Nowe koła MTB Reynoldsa na 2011
Im bliżej do targów Eurobike, tym więcej wydostaje się wycieków na temat przyszłorocznych kolekcji. Tym raz pochodzi on z firmy Reynolds.
Ten renomowany producent, podchodzący dość konserwatywnie do tej pory w kwestii dość istotnego parametru jakim jest waga, w końcu wziął sobie do serca fakt, że konkurencja zaczęła robić też dobre koła, a przy tym coraz bardziej interesujące pod względem wagowym. W końcu doczekaliśmy się zmiany. Nowe koła, które nazwano po prostu XC, ważyć będą 1200g. To znaczący postęp biorąc pod uwagę, że najlżejsze koła dedykowane do MTB, ważyły 1385g. W modelu XC postanowiono wszystko zrobić od nowa - producent przeprojektował koła od podstaw. Mamy więc nowe piasty z karbonowo-aluminiowym korpusem, w które zamocowane są proste szprychy (DT Swiss) oraz nowe, o niższym profilu obręcze wykonane z jednokierunkowo ułożonych włókien karbonowych. Obręcze łączą smukły profil 20mm i ważą 290g. Waga obręczy nie powala, ale możemy mieć pewność że powinny dać radę wszelkiemu katowaniu jakie im przyjdzie przeżyć podcza wyścigów XC lub maratonów. Efekt widać na zdjęciu.
Ten renomowany producent, podchodzący dość konserwatywnie do tej pory w kwestii dość istotnego parametru jakim jest waga, w końcu wziął sobie do serca fakt, że konkurencja zaczęła robić też dobre koła, a przy tym coraz bardziej interesujące pod względem wagowym. W końcu doczekaliśmy się zmiany. Nowe koła, które nazwano po prostu XC, ważyć będą 1200g. To znaczący postęp biorąc pod uwagę, że najlżejsze koła dedykowane do MTB, ważyły 1385g. W modelu XC postanowiono wszystko zrobić od nowa - producent przeprojektował koła od podstaw. Mamy więc nowe piasty z karbonowo-aluminiowym korpusem, w które zamocowane są proste szprychy (DT Swiss) oraz nowe, o niższym profilu obręcze wykonane z jednokierunkowo ułożonych włókien karbonowych. Obręcze łączą smukły profil 20mm i ważą 290g. Waga obręczy nie powala, ale możemy mieć pewność że powinny dać radę wszelkiemu katowaniu jakie im przyjdzie przeżyć podcza wyścigów XC lub maratonów. Efekt widać na zdjęciu.
Dane techniczne:
Obręcze: 19.5mm, włókno węglowe, bezdętkowe
Ilość szprych: 24
Waga: 1200g
Piasty: Carbon Reynolds
Z przodu: (2x Radial) DT Revolution
Z tyłu: (2x) DT Revolution
Waga: 1200g
Piasty: Carbon Reynolds
Z przodu: (2x Radial) DT Revolution
Z tyłu: (2x) DT Revolution
Cena - prawdopodobnie w granicach 1000 funtów. Kto powiedział że będzie łatwo?
komentarze