Orbea Alma 2015
Nowa Alma na 2015 rok oficjalnie zaprezentowana. Orbea chwali się nowymi rozwiązaniami jakie zaimplementowano w tym modelu. Przyjrzyjmy się więc czym Hiszpanie nas uraczą w przyszłym sezonie.
MONOCOQUE
Zapewnia strukturę włókien karbonowych o optymalnej wydajności i długoterminowej niezawodności i jest to jedyna droga, którą Orbea chce zmierzać. Struktura prowadzenia włókien one-pieces polega na tym, iż każda rura połączona jest z sobą włóknami ciągłymi przez co ramy zyskały dodatkową sztywność oraz niezawodność. Dodatkowo zastosowanie najwyższej jakości materiałów kompozytowych, daje jeszcze większą efektywność przekazywania mocy z pedałów na układ napędowy. Stąd Alma została zaprojektowana z myślą o zawodach, gdzie ramy poddawane są najważniejszym próbom. W Orbea Monocoque Race (OMR) i Orbea Monocoque Performance (OMP) zostały użyte najwyższej jakości włókna. Dla uzupełnienia oferty, Alma jest także dostępna z Hydroformowalnego Aluminium.
4x4
Konstrukcja 4x4 pozwala poprawić sztywność zarówno przedniego jak i tylnego trójkąta, przy czym zapewnia odpowiedni komfort i efektywność użytkowania. Poprzez modyfikację wspomnianych trójkątów uzyskano mały czwarty bok, przez co oraz dzięki zastosowaniu delikatnych wygięć m.in. przy rurze podsiodłowej, rower zyskuje dodatkowy komfort jazdy, nie tracąc przy tym na sztywności ramy.
Ulepszona sztywność: Poprawa sztywności bocznej wynosi w przypadku Almy 15%, dodatkowo rama odporna jest na skręcanie boczne, dzięki czemu moc kolarza jest jeszcze lepiej przenoszona.
Zwiększony komfort: nowe kąty przedniego i tylnego trójkąta pozwalają na większą absorpcję nierówności. Nowe rowery mają być o 211% bardziej komfortowe.
BIG WHEELS CONCEPT
Orbea wierzy, że rozmiar ma znaczenie, a im większe koło tym lepsze. Dlatego w zależności od wzrostu użytkownika proponowane są rozmiary kół 27,5’’ i 29’’. W 2015 roku ramy Alma będą dostępne w 3 rozmiarach 27,5’’ i analogicznie będzie to miało miejsce przy kole 29’’, co ma na celu zaspokoić potrzeby każdego najbardziej wymagającego zawodnika MTB.
DIRECT CABLE ROUTING
System DCR ma zapewnić najlepszą możliwą wydajność. Sercem systemu jest prowadzenie linek w gniazdach, które są zabezpieczone przed błotem czy wodą, a nowy system DCR zmniejsza tarcie o 25%. Dzięki temu otrzymujemy lżejszy rower i dodatkowo bardziej precyzyjną zmianę przełożeń. Przy tworzeniu DCR założenie było następujące - prostota i niezawodność na pierwszym miejscu.
komentarze