Sram Guide Ultimate - anoreksja w Enduro

Po nowościach przeznaczonych głównie do jazdy lekkiej przyszła kolej na husarię. Sram postanowił zaprezentować dwie nowości przeznaczone dla miłośników większego skoku oraz jazdy w dół. Pierwszą z nich jest tarcza hamulcowa CenterLine X. Tarcza ta w przeciwieństwie do tarczy CenterLine dodawanej do hamulców takich jak Guide RSC czy Sram X0, nie jest jednolitym elementem wycinanym z blachy stalowej, lecz ma konstrukcję nitowaną. Środek stanowi pająk wykonany z aluminium, do którego przynitowana jest część stalowa częśćrobocza wykonana ze stali.

Nowe tarcze CLX są lżejsze od nadal dostępnych w niższych wersjach hamulców tarczy CL ( przykładowo tarcza CLX w wykonaniu IS 160mm jest o 10g lżejsza od tarczy CL ).

Dane techniczne:

  • Dostępne rozmiary: 140mm, 160mm, 180mm
  • Dostępne standardy: 6 śrub, centerlock
  • Waga: 86g ( 140mm ), 102g ( 160mm ), 125g ( 180mm )

Tarcze będą dostępne od Lipca 2015.

Drugą nowością są hamulce Guide Ultimate. Hamulce te w hierarchii Srama są "cięższym" odpowiednikiem Srama XX.

Hamulce Guide Ultimate są zupełnie nową konstrukcją. Składają się z 4 tłoczkowego zacisku S4 oraz klamki SwingLink, wyposażonej w carbonową dźwignię. Zacisk, przewód oraz klamka waży niespełna 360g co jest wynikiem przyzwoitym a jeżeli weźmiemy pod uwagę przeznaczenie hamulca wynikiem bardzo dobrym.

Zacisk hamulcowy S4 wykonany został w systemie 4 tłoczkowym, przy czym dwa tłoczki mają średnicę 14mm a pozostałe 16mm. Zacisk został wyposażony w specjalny rowek, w którym zostały umieszczone aluminiowe płytki, mające na celu zapobieganie nagrzewaniu się zacisku, a przez to i płynu hamulcowego. Patent obniża temperaturę płynu hamulcowego o 20 stopni nawet w przypadku ostrej jazdy.

Ponadto przestrzeń wewnątrz zacisków została powiększona o 2mm w celu lepszego przepływu powietrza, a co za tym idzie chłodzenia. Także tłoczki zostały wyposażone w specjalne izolatory zapobiegające przewodzeniu ciepła z klocków hamulcowych do płynu hamulcowego. Wszystko to w celu zminimalizowania ryzyka przegrzania się hamulca podczas długiego zjazdu, a właśnie do tego zostały one zaprojektowane.

Zacisk został wyposażony w nowy zawór służący do odpowietrzania oraz nową końcówkę do tego służącą. Według zapewnień Srama nowy zawór ułatwia odpowietrzanie hamulca, minimalizując straty płynu podczas wykręcania końcówki oraz dostawanie się powietrza.

Hamulce Guide Ultimate będą dostępne w sprzedaży od Maja 2015.

Ceny sugerowane:


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl