Czy istnieje Raj na Ziemi? Tak - zapraszamy...
Dlaczego piszę o tej właśnie górze? Ponieważ najbardziej znany na świecie Trail Builder (budowniczy tras rowerowych) właśnie od tego miejsca zaczął poprzez budowę trasy Powerslave
Foto: Colin Wiseman
realizowanie swojej życiowej wizji czyli przeniesienia tzw. Catskiing na rower górski. Catskiing to wysoce zorganizowana turystka narciarsko-snowboardowa.
Snowcat gąsienicowy pojazd ( najczęściej 15osobowy) wywozi turystów w niedostępne górskie miejsca. Oczywiście jazdy odbywają się pod okiem wysoko wykwalifikowanych instruktorów. W naszych warunkach wydaje nam się to dziwne, ale powrócę do przykładu Toad Mtn. i setek gór do niej podobnych na gigantycznym praktycznie nie zamieszkałym terenie. W naszym kraju mamy jeden Kasprowy Wierch i 38,5 milionów ludzi więc delikatnie mówiąc taka idea nie ma sensu;)
Riley Mcintosh bo o nim jest tutaj mowa nie jest w Polsce znany natomiast bardzo dobrze rozpoznawalne są jego trasy
(chociażby legendarna ścieżka Wade Simmonsa z NWD6 czy przerażające
Foto: Dave Mossop
Deconstruction Wheel nieżyjącego już Sama Browna z NWD3 . Miałem możliwość osobiście poznać Rileya
Foto: Sam Brown |
na zawodach Adidas Slopestyle w Saalbach w 2006 roku. Nie zapomnę jak w japonkach z piłą spalinową w ręce wspinał się po wysokich na kilka metrów progach i przeszkodach north shore dopieszczając je na zawody. Napomknął wtedy, że planuje właśnie zająć się organizowaniem tripów freeridowych w okolicy miasta gdzie mieszka czyli Nelson. Latem 2008 roku wraz z bratem zbudował wyżej wspomnianą trasę Powerslave
i od tej trasy wszystko się zaczęło. Riley założył Rilor Wilderness, wszedł w układ z właścicielem pięknie
Foto: Gipson Pictures
położonych domów nad jeziorem Slocan, owoce pracy możemy ujrzeć na tym filmiku http://vimeo.com/5214356.
Foto: Ridemonkey
Riley w dużym stopniu skorzystał z leśnych dróg górniczych, których to wiele powstało pod koniec XIX wieku w trakcie boomu kopalni srebra.
Niestety w praktyce pojawiło się wiele problemów. Ścieżki Riley’a tak jak zdecydowana większość tras w Kanadzie została zbudowana nielegalnie. Nasz bohater chciał prowadzić działalność zgodnie z prawem i postanowił wszystko zalegalizować…. I od tego momentu szło ku gorszemu. Lasy Państwowe oraz inni właściciele gruntów nie wydały zgody na używanie terenów w celach komercyjnych. Spory trwały wiele miesięcy, po trzech latach do Rileya zgłosiło się szefostwo resortu Retallack Snow Cat http://www.retallack.com/ z propozycją współpracy i wsparcia jego inicjatywy od strony prawnej. Mcintosh uznał, że jest to dobre rozwiązanie, które umożliwi mu rozwój swojej działalności. W ten sposób legalnie buduje wspaniałe trasy rowerowe gdzie przy pomocy helikoptera albo quadów i samochodów terenowych umożliwia eksploracje tych tras rajderom z całego świata.
Foto: David Peacock
Sytuacja jest bardzo rozwojowa, coraz więcej ludzi przyjeżdża powstają nowe trasy a sam Riley ma już kilku pracowników budujących rowerowe „ścieżki” . Patrząc na zdjęcia i filmy dodaję „trip do Riley’a” do tych rzeczy, które muszę w swoim życiu zrealizować!;) http://www.pinkbike.com/video/286487/
Szwed
komentarze