężenie wstępne sprężyny
Pokrycie tłoka:
- azotek tytanu
komentarze