X-box dla kolarzy - nadchodzi ZWIFT

Platforma tej
gry działa na wszystkich systemach bez instalowania zbędnych aplikacji. Jedynie czego potrzebujesz aby wejść w wirtualny świat treningów to aplikacja, założenie konta i wskoczenie na trenażer. Aby dane były rejestrowane, konieczna jest obecność czujników kadencji/szybkości ANT+ i adapter USB do ANT+. Zwift konwertuje dane z czujników na waty dzięki algorytmowi VPC (Virtual Power Curve). Co ciekawe - jeśli posiadasz bardziej zaawansowany trenażer - możesz odczuć wrażenie wielowymarowości - możesz doświadczyć efektu wiatru w twarz, ślizgania czy wjazdu w teren (zmiana oporu w czasie jazdy?). Dla wielbicieli cyferek i danych z treningu - można obserwować dosłownie wszystkie dane typu: moc, prędkość, puls czy kadencja. Dane te oprócz monitora mogą być wyświetlane oczywiście na urządzenia mobilnych typu smartfon. Teraz kilka słów o wykreowanej rzeczywistości - rzecz dzieje się na na Wyspie Zwift. Gracze mogą śledzić swoje dane treningowe na ekranie, starając się utrzymać tempa przyjaciołom, z którymi umówili się na trening online lub mogą przyłączyć się do przejażdżki z nieznajomymi. Świat stworzony na potrzeby gry jest pieczołowicie odwzorowany. Nawet dźwięk  odbijający się od budynków, obok których  przejeżdża grupa kolarzy a nawet można wyłapać ćwierkanie ptaszków :) Gra powstawała przez 3 lata, począwszy od solowego projektu VP Game Development Jona Mayfielda. Programista zaczął swój projekt w czasie, gdy wracając po pracy do domu wykonywał treningi - postanowił umilić sobie ten czas. Zaczął mówić o projekcie na forum, gdzie został odkryty przez pozostałych współzałożycieli Zwift, którzy pomogli mu rozwinąć projekt w realistyczne doświadczenie wspólnego trenowania.  Wydaje się, że w tym x-boxie dla kolarzy tkwi potencjał ciągłej ewolucji. Zwift jest bowiem na etapie poszerzania zakresu ustawień typu rowery, ubranie czy wygląd ludka. Na obecną chwilę ustawienie to jest mocno ograniczone - gracze mogą wybrać fryzurę, ciuchy kolarskiej oraz wybrać spośród dwóch rowerów ten jeden - Pinarello Dogma i F8. W ciągu najbliższych kilku miesięcy Zwift ograniczy ilość użytkowników do tysiąca ale obiecuje, że w miarę rozrastania się społeczności powstanie większy zasób ubrań, rowerów i tras. Firma planuje uruchomić serwer nadchodzącej zimy za miesięczną opłatę wysokości 10$. W planach są również rozmowy głosowe, współpraca z organizatorami różnych wyścigów oraz zwiększenie doświadczeń na inne rodzaje jazdy. Jeśli jesteś zainteresowany wersją beta tej gry, zaloguj się na zwift.com a o ruszeniu projektu zostaniesz poinformowany przez e-mail.


o autorze

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl