Wilier 2011 - czyli ściganie po włosku...
Cento 1 Superleggera pozostaje niezmieniony, ale teraz jest dostępny w różnych kolorach, także jako specjalna edycja na Giro d'Italia przygotowana m.in dla Alessandro Petacchi. W budowie ramy użyto specjalnych kompozytów węglowych, które swoje właściwości zawdzięczają m.in. użyciu nanocząstek tlenku cynku oraz stosowanej wyłącznie przez Wiliera technologii L.I.T. Ostatnia warstwa włókna węglowego jest ułożona w trójwymiarowy splot, który pomaga lepiej tłumić wibracje oraz jest bardziej odporna na uderzenia.
Dane techniczne:
Kolory: Carbon-Czerwony-Żółty
Waga ramy: 920g
Waga widelca: 360g
Rozmiary: XS-S-M-L-XL-XXL
Cento 1 pozostaje bez zmian. Dostępny będzie jednak w większej ilości kolorów.
Dane techniczne:
Kolory: Biały-Szary-Czerwony-Żółty-Pomarańczowy-Zielony
Waga ramy: 1050g
Waga widelca: 360g
Rozmiary: XS-S-M-L-XL-XXL
Nowy model Izoard XP ma design ramy podobny do starego modelu Izoard, jednak wykonany jest z innych włókien węglowych - nowym modelu użyto innej tkaniny karbonowej. Odnowiony jest także widelec, który w modelu XP ma wyraźniejszą krzywiznę co ma wpływ na bezpieczeństwo i stabilność roweru. Jest to idealny model dla wszystkich wkraczających w świat ścigania, nie rezygnując z komfortu i lekkości.
Dane techniczne:
Kolory: Biało-szary / Biało czerwony
Waga ramy: 1150g
Waga widelca: 360g
Rozmiary: XS-S-M-L-XL-XXL
Całkowicie nowym modelem jest Triestina, z aluminiową ramą i prowadzeniem przewodów wewnątrz. Rama jest dopracowana w każdym szczególe - trzykrotnie cieniowane aluminium serii 7000 oraz piękne gladkie spawy. Jeśli chcesz się bawić na wyścigowym rowerze, ale nie potrzebujesz sprzętu najwyższej klasy to jest to wybór dla Ciebie.
Dane techniczne:
Kolory: Czarny-Biały
Waga ramy: 1320g
Waga widelca: 470g
Rozmiary: XS-S-M-L-XL-XXL
Granturismo ma ramę z włókna węglowego i jest dedykowany wszystkim tym, którzy potrzebują komfortowego roweru na długie dystanse.
Doświadczenie zdobyte przez Wiliera pozwoliło na zaprojektowanie ramy, ktora jest połączeniem wydajności i komfortu jazdy i doskonale wpasowuje się pomiędzy modele Cento 1 oraz Izoard. Udało się osiągnąć przy tym maksymalną sztywność skrętną dzięki wprowadzeniu koncepcji Razor Edge. Rury górna i dolna łączą się przy główce, tworząc jedną bryłę, następnie ich kształty przechodzą w kwadratowe by znowu nabrać zaokrągleń i przechodzą płynnie przez rurę podsiodłową oraz w dół aż do suportu. Dzięki zunifikowaniu górnej i dolnej rury osiągnięto maksymalną stabilność konstrukcji zarówno podczas przyspieszeń jak i dużych szybkości.
Innym ważnym elementem jest budowa tylnego trójkąta. Wilier określa ją jako Smooth Rear Design. Zastosowanie tej koncepcji powoduje, że rurki tylnego trójkąta są pojedynczymi elementami wykonanymi w technologii monocoque. Dzięki temu unika się łączenia tych elementów pod ostrymi kątami. Wszystkie kształty rur, grubości i kierunek ułożenia włókna węglowego stosowane są jako część formy i procesu produkcyjnego dla osiągnięcia optymalnej konsystencji materiału oraz rozkładu obciążenia. Podobnie jak w modelach najwyższej klasy, Granturismo oferuje wewnętrzne prowadzenie przewodów uzyskując dzięki temu czysty i minimalistyczny wygląd. W rowerze znajdziemy osprzęt m.in. FSA, wśród których na szczególną uwagę zasługują korba SLK-Light oraz hamulce, dopasowane graficznie do ramy.
Dane techniczne:
Kolory: Czarny-Biały-Niebieski
Waga ramy: 1150g
Waga widelca: 360g
Rozmiary: XS-S-M-L-XL-XXL
Ciekawostką jest także nowa kolekcja rowerów do kolarstwa torowego, z ramkami z karbonu i aluminium oraz wprowadzenie do sprzedaży modelu jaki był wykorzystywany w tym sezonie przez zespół Lampre.
Najciekawsze zostawiliśmy na koniec.
Jeśli Cento1 stał się obiektem kultu dla kolarstwa szosowego, to dlaczego nie użyć tych samych rozwiązań technologicznych w rowerze do MTB? Odpowiedź na pytanie nosi nazwę Cento1 XC. już na pierwszy rzut oka widać że masz do czynienia z prawdziwym ścigaczem. Rama monocoque jest produkowana z takiego samego włókna węglowego jak model szosowy, przejmuje także w spadku wszystkie rozwiązania techniczne.
Kolory: Czarny-Biały-Niebieski
Waga ramy: 1150g
Waga widelca: 360g
Rozmiary: XS-S-M-L-XL-XXL
Ciekawostką jest także nowa kolekcja rowerów do kolarstwa torowego, z ramkami z karbonu i aluminium oraz wprowadzenie do sprzedaży modelu jaki był wykorzystywany w tym sezonie przez zespół Lampre.
Najciekawsze zostawiliśmy na koniec.
Jeśli Cento1 stał się obiektem kultu dla kolarstwa szosowego, to dlaczego nie użyć tych samych rozwiązań technologicznych w rowerze do MTB? Odpowiedź na pytanie nosi nazwę Cento1 XC. już na pierwszy rzut oka widać że masz do czynienia z prawdziwym ścigaczem. Rama monocoque jest produkowana z takiego samego włókna węglowego jak model szosowy, przejmuje także w spadku wszystkie rozwiązania techniczne.
Dane techniczne:
Kolory: Biały/Karbonowy - Karbonowo/czerwony
Waga ramy: 1340g
Rozmiary: S-M-L-XL
komentarze