Zębatka absoluteBLACK 40T do twojej kasety
Tak samo jak w produkcie OneUp 42T, także i tutaj należy zdemontować jedną z koronek kasety. Jako największą montujemy czarną zębatkę 40T od absoluteBLACK. Mamy szerszy zakres przełożeń niż w standardowej 11-36T kasecie. Ponadto zębatka ma specjalnie wyprofilowane zęby – 16 z nich poprawia wrzucanie łańcucha na wyższy bieg, natomiast 24 ułatwia zrzucanie łańcucha na mniejszą koronkę.
Co ciekawe, wg Marcina Golca, aktualnie dostępne przerzutki tylne na rynku nie obsługują prawidłowo zębatek większych niż 40T – także w przypadku SRAM XX1 i 42T występują problemy. Stosowane są dłuższe śruby regulując naprężenie (B-tension) jednak to nie do końca pomaga. Zębatka 40T rozwiązuje te problemy, nic nie musimy regulować, a zmiana przełożeń jest płynna.
Dla porównania rozpiętość kaset w przypadku innych produktów:
11-36: 327% (standardowo 1×10)
11-40: 364% (absoluteBLACK)
11-42: 382% (OneUp)
10-42: 420% (SRAM XX1)
Dzięki wyprofilowaniu zębów zmiana biegów ma być płynna i szybka. Zęby do poprawy zmiany przełożeń zgrupowane są po 4 do wrzucania wyższego biegu i 6 do zmniejszania. Łańcuch ma dzięki temu płynniej być przerzucany.
Przewidywana waga finalna produktu to 77 g. Pająk zębatki jest wyjątkowo masywny, co ma zwiększać sztywność i wpływać na lepszą precyzję zmieniania biegów. Ponadto miejsce styku zębatki z bębenkiem piasty jest możliwie największe, by nacisk rozkładać równomiernie, tak by nie było wżerów zwłaszcza w aluminiowych bębenkach. Czas pokaże, czym dokładnie produkt absoluteBLACK różni się od OneUp Components.
Pierwsze wersje do sprzedaży pojawią się pod koniec stycznia 2014. Cena zostanie ustalona później, jednak ma być konkurencyjna w stosunku do innych tego typu produktów.
komentarze