Szosa z tarczówkami od Storck oraz hardtail MTB 650B

Storck-Aernario-Disc-road01

Model Aernario co prawda został wprowadzony już w zeszłym roku, jednak na pierwszy rzut oka nie prezentował się aerodynamicznie. Rury zostały subtelnie ukształtowane, a wąska główka sterowa jest taperowana (od 1-1/8” do 1-1/4”). Co nowego przynosi model na tarczówkach? Poza zmianą w hamulcach, zastosowano także sztywne osie typu „thru axle”, wzmocniono dolną część ramy oraz zastosowano całkowicie nowy widelec przedni Stiletto Disc.

Storck-Aernario-Disc-road02-widelec

Widelec został przeprojektowany, gdyż musi wytrzymywać inne obciążenia, jednak dalej ma lekki wygląd. Zakończono go mocowaniem na oś sztywną 15 mm thru acle, a kompletny rower dostarczany jest z kompatybilnymi kołami DT Swiss Spline 2014 oraz zaciskami DT Swiss RWS.

Storck-Aernario-Disc-tyl

Przewody hamulcowe oraz prowadzenie linek przerzutki jest bardzo czyste i praktycznie schowane wewnątrz ramy, która została zaprojektowana do użycia zarówno tarczowych hamulców hydraulicznych jak i mechanicznych oraz elektrycznych lub mechanicznych przerzutek.

Z tyłu zastosowano także sztywną oś, jednak jest to oś typu 10 mm thru axle, a nie znana z MTB 12x142, która staje się standardem. Zgrabnie wygląda mocowanie hamulca tarczowego typu Post Mount (PM), które jest wewnątrz tylnego trójkąta. 

Storck-Aernario-Disc-sztyca

Bardzo ciekawie prezentuje się ukryte mocowanie sztycy, przez co całość połączenia rama-sztyca prezentuje się czysto i gładko. Waga samej ramy zaczyna się od 940 g, natomiast widelec od 400 g. Wszystko jest w pełni karbonowe, od główki do środka suportu oraz haków kół. Wymiary ramy są proporcjonalne, więc zarówno na małych rozmiarach jak i większych powinno jeździć się równie dobrze. 

Storck-Rebel-Seven-650B-mtb

Storck zaprezentował także rower MTB typu hardtail na kołach 27,5” (650B). Waga ramy zaczyna się od 1090g i posiada wszystkie nowoczesne rozwiązania jak taperowaną główkę czy oś sztywną 12x142 mm. Tylne widełki mają sporą średnicę, co ma zapewnić lepszy transfer mocy – w końcu jest to rower wyścigowy. Seria Rebel jest dostępna także w rozmiarze 29”, zaprezentowana już 2011 roku, oferowana jest także wersja aluminiowa ramy.


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl