ISPO Munich - Największe targi sportowe w Europie - część 1

W dniach od 5 do 8 lutego odbyły się w Monachium największe w Europie targi sportowe. Mowa tutaj o imprezie o nazwie ISPO Munich. Ponieważ jada na rowerze jest rodzajem aktywności fizycznej, czyli sportem, byliśmy tam obecni jako redakcja. Powierzchnia wystawiennicza, w porównaniu do innej imprezy także odbywającej się w Bawarii, czyli Eurobike (która dedykowana jest wyłącznie kolarzom), jest o wiele większa. Ogrom hal wystawienniczych oraz liczność wystawców zmusiła nas do zrezygnowania z chęci zwiedzenia całości i ograniczyła naszą aktywność do odwiedzenia jedynie wybranych stoisk. Na szczęście podczas przemieszczania się pomiędzy naszymi punktami programu natrafiliśmy na pare ciekawych propozycji dedykowanych rowerzystom, które spróbujemy Wam przybliżyć. Można jedynie ubolewać, że na tak dużej imprezie producentów nakierowanych typowo na sport rowerowy było procentowo bardzo mało. Udało się nam także jednak porozmawiać z kilkoma markami, które wywodzą się np. ze sportów outdoorowych, a które to przygotowują, bądź mają w planach rozszerzyć swoją ofertę o produkty dedykowane kolarzom. Jesteśmy z nimi w kontakcie. 

Poniżej chcielibyśmy zaprezentować Wam kilka z napotkanych marek oraz produktów. Z racji objętości tekstu, który trzeba by przeznaczyć na wszystkie napotkane firmy, resztę będziemy prezentować sukcesywnie na łamach naszego portalu. Pierwszą marką, którą chcielibyśmy zaprezentować, jest Polar Bottle. To wywodzący się z Colorado w Stanach zjednoczonych producent bidonów termicznych. Firma ta jako jedna z pierwszych zaczęła produkcję bidonów "izolowanych" już w roku 1994. Do teraz produkty tej marki, za wyjątkiem kilku podzespołów, produkowane są w Stanach Zjednoczonych. Marka ta w Europie, a szczególnie w Polsce, jest stosunkowo mało znana. Jednakże ich produkty są stosunkowo popularne głównie za sprawą marek, dla których ta amerykańska marka produkuje bidony termiczne ( są to min Trek, Prana oraz Victoria's Secret ). Teraz jednak amerykanie postanowili przypuścić atak na europejski rynek pod swoim własnym logo. Dzięki uprzejmości producenta będziemy mogli podzielić się z Wami wrażeniami z użytkowania bidonu 24oz SPORT, który to został nam przekazany do testów. Przekonamy się zatem jak poradzi sobie z polskimi warunkami zimowymi. Powiem tylko, że wg. zapewnień producenta, bidon utrzymuje temperaturę dwa razy dłużej w porównaniu do klasycznych bidonów.

Strona producenta:  http://polarbottle.com/

Druga nowość pochodzi od firmy Sigma. Jest to odpowiedź firmy na produkt Polara o nazwie Loop. Activo, bo o nim mowa, podobnie jak Loop, służy do pilnowania dziennego reżimu treningowego. Zbierane przez niego dane ograniczają się jedynie do czasu trwania aktywności, średniej prędkości oraz przebytego dystansu. Stopień intensywności wyścigu dzielony jest na 3 strefy. Produkt pozwala na wymianę danych z urządzeniami za pośrednictwem programu Active App oraz złącza bluetooth. Ponadto produkt posiada stopień ochrony IPX7 co pozwala używać go także na basenie. Co prawda nie za bardzo wiem jak wygląda pomiar kroków na basenie lecz istnieje taka możliwość. Całość waży jedyne 18g a cena będzie wynosiła ok. 65 euro. Niestety dostępny będzie w sprzedaży od kwietnia.

Strona producenta: http://www.sigmasport.com/en/startseite/

Klocki Lego to Wasza ulubiona zabawka z dzieciństwa? To na pewno spodoba Wam się plecak francuskiej firmy Prism. Jako pierwsza firma na rynku stworzyła ona coś wyjątkowego, mianowicie plecak... modułowy. Kupując go, jesteśmy w stanie z jednego plecaka otrzymać trzy różniące się między sobą pojemnością. Na czym polega ten fenomen? Otóż podstawą jest część tylna wraz ze specjalną wkładką usztywniającą plecy ( którą w razie potrzeby możemy zdemontować ) oraz chroniącą przed upadkiem. Następnie wybieramy wielkość plecaka przez nas preferowaną. Drugi wybór decyduje o tym czy otrzymamy plecak o pojemności 10l, 18l  czy 25l. Czemu służy takie rozwiązanie? Po pierwsze: możemy mieć praktycznie dowolną ilość plecaków i nie musimy martwić się o to, jaki plecak dzisiaj ze sobą zabrać. Po drugie: w momencie jakiejś naprawdę poważnej gleby i przedarcia się zewnętrznej części plecaka nie musimy kupować nowego, wystarczy zewnętrzny moduł i znowu wszystko wygląda i funkcjonuje jak nowe. Cena dwóch modułów czyli od kompletnego plecaka zaczyna się od od 120 Euro. Jak dla nas, bardzo kuszące... zwłaszcza biorąc pod uwagę częste problemy z miejscem magazynowym w domu.

Strona producenta: http://www.prism-offroad.com/

Oczywiście targi ISPO to także polscy wystawcy, którzy mieli okazję zaprezentować się światu z jak najlepszej strony. Innowacyjne rozwiązania, nowe pomysły – to coś, co obecnie najlepiej sprzedaje się globalnie. Z naszego rowerowego świata spotkaliśmy kilka firm. Pierwsza z nich to Speedwood. O chłopakach z Jaworzna pisaliśmy już przy okazji ISPO Academy w Otwocku, ale napiszemy raz jeszcze. Rower na ramie ze sklejki, dwie prototypowe sztuki oraz sofa z Margo Multi Brand - tak wyglądał ten malutki, ale przyciągający bardzo wielu odwiedzających, stand. Z naszych obserwacji musimy stwierdzić, że była to jedyna taka firma na ISPO, dlatego cieszyła się tak dużym zainteresowaniem. I dobrze, w końcu należy propagować hasło „Polak potrafi”.

Strony producentów: http://www.speedwood.pl/pl/

Kolejnym polskim stoiskiem, które odwiedziliśmy, była firma z Mikołowa – Bodydry. Chłopaki zajmują się produkcją bielizny termoaktywnej. Także oni, podobnie jak Polar Bottle, byli mało znani na polskim rynku, głównie za sprawą powiązań z innymi markami oraz produkcją na eksport. Teraz jednak postanowili zaistnieć na naszym rodzimym rynku pod własnym szyldem. Ich produkty cechują się dobrą jakością pod względem zarówno materiałów jak i odszycia. A co najważniejsze, ich bielizna jest szyta w Polsce, a nie na Dalekim Wschodzie. Pozostaje mieć nadzieję, że dzięki jakości oraz przystępnej cenie ich produkty zobaczymy szerzej na polskim rynku.

Strona producenta: http://www.bodydry.eu/

Na koniec chcielibyśmy wspomnieć o jednym, wyjątkowym miejscu. Na targach ISPO swoje stoisko miało stowarzyszenie o nazwie Polish Outdoor Group. Stowarzyszenie to zrzesza w swoich szeregach producentów, dystrybutorów, sklepy oraz media branżowe. Polish Outdoor Group jest rodzajem platformy ponad podziałami, w której poszczególni członkowie wymieniają wzajemnie doświadczenia, dzięki czemu możliwy jest ich lepszy rozwój. Pozostaje mieć nadzieję, iż podobna inicjatywa powstanie w świecie rowerowym.

Strona stowarzyszenia: http://pog.org.pl/


o autorze

Szymon Barczyk

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl