Rolf Prima Ralos – amerykańska robota

Dzięki uprzejmości firmy Rolf Prima możemy Wam zaprezentować jeden z ich produktów. Mowa tutaj o kołach przeznaczonych tzw. „cross country” o nazwie Ralos.

O tej marce mogliście już przeczytać w tegorocznej relacji z targów Eurobike. Przypomnę tylko, że siedziba firmy znajduję się w miejscowości Eugene w Oregonie w Stanach Zjednoczonych. Na targach podczas rozmowy z ich przedstawicielami urzekły nas dwie zasadnicze rzeczy. Po pierwsze, że firma znajduję się w dosyć małym miasteczku w Oregonie i wszyscy jej pracownicy pochodzą z samego miasta bądź jego okolicy. Pod drugie, że zarówno komponenty do kół jak i same koła produkowane są w ich zakładzie w Eugene, a nie jak ma to miejsce w przypadku większości producentów w Azji.

Postanowiliśmy zatem zobaczyć jak amerykańska technologia poradzi sobie w polskich warunkach. Pa pierwszy ogień poszły koła przeznaczone do cross country o nazwie Ralos. Jest to najwyższy w kolekcji model kół przeznaczony do wyścigów mtb.

Pominę szczegółowe aspekty budowy, ponieważ takie zaprezentowane zostaną podczas publikacji ich testu długo dystansowego. 

Na razie kilka suchych faktów o zestawie, który otrzymaliśmy do testów:

Rozmiar obręczy - 26”

Waga - koło przednie 674g, koło tylne 786g ( z bębenkiem Sram XD ), zacisk przedni 53g, zacisk tylny 58g

Liczba szprych - przód 24, tył 24

Kształt szprych - okrągłe cieniowane 2-1,5-2,3mm

Szerokość zewnętrzna obręczy - 24,5mm

Szerokość wewnętrzna obręczy - 21mm

Materiał obręczy - aluminium

Piasty - Rolf Prima XST

Materiał bębenka - obrabiany cnc kawałek tytanu

Kompatybilność z bębenkami shimano i srama - tak, poprzez zmianę bębenka

Kompatybilność z osiami o innych standardach np. przód 15mm - tak, poprzez zmianę adapterów w piastach

Kompatybilność z systemami bezdętkowymi - tak, wentyle oraz taśma systemu No Flats w zestawie

Sugerowa cena detaliczna - 950$

Obecnie trwa długodystansowy test kół w polskich warunkach. Z jego wynikami zapoznamy Was po jego zakończeniu. Póki co, mogę powiedzieć, iż koła są estetycznie bardzo dobrze wykonane przy zachowaniu dbałości o szczegóły. Jedynie do czego niektórzy mogą się przyczepić to lekko surowe wykończenie piast. Widać i czasem czuć pod palcami rowki, pozostałe po obróbce cnc. Mnie osobiście takie surowe wykończenie jakie można spotkać także np. w produktach Hope, czy Race Face się podoba. Co nie znaczy że gardzę gładkością linii np. produktów Tune.

Strona internetowa producenta: http://www.rolfprima.com

Strona internetowa polskiego dystrybutora: Obecnie brak polskiego dystrybutora. Najbliższy znany dystrybutor to HiSport: http://www.hisport.cz/


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl