Test szosówki - Dema Carrera 9.0

Pierwsze wrażenie po wyciągnięciu z kartonu - rower ładny i może się podobać, ale…
Wiadomo jak wygląda rama i jaką ma szatę graficzną, to rzecz jasna kwestia gustu i w moim przypadku wrażeń jakie miałem podczas testowania wcześniejszych rowerów. 

Mając w pamięci treningi i wygląd słowackiego konkurenta Demy, to ten rower nie zrobił na mnie aż takiego wrażenia. Na moją ocenę rzutuje tutaj także to, iż zamiast skonfigurować szosówkę na pełnej grupie Ultegra, postanowiono dać  korbę FSA Gossamer (50-34), która niestety nie dodaje uroku, zapewne miało to na celu obniżenie kosztów produkcji, ale mnie akurat ten zabieg nie przypadł do gustu. Waga roweru z pedałami pokazała 7,9kg (katalog: bez pedał i koszyków 7,4kg), ale proszę zabrać tolerancję +/- 200g, bo po tym teście odesłałem wagę do reklamacji...

To mi się bardzo spodobało to gniazda w widelcu (wykonany w całości z włókna węglowego), które są tak zaprojektowane aby nie było problemu w wyciąganiem przedniego koła jak to czasami bywa.

Dodam jeszcze, iż korba ma długość ramion 175mm, ja osobiście preferuję 172,5mm ktoś stwierdzi, że czepiam się, ale coraz częściej zdarza się tak, iż producent w zależności od rozmiaru ramy dobiera długość ramienia korby.

Jeśli chodzi o napęd, to dostajemy poza wspominaną już wcześniej korbą pełną Ultegrę 2x11s, co w 2014 stało się niemal standardem. Z racji mojego miejsca zamieszkania zasługuje na pochwałę zastosowanie kasety o konfiguracji 11-28. W naszym modelu testowym były założone hamulce FSA Gossamer Pro, które fajnie komponują się z całością.

Kierownica i mostek FSA wykonane z aluminium, wspornik siodła FSA SLK Carbon. Ładnie do całości pasuje biała owijka na kierownicy, która daje się bardzo łatwo czyścić.

Po wstępie można wysnuć wnioski, że rower wygląda poprawnie, bez żadnego ‘’łał”, najważniejsze pytanie to jednak jak jeździ?

Jeździ tak samo jak wygląda - poprawnie. Kilka treningów upłynęło, zanim się przyzwyczaiłem się do niego. Myślałem, że to kwestia ustawień i trochę kombinowałem z nimi, ale niewiele to dało. Rower nie można powiedzieć, że nie przyśpiesza, ale mając porównanie z poprzednimi szosami które testowałem, to na ich tle wypada przeciętnie. Na pewno ratują tu sytuację koła FSA Energy.

Jeśli chodzi o zjazdy to muszę przyznać, że ciężko było mi wejść pewnie na dużej prędkości w zakręt - myślę że jest to spowodowane przez tylny trójkąt ramy. Odnośnie jazdy mogę dodać jeszcze, że nie tłucze się na nierównościach. Przystępując do tego testu chciałem także, spróbować przyzwyczaić się do siodła które dostajemy seryjnie, naprawdę próbowałem, niestety po 10 dniach nie dałem rady i musiałem zmienić na swoje.

Jak podsumować ten rower?

Na pewno plusem jest to, że dostajemy do wyboru aż 4 rozmiary ramy, linki w ramie prowadzone są wewnętrznie i ktoś się na prawdę do tego przyłożył projektując ten system, lakier położony tak jak trzeba – podczas testu nie pojawiły się żadne odpryski.

Jeśli chodzi o właściwości jezdne to uważam, że jeszcze sporo pracy przed konstruktorami w Demie, bo ja osobiście jeśli miałbym wydać 2499,99EUR (obecne ceny na allegro – 8999,00zł) to poszukałbym czegoś innego, bo jest w czym wybierać. Choć zaznaczam przy tym, że jestem specyficznym klientem ;) Jeżeli komuś się ten rower podoba ma możliwość zakupienia go w super cenie i nie będzie go traktował jako rower, na którym ma startować w wyścigach to na pewno warto rozważyć taki zakup.

Specyfikacja:

Rozmiary

510, 540, 570, 600 mm

Materiał ramy

Carbon

Technologie

Tube to Tube, poszerzana główka, mufa Pressfit 30

Widelec

Dema full carbon

Korby

FSA Gossamer 50-34 z.

Łożyska suportu

FSA Pressfit30

Kaseta

Shimano Ultegra CS-6800 (11-28) 11-rz.

Łańcuch

Shimano Ultegra CN-6800

Przednia przerzutka

Shimano Ultegra FD-6800-B

Tylna przerzutka

Shimano Ultegra RD-6800 SS

Manetki

Shimano Ultegra ST-6800

Hamulce

FSA Gossamer Pro

Koła

FSA Energy

Opony

Maxxis Columbiere 700x23C, zwijane

Rozmiar koła

700C

Kierownica

FSA Omega PSH Compact

Wspornik kierownicy

FSA SL-K Light

Łożyska sterów

FSA OrbitC-40 ACB 1i1/8"-1i1/2"

Wspornik siodła

FSA SLK Carbon, 31.6x350 mm

Siodło

Selle San Marco Concor Dynamic

Oceny: Wykonanie: 3 Waga: 3,5 Właściwości jezdne: 3 Cena: 3


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl