Bogdan Czarnota Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team o swoim nowym rowerze MTB Scott Scale 900 RC

Zanim Bogdan opowie nam o wrażeniach z jazdy, chciałbym przybliżyć specyfikację techniczną omawianego roweru:


Rama karbonowa SCOTT Scale 900 RC HMX to jedna z najlżejszych ram typu hardtail na rynku. RC jest wyposażony w widelec Shox SID sterowany dzięki technologii opracowanej przez SCOTT  RideLoc umożliwiającej ustawienie trzech pozycji, aby zoptymalizować jazdę. Na takim sprzęcie jeżdżą m.in. team SCOTT Odlo MTB Racing i 3Rox.

Rama: Scale Karbon, włókna HMX, technologia IMP., system tłumienia drgań SDS, haki IDS SL z osią sztywną 12mm, 960g
Zawieszenie: Rock Shox SID RL3 100mm,  specjalny tłumik DNA3 z trzema trybami pracy, sztywna oś 15mm, blokada, manetka RideLoc
Komponenty: SRAM XX1/XO1, 11 biegów, korba jednorzędowa, części Ritchey WCS
Koła: Syncros XR RC, opony Schwalbe Rocket Ron EVO Kevlar, gotowe do pracy bez dętek
Stery: Ritchey Pro Tapered 1.5” - 1 1/8” semi integ. OD 50/61mm / ID 44/55mm
Przerzutka (Tył): SRAM XX1 - 11 Speed
Manetki: SRAM XO1 Trigger right only multi adj. / with Carbon cap
Korba: SRAM XX1 GXP PF Carbon crankarm / QF 156 32 T
Oś korby: SRAM GXP PF integated / shell 41x89.5mm
Kierownica: Ritchey Carbon WCS 2X, T shape Flat / 9° / 700mm, Syncros Pro lock-on grips
Mostek: Ritchey WCS C-260 oversize 31.8mm, 1 1/8” / 6° angle
Sztyca: Ritchey WCS Carbon Link Flex Logic / 31.6mm
Piasta (Przód): Syncros XR RC CL / 15mm, made by DT Swiss
Piasta (Tył): Syncros XR RC CL / 142 × 12mm / RWS axle Rachet System / XD / made by DT Swiss
Łańcuch: SRAM PC X1
Kaseta: SRAM XO1 / XG1195 10-42 T
Szprychy: DT Swiss Aero Comp
Obręcze: Syncros XR RC 28H / Tubeless ready
Opony: Schwalbe Rocket Ron EVO / 2.1, 127EPI Kevlar Bead, Tubeless Easy / PaceStar compound
Gdy robiliśmy zdjęcia Bogdan miał założone opony Vredestein Spotted Cat.

Dość suchych danych katalogowych czas zapytać właściciela roweru o wrażenia z jazdy.

Bogdan Czarnota (Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team):

Gdy dostaję nowy rower na sezon startowy, bądź do testów zawsze zaczynam od ustawienia pozycji, która najbardziej mi odpowiada. W mojej długiej karierze bywało tak, że zajęcie optymalnej pozycji na rowerze trwało dość długo. W tym przypadku nie trwało to długo i co najważniejsze po przeszło już 3 miesiącach jazdy na SCOTT Scale nie występują moje dolegliwości z kręgosłupem.

Jeżeli chodzi o warunki jezdne to rower spełnia wszystkie moje oczekiwania, rewelacyjnie spisuje się na nierównościach, system tłumienia drgań SDS faktycznie działa. Dowodem jest to jak przyśpiesza na nierównościach przy jednoczesnym zachowaniu komfortu. Po prostu się nie tłucze! Rower jest niesamowicie zwrotny, jeżdżąc po moich trasach mam wrażenie że jeszcze tak szybko nie pokonywałem zakrętów na kołach 29’’.

Podczas stromych podjazdów nie spotkałem się z wrażeniem, że przednie koło odrywa się od ziemi. Muszę przyznać, że przypadła mi do gustu trzystopniowa manetka  blokady amortyzatora, która została zaprojektowana przez inżynierów SCOTT’a.

Początek sezonu jeżeli chodzi o trasy na jakich startowałem był w pełni zróżnicowany począwszy od płaskich wyścigów po start w maratonie nad Gardą, gdzie były długie podjazdy i szybkie zjazdy, na których cały czas miałem pełną kontrolę nad rowerem, brak odczucia nadsterowności!

Przede mną kolejne starty, do których podchodzę z jeszcze większym optymizmem mając taki sprzęt. Do zobaczenia na trasie!


o autorze

Mateusz Zoń

Od 1999 roku wyczynowo uprawia kolarstwo górskie, wielokrotnie stawał na najwyższych stopniach podium prestiżowych zawodów, także poza granicami kraju. 


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl