Clavicula M3 MTB już oficjalnie w sprzedaży
Dzięki rozwiązaniu THM Carbones nowa Clavicula współpracować będzie ze wszystkimi nowoczesnymi napędami w rowerach MTB. Jednak nie tylko możliwość zmiany pająków stanowi o uniwersalności rozwiązania Niemców. Pierwsza rzecz to niebywale sztywna oś 30mm, którą w nowej wersji wykonano z aluminium. Mocowanie ramion odbywa się tak jak w poprzedniej wersji za pomocą 8-wypustowego zakończenia, które ściskanie jest za pomocą jednej śruby. Montaż jest dziecinnie prosty. Sama oś jest dłuższa od typowych rozwiązań innych producentów. Potrzebujemy zatem dedykowanych suportów. Tych jest tutaj dostatek - BSA, BB30, PF30, BBRight, Pressfit oraz BB 386 Evo - każdy znajdzie to czego potrzebuje.
Wracając do pająków. Tu także nie będziemy cierpieć na niedostatek rozwiązań. Do wyboru mamy modele 2-blatowe na rozstaw 104/64 oraz 120/80, pojedyncze XX1 oraz potrójne 104/64. Nie będzie chyba niespodzianki jak za niedługo zobaczymy koronki do montażu bezpośredniego.
Coś co zawsze elektryzowało wszystkich fanów tego produktu, to była waga tego technologicznego cacka. Nie inaczej jest w nowej wersji. Sama korba bez pająka waży 344g. Do tej wagi musimy doliczyć wagi odpowiednich pająków i łożysk suportu. Przedstawiają się one następująco:
Korba Clavicula M3 |
344g |
Podwójny 104/64 |
39g |
Podwójny 120/80 |
48g |
Pojedynczy XX1 |
42g |
Potrójny 104/64 |
42g |
Miski English BB |
73g |
Dodatkową rzeczą która ucieszy jeszcze bardziej zamożnych użytkowników jest fakt, że korba współpracuje także z czujnikiem mocy SRM. W takiej konfiguracji zestaw będzie ważył 770g. To mniej niż inne korby bez SRM-a.
Jest też dobra wiadomość dla użytkowników ważących więcej niż 85kg. Nowa wersja posiada także limit wagowy, ale podniesiono go do 120 kg. Teraz może każdy już używać Claviculi :)
Nowa korba to także nowe narzędzia. THM opracowało nowy klucz do optymalnego montażu Claviculi. Jest to takie trzy w jednym - klucz do mocowania misek łożysk z odpowiednim momentem, lockring tool umożliwiające prostą wymianę pająków oraz narzędzie regulacji, które umożliwia ustawienie luzu łożyska i ułatwia przestrzeganie wymaganego momentu obrotowego przy dokręcaniu korby. Narzędzia można ze sobą łączyć co ułatwi przechowywanie. Nowe narzędzie jest dostępne w komplecie lub jako pojedyncze części.
Znowu jest o czym marzyć...
komentarze