Nowość od Treka - Stache i Fuel EX Jr

Inżynierowie różnych producentów rowerowych potrafią nieźle zaskoczyć konsumentów. Najnowszą modą są "grubasy", które cieszą się coraz większym powodzeniem w środowisku. Oprócz zwolenników są również przeciwnicy tego "potworka". Wydaje się, że najnowszy produkt TREKA chce połączyć zalety fatbike'a ze zwykłym 29-cio calowym hardtailem. Połączenie tego pomysłu zrodziło nowy wytwór zwany... 

...Stache

Stache to zupełnie nowy poziom osiągów rowerów górskich o kołach 29+. Opony o szerokości 3 cali zapewniają doskonałą przyczepność, podkreślając wszystkie zalety 29-calowych kół, a niezwykle krótkie widełki gwarantują przyjemność i dynamikę jazdy.

Szukasz możliwości prostego hardtailowego roweru terenowego i dodatkowych zalet opon 29+? W takim razie Stache jest stworzony właśnie dla Ciebie.

Przyznam się, że widziałam tego Treka na żywo i robi on śmieszne wrażenie, gdyż potrafi nieźle zmylić - co to? Fatbike? Nieee za małe koła! Nie wiem tylko, czy wsadzenie 3" opon na obręcze 29" nie zrobi z tego jakiś rozmiar typu... 32"?

Trek opisuje zalety Stache w następujący sposób:

  • uniwersalne, odporne na wstrząsy opony 29+ pozwalają wchodzić w zakręty mocniej i szybciej bez zmniejszania prędkości.
  • Większość ram 29+ poszerzono tak, aby pasowały do większych opon. Dzięki widełkom środkowym - midstay i przerzutce 1x tylne koło jest przesunięte do przodu, co zapewnia dynamikę jazdy. 
  • Większe rozstawy piast — 148 mm z tyłu i 110 mm z przodu — sprawiają, że koła 29-calowe są mocniejsze, sztywniejsze i umożliwiają założenie szerszych opon i krótszych widełek. 
  • Haki Stranglehold, inteligentnie zaprojektowane przez firmę Trek, pasują do kilku rozmiarów kół. Możesz wybrać terenowe koła 29+, rekreacyjne koła 27,5-calowe albo standardowe koła 29-calowe do jazdy XC

Ceny Stache opiewają wokół 10 799zł za model damski oraz 15 999zł za model męski. Innowacje się cenią...

Fuel XC Jr - ambitny full dla ambitnych młodych riderów

Oprócz śmiesznego wytworu łączącego zalety 29" i fatbike'a Trek postanowił zadbać o swoich najmłodszych odbiorców. Dziecięce rowery kojarzą się z bardzo ciężką stalową ramą (niezniszczalną), nie działającymi amortyzatorami i odpornością na zniszczenia. Gdy dziecko trochę podrośnie - rodzic może trochę przyszaleć i kupić jakąś replikę dobrego modelu do XC już na aluminiowej ramie. Trek poszedł krok dalej. Stworzył juniorską wersję popularnego Fuela EX z lekką ramą i odpowiednim zawieszeniem. Fuel EX Jr odziedziczył te same cechy, co jego dorosły odpowiednik, czyli: 

  • ABP, Full Floater, zwężana główka ramy E2, hamulce hydrauliczne i wyposażenie zapewniające doskonałe osiągi 
  • Specjalna wersja zawieszenia X-Fusion to specjalne pełne zawieszenie odpowiednie dla lżejszych rowerzystów: 90 mm zrównoważonego skoku z tyłu i z przodu oraz uproszczona 2-pozycyjna blokada 
  • W niektórych rowerach dziecięcych wykorzystuje się małą wersję „dorosłej ramy” uzupełnioną o mniejsze koła, ale model Fuel EX został od podstaw skonstruowany specjalnie dla dzieci, które mają od 130 do 150 cm wzrostu Ten rower to większa pewność ostrej, efektownej jazdy. Większy przekrok, niżej położona oś suportu i krótszy wysięg ułatwiają dzieciom panowanie nad rowerem

Jedyne co może odstraszać potencjalnych nabywców od tego roweru to cena. Za to cacko dla juniora trzeba zapłacić tyle, co za podstawową wersję dorosłego Fuela - 7999zł.

Zdjęcia: trekbicycle polska


o autorze

Paulina Pacyga

Z wykształcenia fizjoterapeutka.
 Amatorka jazdy w górach, choć o kulejącej technice. Wielbicielka widoków zza kierownicy, które zatrzymuje w kadrze fotografii. Uwielbia gadżety. W redakcji przedstawia kobiecy punkt widzenia.

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl