Fox Factory 34 Float - niech szlaki będą Twoje!

Fox Factory 34 Float jest mniejszym bratem 36-tki i przeznaczony jest do agresywnej jazdy trailowej, a to wszystko w super niskiej wadze. Zakres skoków do wyboru będzie między ok 120 mm-160 mm.

Jeśli wierzyć zapewnieniom producenta, Fox Factory 34 Float będzie nowym wzorcem dla producentów amortyzatorów trailowych. Posiadać będzie całkowicie nowy korpus i komorę powietrzną dampera o najwyższym wskaźniku sztywności do wagi. Zła wiadomość dla miłośników kół 26-cio calowych - nowy amortyzator przeznaczony będzie wyłącznie do kół 27,5" oraz 29". Skoro mowa o wadze, amortyzatory 2016 względem rocznika 2015 na wadze zyskają odpowiednio 219g do kół 27,5" oraz 297g do kół 29"!

Fox stworzył kolejną, czwartą generację FIT4 (Fox Isolated Technology - opatentowany system zamkniętych kartridży). W FIT4 przede wszystkim wzrosła kontrola kompresji tłumienia drgań. 10mm komora zapewnia większy przepływ oleju przez podstawowy zawór. Do tego dochodzi świetna wydajność odbicia dzięki układowi podwójnego odbicia, który zapewnia szybki powrót po twardym lądowaniu i płynniejszą pracę przy ciągłych uderzeniach.

Ustawienia tłumienia amortyzatora FIT4  to 3 pozycyjne pokrętło wyboru trybu działania amortyzatora: Open, Medium, Firm. Do tego dochodzi bardzo dokładnie strojenie w trybie Open - szeroki zakres kompresji wolno działającej low-speed  - 22 kliknięcia! Te same ustawienia i możliwość szerokiego wyboru spośród 22 ustawień znajdziemy także w nowym damperze Float DPS.

Zaprojektowano także nową samo wyrównującą się pozytywną/negatywną sprężynę powietrzną wykorzystującą opatentowaną technologię Float shock transfer port, pierwszy raz wykorzystaną około roku 1999 w damperze Float - efektem jest gładsze działanie z ograniczeniem tarcia - mniej odczuwalnych wibracji na kierownicy oraz zysk wagowy wynoszący 125 g. Nowy tłumik posiada możliwość bardzo precyzyjnego ustawienia zarówno jego pracy w średnim zakresie jak i oporu przy samym końcu skoku.

Factory Float DPS z EVOL Fox Float zaprojektowano jako konstrukcję dwu tłokową, dzięki czemu możliwa jest całkowita blokada bez kompromisów jakości jazdy i efektywności pozwalając przystosować się riderom do zmieniających się warunków. Jakie korzyści daje taka konstrukcja? Przede wszystkim większy zakres ustawień tłumika, ale także twardszą platformę podczas podjazdów.

EVOL - czyli EXTRA VOLUME - konstrukcja zapewnia dodatkową przestrzeń negatywnej komory powietrznej w celu poprawy jakości pracy. A jak to wygląda w praktyce? Przede wszystkim praca tłumika będzie bardziej liniowa. Nie bez znaczenia jest także fakt, że znacząco mniejsza siła będzie potrzebna do początkowego ugięcia tłumika, co z kolei przekłada się na większą czułość przy wybieraniu niewielkich nierówności. 


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl