Test pompek ręcznych i CO2
Wiadomo że pompka pompce nie jest równa i porównywanie np. pompki do rowerów MTB z tymi do szosowych jest jak dyskusja o wyższości melona nad arbuzem. Każda z pompek ma inne przeznaczenie i inaczej została skonstruowana. Jedne mają za zadanie wpychanie dużych paczek powietrza, inne mniejszych ale za to pod wyższym ciśnieniem. Jeszcze inną grupą są pompki do amortyzatorów. Jak więc można je porównać? Nie ma sensu. Lepiej omówić ich mocne i słabe strony, co pozwoli Wam wybrać produkt najlepiej dopasowany do Waszych potrzeb. Zatem bez zbędnego ględzenia zaczynajmy.
Lezyne Alloy Drive CFH CO2
+ Bardzo efektywna praca
+ Uzyskane ciśnienie umożliwiające pompowanie także opon szosowych
+ Możliwość korzystania z nabojów CO2
+ Wykonanie
+ Użyte materiały
+ Dołączone mocowanie pod koszyk na bidon w zestawie
+ Waga (132g)
- Zestawu nie ma w kolekcji na 2014 - trzeba kupić 2 produkty osobno
Lezyne Tech Drive HP
+ Ciśnienie 8,2 bara
+ Wykonanie
+ Użyte materiały
+ Waga (88g)
- pompowanie opon MTB tylko w przypadku braku dedykowanej pompki
Serfas MP5
+ Ciśnienie 7,8 bara (dane producenta wskazują na 6,9 bara)
+ Mocowanie wężyka
+ Wykonanie
+ Użyte materiały
+ Waga (96g)
- pompowanie opon MTB tylko w przypadku braku dedykowanej pompki
Serfas MP-2N1
+ Dwie pompki w jednej (do opon i amortyzatorów)
+ Waga (184g - pompka Magury do pompowania amortyzatorów waży 225g)
+ Efektywne pompowanie amortyzatorów
+ Dokładny manometr
+ Użyte materiały
- pompowanie opon MTB tylko dla cierpliwych
Lezyne Alloy Drive Co2
+ Wykonanie
+ Użyte materiały
+ Możliwość dawkowania CO2 na raty
+ Waga (48g bez naboju CO2)
- Koszty pompowania (zestaw 3 nabojów kosztuje ok 20 PLN)
Pedros Ego Inflator Pro
+ Waga (33g bez naboju CO2)
+ Możliwość dawkowania CO2 na raty
- Koszty pompowania (zestaw 3 nabojów kosztuje ok 20 PLN)
- Nakręcanie nabojów wymaga wprawy
- Możliwości wycieku gazów podczas nakręcania naboju i pompowaniu przez zawór Presta
Zapraszamy na film...
komentarze