Nowości Campagnolo Super Record, Record & Chorus na 2015 rok
Zaskoczeniem jest nowy wygląd korby, która ma cztery ramiona w całości wykonane z karbonu, również przerzutka tylna dzięki wykorzystaniu na całej powierzchni włókna węglowego nabrała nowego jeszcze bardziej atrakcyjnego wyglądu. Nie tylko wygląd ma znacznie, jak podaje producent znacznie odmłodzone trzy grupy Campagnolo oferują użytkownikowi wydajność mechanicznej zmiany przełożeń na najwyższym poziomie. Dla Campagnolo przesłaniem podczas tworzenia nowej kolekcji było stworzenie takich grup, aby wybór mechanicznej zmiany przełożeń przez zawodników z światowej czołówki był oczywisty.
Producent podaje, że zamiany technologiczne oraz użytkowe są jednakowe dla trzech tytułowych grup. Przerzutki przednie wykorzystywać będą system opierający się o jednostkę Super Record RS, który cechuje się sztywnością i płynnością działania. Tam gdzie w wersji RS używana była ‘płytka’ z pełnego aluminium to w nowym Super Record’zie zastosowano ją z jednego kawałka włókna węglowego co pozwoliło zaoszczędzić kilka gram. Natomiast użycie dłuższego ramienia przedniej przerzutki pozwoliło uzyskać większą płynność i lekkość działania.
Tylna przerzutka została całkowicie zaprojektowana od podstaw. Nowy korpus oraz zastosowane włókna węglowego czyni ją jeszcze sztywniejszą. Również kąt ułożenia przerzutki w stosunku do kasety został zmodyfikowany, dzięki czemu przerzutka jest w stanie obsłużyć większą ilość zębów kasety. Campagnolo zapewnia, że nie została tylko poprawiona jakość przeniesienia mocy zmiany przełożeń, ale także zwiększono trwałość samej przerzutki. Skorygowany kąt ułożenia przerzutki pozwolił na płynne przemieszczanie się łańcucha po kasecie, co oznacza że przerzutka w każdej pozycji działa jednakowo. Modyfikacje sprawiły, że przerzutka zachowuje się identycznie zarówno przy kasecie 11-23 jak i przy kasecie 11-29.
Campagnolo wypuszczając nowe przerzutki nie zapomniało o nowych manetkach, tu także producent wykonał kawał dobrej roboty zachowując funkcjonalność oraz ergonomię działania. Kształt dźwigni oraz klamki pozostały bez zmian, natomiast zaszły zmiany w działaniu. Lewa manetka wykorzystuje dwa kliknięcia downshift, co wystarczy na zmianę z małej na dużą zębatkę w korbie, a jeśli jest taka potrzeba jest możliwość trzeciego kliku. Działanie prawej manetki pozostało bez zmian. Producent podaję, że wewnętrznie zostały zmienione uchwyty manetek, które dostosowano pod obecnie używane kierownice, chwyt manetki został wykonany z hipoalergicznego sylikonu, a rowkowanie i ukształtowanie struktury poprawia komfort i przyczepność.
Najbardziej rzuca się w oczy wygląd nowej karbonowej czteroramiennej korby, co może nie wszystkim się podobać. Campagnolo podaje, że zastosowanie czterech ramion pozwoliło uzyskać jeszcze większą sztywność oraz możliwość zastosowania tarcz asymetrycznych. Korba będzie dostępna w wersjach z tarczami 50/34, 52/36 oraz 53/39. Lepszym przenoszeniu mocy na korbę pomagają zastosowane po cztery śruby na tarczę, przykręcane do karbonowych ramion od wewnętrznej strony, zaś ramiona będzie można dostać w długościach: 170, 172,5 oraz 175mm długości.
A tak wyglądają nowe grupy w komplecie
komentarze