Antidote Bikepark w Kasinie Wielkiej
Plan na 2014 zakłada rozbudowę infrastruktury ściśle DH, natomiast to od bikerów zależy czy projekt ma szanse się utrzymać na długie lata. Jeśli scenariusz na 2014 będzie mega pozytywny to jeszcze pod koniec roku projektanci obiecujrą ruszyć z budową 13,6 km odcinka utwardzonego single tracka i to będzie ich główny cel na 2015. W regionie nie ma takich ścieżek, a jeśli są to jest ich bardzo mało. Plany wybiegają mocno w przyszłość, a tak na prawde od Waszej frekwencji zależy, czy będzie warto robić jeszcze więcej
Do tej pory Kasina systematycznie ewoluowała, jednak zauważane zmiany, może nie były tak intensywne. Przede wszystkim: wyciąg bez limitów, najniższe ceny karnetów itp. Ekipa z Brzeska stworzyła fundament tras pod coś znacznie lepszego. Obecnie główny projekt stanowią 3 osoby, czyli Filip Janiszewski, Paweł Gibas i Tomek Chełmecki. Paweł z drugiej zajawki współtworzy polsko-czeską ekipę pracującą nad budżetami i infrastrukturą przeznaczoną na zimę w alpejskich ośrodkach w największym w Europie regionie narciarskim „Bramy Słońca”, czyli Portes Du Solei. Z pewnością jego dotychczasowe doświadczenie będzie pomocne przy tworzeniu bikeparku.
Po kilkutygodniowych negocjacjach z polskimi firmami z branży rowerowej udało się uzgodnić kwestie tytularnego sponsora – został nim Antidote Bikes – czyli jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm rowerowych na starym kontynencie! Wszystko, co robi Antidote Bikes jest dopieszczone do perfekcji i bezkompromisowe, dokładnie tak samo będzie w sezonie 2014 w powstającym bikeparku! Jak tylko pogoda pozwoli to rozpoczynają się następujące prace (trasy zaznaczone na mapie terenowej!)
Trasa CZERWONA (Pucharówka) – gruntowna rewitalizacja, trasa dostanie nowe tchnienie, powstanie więcej drewien, praktycznie wszystkie wyloty na nartostradę zostaną zlikwidowane i przeprowadzone innymi opcjami, w wielu miejscach na trasę wjedzie także cięższy sprzęt !
Trasa BIAŁA (Downhillówka) - główne zmiany będą dotyczyć drugiej połowy trasy, końcówka nie będzie schodziła prosto w dół, ale zostanie zawinięta w bardzo ciekawy i atrakcyjny sposób, przed wylotem na nartostradę powstanie ogromny gap, natomiast trawers dostanie zupełnie innych rozwiązań na odcinku ok. 450 m, gdzie na prawdę będzie się wiele działo, cała trasa zostanie poszerzona tworząc możliwości kilku opcji przejazdu, powstaną ogromne bandy wybudowane cięższym sprzętem i dodatkowe NS’y – będzie tego całe mnóstwo, mówiąc w skrócie „rewitalizacja od podstaw”.
Trasa NIEBIESKA (FUN DH) – będzie wybudowaną od postaw linią wykorzystująca naturalne ukształtowanie terenu – przejazdy przez wąwozy. Trasa będzie miała sekcje dużych stolików na odkrytym terenie. Będzie bardzo fajną alternatywną linią dla trasy czerwonej.
Prace nad powyższymi trasami ruszają jak tylko stopnieje śnieg, ich zakończenie jest planowane na początek czerwca ! Ale to nie wszystko.
Trasa ZIELONO-FIOLETOWA (SWEET ONE) – będzie czymś, na co wszyscy czekacie, a najważniejsza informacja o niej jest następująca, że na całej jej długości będzie budowana ciężkim sprzętem. Trasą zajmie się Bartek „Szczęki” Krzysztoń .Tak jest, dobrze się domyślacie, trasa o nazwie „Sweet One” będzie spełnieniem snów Szczękiego o trasie freeride'owej! Ale nie musicie się obawiać, trasa będzie płynna i każdy sobie z nią poradzi :) Szczęki jest jednym z najlepszych zawodników sceny freeride’owej w Polsce, więc na pewno nie ma wątpliwości, że ta trasa będzie najlepszą w tym regionie. Wszystko będzie tak wykonane, aby mógł korzystać z tego każdy użytkownik nie tylko – PRO, więc stoliki i bezpieczne objazdy to priorytet.
Nad trasami będzie zaangażowanych również sporo innych dobrze znanych zawodników i ekip w Polsce – m.in. kraciasty team, czyli Gravity Revolt, szarowska ekipa z Dawidem Błazińskim na czele, która stworzyła świetny spot w Szarowie ! Artur „Kubica” Simon z teamu Bartbass DH Team, którego zawodnicy zajmują wysokie pozycje w edycjach Pucharu Polski i wielu, wielu innych, których nie sposób wymienić. Są to świetni zawodnicy z bogatym doświadczeniem, którzy sprawią, że bikepark nie będzie miał sobie równych.
W pierwszej kolejności ruszy budowa odcinka zielonego, który podobnie jak trasy 1, 2 i 3 będzie gotowy na 1 czerwca. Budowa odcinka fioletowego ruszy 1 lipca i zostanie oddana do użytku w połowie sierpnia. Prace na wszystkich trasach będą prowadzone niemal równocześnie.
Wprowadzonych zostanie sporo unowocześnień, jakich jeszcze w polskich bikeparkach nigdy nie widzieliście m.in bezkolizyjne skrzyżowania (Mostki). Stoją już 2 takie konstrukcje z 3, umożliwią bezkolizyjne krzyżowanie się tras! Do połowy sierpnia zostaną oddane wszystkie trasy do użytku, ich łączna długość bez łączników będzie wynosiła ok. 10,42 km dla porównania pobliski słowacki Ruzomberok dysponuje trasami o długości 8,45 km (nie licząc asfaltowego Rookie-line). Stąd właśnie spore zainteresowanie słowackich portali tym projektem! Od sierpnia do zamknięcia będą również prowadzone prace nad dodatkowymi łącznikami tras – szacuje się, że do zakończenia sezonu park będzie dysponował ok. 12 km tras wykonanymi przy odpowiednim zabezpieczeniu, tak aby nie była konieczna znaczna ingerencja przy ich sezonowej rewitalizacji. Sweet One na całej długości zaprojektowany jest w ten sposób, aby nie przekraczał 13% spadku w punktach, przez co nie będzie narażony na ingerencje spływającej wody podczas opadów. Długość i jakość tras bez problemu pozwoli na konkurowanie z południowymi sąsiadami, nie mówiąc już o polskich bikeparkach.
Tam gdzie inne bikeparki słodko zasnęły w sen zimowy w Kasinie wiele się dzieje, szczegółowym planem marketingowym zajmuje się Filip. Plan nie zakłada szybkiego startu i upadku po 2 latach jak inne przykłady bikeparków w tym regionie tego dowodzą – wszystko dogadywane jest w sposób długotrwały. Firma Antidote Bikes stawia na długoletnią współpracę chcąc stworzyć świetną miejscówkę. W sezonie czeka Was sporo niespodzianek, ale opisaniem ich zajmie się Filip nieco bliżej sezonu. W swoje grafiki możecie wpisywać już datę 23-24 sierpnia, czyli Mistrzostwa Małopolski Gravity Cup #2 w Kasinie Wielkiej. Biorąc przykład z zachodu, gdzie firmy rowerowe wspierają takie obiekty przedstawiamy mniejsze oferty reklamowe polskim przedsiębiorcom – część z nich oczywiście skłonna jest współpracować. Jeśli macie możliwości kupujcie w sklepach, które wspierają rozwój bikeparków czy eventów/zawodów resztę odrzucajcie na bok, bo nawet głupim zakupem możecie coś zmienić. Kompletna lista sklepów i serwisów rowerowych wspierających wydarzenia w Antidote bikeparku na sezon 2014 zostanie stworzona w ciągu 2-3 miesięcy. Będziecie mieli rozeznanie, kto oprócz Antidote bikes przyczynił się do rozwoju miejscówki.
Wszystkich zainteresowanych współpracą odsyłamy na adres mailowy bikeparksnieznica@gmail.com lub próbę kontaktu poprzez nowo odpalony Fanpage na Facebook’u www.facebook.com/Antidotebikepark
Zapraszamy do dyskusji na naszym forum pod adresem: http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=91086
oraz oczywiście do polubienia facebook'owego profilu Bikeparku: http://www.facebook.com/Antidotebikepark
DO ZOBACZENIA na trasach !
komentarze