BMC prezentuje rowery trailowe speedfox trailcrew
W przyszłym roku szwajcarska firma BMC wprowadzi na rynek nową serię rowerów górskich (trailowych) speedfox trailcrew. Modele ze skokiem 150 mm oparto na kołach 650B (27,5”). Nowa seria ma być – nastawionym w większym stopniu na „jazdę rozrywkową” – uzupełnieniem dla oferty rowerów górskich BMC.
„Legendarna wydajność trailowej serii speedfox nabiera trochę dzikości. Nowa wersja trailcrew przynosi amortyzację o skoku 150 mm z przodu i z tyłu, a do tego dochodzi swego rodzaju figlarność kół 650B. W efekcie rodzina speedfox będzie jeszcze bardziej imponująca” – przekonuje szwajcarski producent.
Speedfox trailcrew ma być dostępny w dwóch wersjach – 02 X01 oraz 03 SLX/XT. Wariant 02 wyposażono w grupę osprzętu SRAM X01 (1x11), a wariant 03 w grupę osprzętu Shimano SLX/XT (2x10). W obu fabrycznie montowany będzie widelec Rockshox Pike RC 27,5 Solo Air 150 mm. Różne są za to tylne amortyzatory (dampery) – w trailcrew 02 to Cane Creek DB Air Inline, a w trailcrew 03 – Fox Float Performance Series 3-Pos DPS.
Dla modeli speedfox trailcrew BMC stworzyło całkiem nowe ramy, które w założeniu mają odpowiadać kołom 650B. Pozostałe rowery speedfox to tymczasem 29ery. Nowe ramy charakteryzują się m.in. krótszą rurką łańcuchową oraz łagodniejszym kątem główki.
Ramę wyższego modelu wykonano częściowo z karbonu (przednia część) i potrójnie cieniowanego aluminium (tylnia część). Rama niższego modelu to już w całości aluminium. Różnica w rodzaju wykorzystanych materiałów przekłada się na wagę – w wersji 02 to 2,850 kg, a w wersji 03 3,150 kg.
Zawieszenie oparto na autorskiej technologii BMC – Advanced Pivot System (APS). Znany system, który cechuje się m.in. wirtualnym punktem obrotu, inżynierowie ze Szwajcarii odpowiednio dostosowali do specyfiki kół 650B.
Nowe modele BMC speedfox trailcrew, które trafią do dystrybucji w 2016 r., będą dostępne w pięciu rozmiarach (XS, S, M, L, XL).
Oficjalny dystrybutor rowerów marki BMC w Polsce:
komentarze