Sram przedstawia nowe hamulce

Przejście z Avida do Srama ma znaczenie nie tylko jako oczyszczenie wizerunku, ale przede wszystkim jak się ma wydawać zmianę w filozofii projektowania hamulców. W rezultacie powstały zupełnie nowe konstrukcje z płynem DOT, wyposażone w najlepsze według producenta rozwiązania techniczne, których efektem ma być hamulec oferujący nie tylko dużą siłę hamowania ale także niską wagę. Od teraz do listy rozwiązań dochodzą m.in. Swinglink i TPC Plus. To one wraz z nowym zbiornikiem wyrównawczym mają zastąpić odchodzący do lamusa Taperbore.

SRAM_MTB_GUIDE_Caliper_Front_Black_Med
SRAM_MTB_GUIDE_Caliper_Front_Silver_Med

Napisałem zupełnie nowe konstrukcje, ponieważ zaprezentowano aż 3 modele hamulców różniące się ilością literek po nazwie Guide - R, RS i RSC. Jak się można domyślać im więcej literek tym lepiej i w efekcie bardziej zaawansowany model. Co one oznaczają?

R - regulacja odległości klamki
S - Swinglink
C - Regulacja Punktu Kontaktu

SRAM_MTB_GUIDE_Caliper_Rotor_Front_Silver_Med
Swinglink - naciśnij klamkę by poczuć różnicę. Większa czułość. Nowy układ krzywek wymaga mniejszego ruchu klamki by docisnąć okładziny do tarczy hamulcowej. Świetnie, ale to nie tylko brutalna moc, ale także większa kontrola. Wiele hamulców minimalizuje braki w czułości i ruchem klamki bez odpowiadającego jej ruchu tłoka kosztem modulacji. Swinglink ma ten problem rozwiązać.

TPC Plus - Port rozrządu hydraulicznego hamulca jest połączeniem między zbiornikiem a tłokiem. Gdy dźwignia jest naciskana, uszczelnienie przechodzi ten obszar i zamyka port, który zwiększa ciśnienie układu. Nowy system zamknięcia portu rozrządu SRAM, nazwany TPC Plus , zapewnia wytrzymałe uszczelki i ultra - gładkie wykończenie cylindra oferując niezawodną siłę hamowania.

PIGGYBACK RESERVOIR - Zbiornik płynu hamulcowego jest zoptymalizowany zarówno dla wydajności jak i łatwości użytkowania . Oferuje prostą i bezawaryjną obsługę płynu hamulcowego, a także pozwala na oburęczne umieszczenie dźwigni.

PURE BLADDER ™ - Nowa konstrukcja dźwigni hamulca SRAM która pomaga regulować i redukować pęcherzyki powietrza. Jest specjalnie ukształtowana do pozbywania się powietrza z dźwigni i przesuwa płyn dokładnie tam, gdzie jest to potrzebne.

 

Specyfikacje:

RSC

SRAM_MTB_GUIDE_RSC_Lever_Quarter_Silver_Med 
SRAM_MTB_GUIDE_RSC_Lever_Front_Black_Med 

  • Waga: 375 Grams
  • Contact Point Adjust
  • Beznarzędziowa regulacja zasięgu
  • Kompatybilna z MatchMaker X
  • Łożyskowanie dźwigni
  • Kolory: Srebrny / Czarny
  • Cena: $199 / € 177

TECHNOLOGIE

  • SwingLink
  • Pure Bladder
  • TPC Plus

RS

SRAM_MTB_GUIDE_RS_Lever_Quarter_Black_Med 

  • Waga: 380 Grams
  • Beznarzędziowa regulacja zasięgu
  • Kompatybilna z MatchMaker X
  • Kolory: Czarny
  • Cena: $149 / € 132

TECHNOLOGIE

  • SwingLink
  • Pure Bladder
  • TPC Plus

R

SRAM_MTB_GUIDE_R_Lever_Quarter_Black_Med 

  • Waga: 375 Grams
  • Beznarzędziowa regulacja zasięgu
  • Kompatybilna z MatchMaker X
  • Kolory: Czarny
  • Cena: $129 / € 115

TECHNOLOGIE

  • DirectLink™
  • Pure Bladder™
  • TPC Plus™


Hamulce będą dostępne od czerwca 2014.

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl