Sram trafia pod strzechy?

Pierwszą jest grupa X1. Jak można się domyślić jest to grupa należąca do stale powiększającej się rodziny napędów z jednym blatem z przodu. Zgodnie z filozofią firmy nowa grupa ma łączyć takie cechy jak wydajność, prostotę, wytrzymałość oraz lekkość i być dostosowana do każdego użytkownika od XC po Enduro. W skład grupy wchodzą:

Korba a w zasadzie 3 korby różniące się wagą, technologią oraz stopem aluminium użytego do budowy. Mam więc najtańszy wariant o nazwie Sram X1 1000 Crank wykonaną z alumium 6000 przystosowaną opcjonalnie do współpracy z rowerami typu fat bike o wadze 850g. Wariant średni o nazwie Sram X1 1200 Crank wykonany ze stopu alumiunium 7000 o wadze 830g oraz najwyższy model Sram X1 1400 wykonaną ze stopu aluminium 7000 oraz w technologii ramion pustych w środku o wadze 800g.

SRAM_MTB_X1_Crank_1400_Black_M
SRAM_MTB_X1_Crank_1200_Black_M
SRAM_MTB_X1_Crank_1000_Black_M

Sugerowana cena:
Sram X1 1000 ( GXP 177 euro, BB30 212 euro )
Sram X1 1200 brak
Sram X1 1400 ( GXP 233 euro, BB30 272 euro )

Blatów, których wielkość należy dobrać do rodzaju terenu po którym zamierzamy się poruszać a możemy wybrać rozmiar od 30 do 38 zębów. Zębatki oczywiście wykonane są w technologii X-Sync czyli zęby są większe od standardowych co powoduje zmniejszenie ryzyka „spadnięcia” łańcucha z korby.
Dostępne ilości zębów: 30-, 32-, 34-, 36- albo 38
SRAM_MTB_X1_Chainring_32T_M

Przerzutki tylnej RAM X1 X-HORIZON™ Rear Derailleur
Konstrukcyjnie identyczna jak ta w grupie X01. Jedyną różnicą jest zastosowanie aluminium zamiast włókna węglowego. SPowodowało to wzrost wagi o 4g.
SRAM_MTB_X1_RD_Black_M
Waga: 256g
Sugerowana cena: 205 euro

Kasety11 rzędowej SRAM XG-1180 MINI CLUSTER™ Cassette.
Aby cena kasety była bardziej przystępna zrezygnowano z wycinania w 1 kawałku, a zamiast tego poszczególne zębatki są ze sobą łaczone nitami, z wyjątkiem trzech najmniejszych zębatek.
SRAM_MTB_X1_Cassette_M
Ilość przełożeń: 11
Dostępne przełożenia:10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42
Waga: 315g
Cena: 278 euro

Manetki przedniej lewej SRAM X1 X-ACTUATION™ Trigger Shifter
SRAM_MTB_X1_Shifter_Black_M
W stosunku do X01 nie ma większych zmian. Funkcjonalność pozostała ta sama, jedynie waga poszła w górę o 30g. Część obudowy wykonana jest z aluminium podobnie jak dźwignia ciągnąca linkę.
Waga: 121g ( bez obejmy )
Cena: 72 euro

Bębenka przystosowanego do montażu nowych kaset Srama 11 rzędowych

Łańcucha PC-X1 Chain dostosowanego do nowych 11 rzędowych napędów
SRAM_MTB_X1_Chain_M
Waga: 258g (114 ogniw )
Cena: 33 euro

Drugą nowością są koła Roam 30 i Roam 40. Jak mówi maksyma przyświecająca, leżąca u podstaw  projektu nowych kół - zawodów nie wygrywasz będąc lżejszym, nie wygrywasz też też będąc sztywniejszym. Zawody wygrywasz będąc po prostu szybszym od innych. Sram zatem zaprojektował nowe koła, które są dedykowane dla nowoczesnych kolarzy, którzy wraz z zwiększającą się trudnością tras oraz osiąganymi prędkościami, wymagają coraz wyższej sztywności komponentów przy jednoczesnym obniżaniu wagi komponentów.

Seria Roam została zadedykowana do pokonywania długich dystansów od świtu do zmierzchu w terenie mocno zróżnicowanym. Są wystarczająco wytrzymałe, by sprostać całodniowym wycieczkom po górach, a zarazem na tyle lekkie, by sprawdzić się na zawodach.

Wyższy z modeli czyli model Roam 40 posiada przystosowaną do systemu UST asymetryczną obręcz wykonaną z aluminium oraz spawane miejsce połączenia. Dostępny jest we wszystkich trzech rozmiarach kół 26”; 27,5” oraz 29” oraz przystosowany jest do każdej osi dostępnej na rynku. Jedynym mankamentem jest to, iż koła dostępne są jedynie z bębenkiem XD, czyli tylko pod 11 rzędowe kasety Srama.
SRAM_MTB_ROAM_40_27.5in_Front_Dynamic_Silver_M
SRAM_MTB_ROAM_40_Hub_Rear_M

Tańszy model Roam 30 posiada przystosowaną do systemu Tubeless Ready asymetryczną obręcz wykonaną z aluminium oraz miejsce połączenia łączone na zakładkę. Podobnie do wyższego modelu dostępne są także w każdym w trzech rozmiarach kół oraz są przystosowane do każdego rodzaju osi dostępnej na rynku. Niestety także ten model dostępny jest jedyne w wersji z bębenkiem w standardzie XD.
SRAM_MTB_ROAM_30_27.5in_Rear_Dynamic_Silver_M 

 

 

ROAM 40

ROAM 30

Waga


26"

27.5"

29"


26"

27.5"

29"

Przednie koło

720g

745g

785g

805g

830g

875g

Tylne koło

840g

870g

910g

925g

955g

995g

Komplet

1,560g

1,615g

1,695g

1,730g

1,785g

1,870g

Ceny:
Roam 30: 441 euro
Roam 40: 618 euro


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl