Look 927 - niespełnione marzenia

Szczerze powiedziawszy niewiele i widząc nowe modele poczułem zawód. Spodziewałem się, że po 2 latach produkcji modelu 920, Francuzi wyciągną wnioski i poprawią pod kątem technicznym skądinąd piękną ramę. Czego mi brakuje? Detali, które jednak wpływają na komfort jazdy i sprawiają że rama faktycznie będzie warta swojej ceny. Na pierwszy rzut oka poszedł damper. Moim zdaniem Look zrobił krok do tyłu. W 2012 roku montował produkty DT Swissa. Fajny, lekki sprzęt ale wersja pozbawiona sterowania z manetki to nie jest najlepsze rozwiązanie, a przynajmniej nie należące do tych wygodnych. W 2013 na wypasie znalazł się damper Foxa CTD ze sterowaniem z manetki i to było dobre posunięcie. Dlaczego? Ponieważ rama przy odblokowanym damperze buja ile wlezie i na podjazdy trzeba koniecznie ją blokować. CTD rozwiązuje problem całkowicie - damper jest prawie zblokowany, zachowując jednak trakcję, jakiej brakuje damperom zamkniętym na sztywno. Sądziłem że w nowej ramie znajdzie się takie właśnie rozwiązanie, niestety znowu jest bujak z regulacją na korpusie.

look_927

Druga rzecz jaka nie została zrobiona to wewnętrzne prowadzenie linek. Tak jak miało to miejsce w modelu 920, mamy tutaj gniazdka o które opierają się przewody, które stabilizujemy za pomocą opasek zaciskowych. Z doświadczenia wiem, że pomiędzy linkami a ramą zbiera się sporo brudu, który na matowej powierzchni ciężko jest domyć. Drugą konsekwencją takiego rozwiązania jest waga. Linki są prowadzone są w pancerzach na całej długości, przez co tracimy 60-100g. Wewnętrzne prowadzenie linek wyglądałoby estetyczniej, a możliwość ich puszczania bez pancerza, wpłynęłoby na wagę i tak niezbyt lekkiej ramy. Model 927 według danych katalogowych waży 2450g w wersji wykonanej z włókna węglowego i 2750g za wersję aluminiową. Niemało jak za cacko za które trzeba wybulić pewnie z 15 tysiaków.

Krokiem do tyłu jest też zastosowanie aluminiowego wahacza. W modelu 920 w wyższej wersji był on wykonany z włókna węglowego. Najbardziej jednak zaskakuje stosowanie mocowania PM pod tarcze 140mm. Kto jeszcze takich używa? Jest co prawda dołączony adapter na 160 mm, ale moim zdaniem ktoś w dziale projektowym poszedł po najmniejszej linii oporu i skopiował nie należące do najszczęśliwszych rozwiązanie z modelu 920. Tarcze 160mm to obecnie standard i raczej bym widział opcjonalny adapter na 180mm, jeśli to ma być rower do jazdy po górach, a nie po bułki do żabki. Ze specyfikacji wynika także że mocowanie PM zmieniono na karbonowe. Tym samym cały tylny trójką wykonano z włókna węglowego. Wcześniej mocowanie PM wykonane było z alu i łączone z karbonowymi widełkami.

Zawieszenie jest identycznie rozwiązane jak w modelu 920 i można powiedzieć o nim że jest mega komfortowe. Za ten stan rzeczy odpowiadają 2 rozwiązania - jedno to "zawias" w seatstayu który de facto jest karbonową strukturą wypłaszczoną w środkowej jego części, która ugina się podczas pokonywania przeszkód. Drugim rozwiązaniem tym razem nie lookowym jest genialna sztyca marki Syntace P6 Carbon Hiflex. Nie należy ona do lekkich, ale komfort jaki oferuje nie ma sobie równych.

W modelu 927 zmieniono także mocowanie tylnego koła. Tym razem jest to oś 12mm i to na pewno jest dobry kierunek.

Zaledwie pięcioletniej gwarancji na strukturę i 1-roczną na lakier z grzeczności nie skomentuję.

927 Carbon 

927_carbon 

 

  • RODZAJ WŁÓKNA
  • VHM - 3K FINISH
  • KONSTRUKCJA
  • SINGLE-PIECE FRONT TRIANGLE, ALUMINIUM ROCKER, CARBON REAR TRIANGLE
  • DAMPER
  • SRAM MONARCH
  • BB
  • BB30 73MM
  • PRZEDNIA PRZERZUTKA
  • UPPER COLLAR 34.9 MM, LOWER DRAWING
  • SZTYCA
  • SYNTACE P6 HIFLEX CARBON SEATPOST - 31,6MM
  • ZACISK SZTYCY
  • 31,6 MM CLAMP
  • STERY
  • LOOK INTEGRATED CONICAL 1” 1/2 BELOW, 1”1/8 ABOVE
  • HAKI
  • WROUGHT ALUMINIUM REPLACEABLE DERAILLEUR TAB AND POST MOUNT DISC BRAKE ATTACHMENT 140 OR 160MM WITH ADAPTER SUPPLIED
  • MOCOWANIE KOSZYKA
  • 1
  • ROZMIARY
  • XS - S - M - L
  • WAGA
  • 2450 GR. WITH SHOCK ABSORBER IN SIZE S
  • AKCESORIA
  • BIKE COVER / POST MOUNT ADAPTER 140 TO 160MM
  • GWARANCJA
  • FRAMESET - STRUCTURAL 5 YEARS / PAINT AND FINISH 1 YEAR (NON-TRANSFERABLE)

927 Alu

927_alu 

  • KONSTRUKCJA
  • TRIPLE BUTTED ALUMINIUM 6061 MAIN TRIANGLE + VHM FINISH 3K ALU WELDED AND SEMI SANDED REAR TRIANGLE, X LIGHT ALUMINIUM ROCKER
  • DAMPER
  • SRAM MONARCH
  • BB
  • BB30 73MM
  • FPRZEDNIA PRZERZUTKA
  • UPPER COLLAR 34.9 MM, LOWER DRAWING
  • SZTYCA
  • SYNTAC E P6 ALUMINIUM SEATPOST - 31,6MM
  • ZACISK SZTYCY
  • 31,6 MM CLAMP
  • STERY
  • LOOK INTEGRATED CONICAL 1” 1/2 BELOW, 1”1/8 ABOVE
  • HAKI
  • WROUGHT ALUMINIUM REPLACEABLE DERAILLEUR TAB AND POST MOUNT DISC BRAKE ATTACHMENT 140 OR 160MM WITH ADAPTER SUPPLIED
  • MOCOWANIE KOSZYKA
  • 1
  • ROZMIARY
  • XS - S - M - L
  • WAGA
  • 2750 GR. WITH SHOCK ABSORBER IN SIZE S
  • AKCESORIA
  • BIKE COVER / POST MOUNT ADAPTER 140 TO 160MM
  • GWARANCJA
  • FRAMESET - STRUCTURAL 5 YEARS / PAINT AND FINISH 1 YEAR (NON-TRANSFERABLE)

 geo-rysunki
geo-tabelka


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl