Wolf Tooth także wkracza z zębatką 42T do kasety

thumb_wolf-tooth-42t-red

Wolf Tooth do tej pory produkowało zębatki do korby, blaty które można stosować w systemie 1x bez użycia prowadnicy – łańcuch nie spada. Siłą rzeczy, czas pokazać swoją zębatkę 42T do kasety, która pozwoli zaadaptować 10-rzędowy produkt do użytku w systemie 1x10.

Komponenty Wolf Tooth wykonane są w USA. Precyzyjnie wykończone zębatki przednie, śrubki do korby oraz osłony. Właśnie trwają prace nad adapterem do kasety – zębatką 42T, naprawdę wielką stąd nazwa GC – „GIant Cog”. W przeciwieństwie do produktu OneUp Components, GC nie wymaga użycia podkładki. Produkt będzie kompatybilny z kasetami Shimano czy SRAM. Tak jak w innych tego typu rozwiązaniach, proponuje się usunięcie zębatki 17T.

Na razie Wolf Tooth GC będzie dostępny tylko w rozmiarze 42T, możliwe że będzie także drugi model 40T jeśli okaże się, że są na niego chętni. Wg producenta, 42T jest lepsze, bo jest po prostu większe, i jest to absolutnie limit który aktualnie obsłużą tylne przerzutki, sprawdzone i działa. Maksymalny rozstaw przełożeń kasety znacząco wzrośnie, przeskok między 36T a 42T to 16%!

thumb_wolf-tooth-42t-red-02

Prototyp został zaprojektowany ze specjalnymi profilami zębów oraz prowadnicami, ułatwiającymi wrzucanie łańcucha na tą gigantyczną koronkę kasety. Wolf Tooth Components zamierza oferować zębatkę w przynajmniej dwóch kolorach, jednak jeszcze nie zdecydowano do końca w jakich – może czarne, może czerwone, a może jeszcze inne. Spodziewana cena w okolicach 90 USD – produkt wykonany w USA, w Minneapolis.

Spodziewana data wysyłki zamówionych zębatek to początek lutego 2014. Wolf Tooth miały ogłosić informacje o zębatce 42T później, jednak skoro konkurencja czyli OneUp i absoluteBLACK już pokazała swoje produkty, nie chcieli być gorsi.

thumb_wolf-tooth-42t-black-01

Tak jak inne produkty tego typu, GC 42T będzie kompatybilne z następującymi kasetami:

Shimano

XT (CS-M771-10 11-36)
XTR (M980 11-36)

Sram

X5 (PG-1030 11-36)
X7 (PG-1050 11-36)
X9 (PG-1070 11-36)


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl