Infinity Seat - siodło inne niż wszystkie
Dlaczego innego? Wystarczy spojrzeć - tego siodła bardziej nie ma niż jest. Vincent Marcel - twórca tej konstrukcji udowadnia że to co widzicie ma sens. Zacznijmy od początku.
Siodło w swej zasadniczej postaci nie zmieniło się za nadto od ok 200 lat. W swoim dążeniu do stworzenia idealnego siodła i opierając się na swoim doświadczeniu jako kręgarza, Vincent podszedł w sposób zupełnie nowy do projektowania. Zadał sobie pytanie, czy zamiast używać kształtu wypukłego, na którym opierają się kości miednicy, nie zrobić konstrukcji wklęsłej dzięki czemu kości będą odpoczywać w wycięciu wspierane przez mięśnie.
Od pomysłu do prototypu
Zgodnie z tradycyjną szkołą, Vincent rozpoczął budowę prototypu od wyrzeźbienia drewnianego klocka w celu uzyskania kształtu bazowego. Następnie wyciął w nim otwory doprowadzając formę do w miarę poszukiwanego kształtu.
Po wykonaniu prototypu i sukcesie jego kampanii na kickstarterze Vincent zaczął pracę zmierzającą do uruchomienia produkcji. Rozpoczęto produkcję dwóch modeli, których produkcją uruchomiono w Kaliforni - Infinity Go i Infinity Carbon/Kevlar. Obie wersje nie mają żadnego wypełnienia, a kofort uzyskano przez ich uginanie i kształt. Kolejne różnice jakie trzeba zaznaczyć - w wersji Go użyto nylonu jako bazy, natomiast w wersji Carbon - włókna szklanego, które jest nieco sztywniejsze, ponadto wersja Carbon/Kevlar będzie miała wymienne powłoki, co umożliwi dopasowanie pod względem wyglądu lub komfortu jazdy. Kolejną różnicą jest materiał z którego wykonano pręty - siodła Go posiadają je wykonane ze stali, a wersja Carbon opcjonalnie z włókien węglowych. Powstała jesszcze wersja Revolution, której „skorupę” wytworzono w procesie wtrysku tworzywa sztucznego.
Obecnie siodła produkowane są w jednej szerokości, aczkolwiek twórca zaznacza że będzie kilka różnych szerokości w przyszłości. Być może powstaną także wyściełane wersje.
Na rysunkach poniżej możecie zobaczyć wyniki testów przeprowadzonych w Cyclologic w Scottsdale. Jest to mapa nacisków i temperatury powstałej w wyniku tarcia. Jak widać różnice są spore.
Jeśli chodzi o wagę. Wydawać by się mogło, że takie siodło powinno ustanowić rekordy wagowe. Nic z tych rzeczy. Wersja Go waży 192g, Carbon z prętami z węgla 173g, a Carbon z prętami stalowymi 246g co zapewne związane jest z faktem dodatkowej skorupy w tej wersji. Siodła obecnie występują w szerokości 160mm i długości 290mm
komentarze