Pinarello Dogma K8-S na bruki

Tajemnicą poliszynela jest, że sir Wiggo jest mocnym pretendentem do wygrania Paryż - Roubaix. Stalowa noga i mocna głowa to nie wszystko, na klasykach rusza przede wszystkim wyścig zbrojeń. Inżynierowie Pinarello i Jaguara specjalnie na wiosenne klasyki zaprojektowali Dogmę K8-S, która ma... damper. Może nie do końca damper, jest to pewnego rodzaju zawieszenie umieszone w miejscu łączenia tylnych widełek z rurą podsiodłową. "Amortyzator" ma 10mm skoku, zbudowany z krążka elastomerowego. Waga Dogmy K8-S według zapewnień PR-owców będzie w granicach 990g (F8 waży 860g).

fot: velonews.competitor.com

Pinarello zapewnia, że nowa rama pochłania 50% drgań, aczkolwiek nie wiadomo jak zmierzono ten parametr. Bradley Wiggins twierdzi jednak, że różnica w jeździe jest odczuwalna w porównaniu do Dogmy F-8, przy równie dobrym wyglądzie.

Podoba Wam się zastosowanie takiego amortyzatorka w tak topowym rowerze? Moje skojarzenia nie są zbyt dobre, myślę że producenci innych ram zaprojektowali bardziej estetyczne ramy na bruki...


o autorze

Paulina Pacyga

Z wykształcenia fizjoterapeutka.
 Amatorka jazdy w górach, choć o kulejącej technice. Wielbicielka widoków zza kierownicy, które zatrzymuje w kadrze fotografii. Uwielbia gadżety. W redakcji przedstawia kobiecy punkt widzenia.

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl