M55 THE BEAST - prawdziwa diabelska maszyna

M55 Bike to firma z Węgier, która postawiła sobie za cel zbudowanie najlepszego e-bika na świecie. Już od jakiegoś czasu śledzimy ich rozwój i ze zdumienia przecieramy oczy, widząc kolejne odsłony e-bika do zastosowań ekstremalnych. Na niedawno zakończonych targach Eurobike, miałem niewątpliwą przyjemność oglądania najnowszej wersji, wydaje się już dojrzałej konstrukcji o uroczej nazwie Beast. Cóż to takiego jest? Powiedzmy w skrócie - gdyby Batman nie był postacią fikcyjną, miałby taki jeden w swoim garażu :)

Koncepcja rowerów M55 jest oparta na teorii napędu hybrydowego, a więc napędu elektrycznego który działa tylko w czasie zwiększonej efektywności pedałowania. Nie jest to motocykl elektryczny, gdzie możesz dodać gazu i już jedziesz. Rower M55 musi być napędzany siłą nóg - moc kierowcy jest wspomagana przy pomocy silnika elektrycznego. To z kolei zapewnia większą moc niż zwykłe zestawy do e-bików, a także oferuje znacznie większy zasięg. Silnik nie jest więc substytutem klasycznego napędu, a stanowi jedynie jego wspomaganie - jeśli sensor poczuje, że potrzebujesz dodatkowego momentu obrotowego, załącza silnik i wspomaga jazdę. W trybie Eco Drive, zawodnik ujeżdżający M55 może osiągnąć 100-120 km, a nie tylko w warunkach laboratoryjnych! Rower M55 oparty jest na prawdziwej koncepcji napędu hybrydowego, więc kiedy bateria jest wyczerpana, rower może być używany w trybie pedałowania, tak jak w przypadku konwencjonalnych rowerów.

Dzięki większej średniej prędkości i fantastycznej pojemności baterii można dotrzeć do miejsc, gdzie mogłeś dotrzeć przy pomocy tradycyjnego napędu wkładając jednak w wyprawę wiele wysiłku. Dzięki temu zobaczysz znacznie więcej i dojedziesz znacznie dalej.
Technologia stosowana w M55 praktycznie nie wymaga konserwacji i ma bardzo długi cykl życia. Na przykład bateria po przebiegu 70.000 km może starcić ze swej pojemności nieznacznie więcej niż 10% Z kolei piasta Rohloffa jest praktycznie niezniszczalna, przy prawidłowej obsłudze.

Napisałem że jest to kolejna ewolucja tego roweru. Dlaczego więc tak długo czekano na pokazanie go światu? To proste, ponieważ dla producenta zwrot "bardzo dobry" nie był wystarczający. Prowadzone były testy różnych materiałów i części do czasu kiedy stwierdzono, że maszyna jest gotowa by spełnić oczekiwania klientów. Nam się bardzo podoba a Wam?

Maszyna pomimo że ma wygląd potwora z DH rodem, jest pojazdem przeznaczonym do cross-country. Na wypasie wszystko co najlepsze - tym co nas będzie bujać jest amor z Foxa, a zatrzymywać będzie absolutny klasyk - hamulce Brembo. Jeśli jednak nie będziesz chciał jeździć na nim w górach, z równie dobrym skutkiem możesz pouprawiać mały lansik po parku. Sprawdź sam jak działa na dziewczyny… Jeśli nie masz możliwości się o tym przekonać sam, opowiemy Ci po teście, który mamy nadzieję zrobimy niebawem...


Dane techniczne:
Rama:

Materiał: aluminium 7075
Konstrukcja: Jednozawiasowiec wyposażony w silnik wspomagający pedałowanie, zintegrowana bateria.
Praca wahacza 1:3
Długość skoku: przód: 160 mm, tył: 172 mm
Hamulce - tylko tarczowe
Rozmiar ramy: 19"
Opcja Kolor: Możliwość aplikacji dowolnej grafiki przy 55 sztukach

Akumulatory:
Pojemnośc: 20 AH
Napięcie: 44 V

Silnik:
EB-PC elektroniczna jednostka silnikowa, ok. 90% skuteczności
Zintegrowany z napędem czujnik obrotów
Regulowana elektroniczna asysta.
2400 obrotów na minutę,
Maksymalny moment obrotowy ok. 5,2 Nm w całym zakresie pracy
Mechanizm redukcyjny zintegrowany w układzie silnika w celu zwiększenia maksymalnej asysty momentu do ok 104 Nm!
Maksymalna prędkość: 77 km/h przy kadencji 120

Komponenty:
Amortyzator: Fox 36 Talas Fit 160 RLC z powłoką Kashima
Damper: Fox DHX RC4 ze sprężyną tytanową
Stery: Syncros FBI 1 1 / 8 "pół-zintegrowane
Korba: Custom wykonane ze stopów aluminium, 170 mm, ISIS
Suport: Custom made, alu, CNC, oś stalowa hartowana, ISIS
Mechanizm przedni: Gebhardt GP na zamówienie dla M55, 7075-T6 aluminium, CNC, 5 mm szerokości. 50 lub 52t
Łańcuch: KMC X1, opracowany specjalnie dla przekładni wewnętrznej Rohloffa
Zębatki tylne: Rohloff, 15T, 16T lub 17T
Mechanism zmiany biegów: Rohloff Speedhub 500/14 wersja tandemowa
Dźwignia zmiany biegów przekładni: Rohloff twist shifter
Hamulce: przednie i tylne Brembo, pływające tarcze 203 mm, 2 tłoczki
Dźwignie hamulcowe: Brembo, custom design M55
Obręcze: Syncros DS FR 32 - 26"
Przednia piasta: Syncros FR, sztywna oś 20mm
Piasta tylna: Rohloff Speedhub 500/14 wersja Tandem
Szprychy: DT Alpine II, 2,34-2 mm
Zintegrowany mostek i kierownica: CNC custom model, 97 mm efektywna długość, 741 mm szerokość kierownicy
Gripy: Zzyzx Carbo 4U
Sztyca: Syncros Carbon 31,6, 350mm
Siodło: Syncros FR
Pedały: Syncros Meathook
Waga: 38-40kg

Po więcej szczegółów zapraszam na stronę producenta.

komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl