Mio wchodzi do gry z nowym licznikiem GPS

100-105-105hc

Choć w pozostałej części Europy liczniki są już dostępne, to w ofercie polskich dealerów pojawią się na przełomie listopada i grudnia. Postanowiliśmy przyjrzeć się nieco co Mio ma do zaoferowania. Już na pierwszy rzut oka widać, jaki produkt będzie stanowił bezpośrednią konkurencję do innego produktu obecnego już na rynku. Tak, mam na myśli - Garmina Edge 500, czy jednak Mio uda się nawiązać walkę z liderem tego segmentu? Czas pokaże. Na pewno urządzenie przekonuje designem, ale jak wiadomo to kwestia gustu, a o nich się nie dyskutuje.

Cyclo-105_front_angle

Seria liczników obejmuje następujące modele: 100, 105, 105H i 105 HC. Jeśli pierwszym z nich nie warto zawracać sobie głowy, ponieważ nie ma wbudowanego protokołu ANT+, to już 105-tka zaopatrzona w ten protokół wydaje się być ciekawą propozycją. Dzięki temu licznik będzie kompatybilny ze wszystkimi urządzeniami mierzącymi moc. Jeśli chodzi o zestawy jakie oferowane będą na rynku, to firma zdecydowała się na podobny zabieg marketingowy jak zrobił to Garmin - oferuje licznik w różnych konfiguracjach "pudełkowych" - 105 zawiera wyłącznie sam licznik, 105H posiada dodatkowo pas do mierzenia akcji serca, a 105HC dodatkowo jeszcze oferuje czujnik kadencji/prędkości. 

 

Cyclo-100-105_back   Cyclo-105_side


Sam czujnik jest zbudowany inaczej niż garminowski i moim zdaniem niestety gorzej (stety dla Garmina). W przeciwieństwie do Edge500, gdzie oba czujniki zawarte są w jednej kostce, Mio posiada je rozdzielone i połączone kabelkiem. Zamiast więc 2 zipów do mocowania, musimy użyć 4. To taka mała niedogoność. 

Znamy już ceny jakie obowiązywać będą w Polsce:

Cyclo 100 - 559 PLN
Cyclo 105 - 689 PLN
Cyclo 105HC - 899 PLN

Wersja 105H chwilowo będzie niedostępna. Prawdopodobnie wejdzie w następnej kolejności. Jej koszt na zachodzie wynosi 209,99 euro, jednak gorącym głowom radzę wstrzymać się z liczeniem na kalkulatorze, ponieważ ceny na naszym rynku są nieco niższe, niż wynikało by to z prostego przeliczenia kursów.

mio-tabelka garmin-tabelka
MIO 105 H/HC GARMIN EDGE 500
Procesor
Typ

n/a

n/a
Taktowanie zegara

n/a

n/a
Sprzęt nawigacyjny
chipset GPS

SiRFstar III LPx

n/a

Kanały GPS

20 n/a

Gniazdo anteny zewnętrznej    

nie nie

TMC

nie nie

Bateria

Typ Baterii

Zintegrowana Litowo-Jonowa

Zintegrowana Litowo-Jonowa

Pojemność Baterii

720mAh

n/a

Bateria wymienna

nie, wbudowana

nie, wbudowana

Czas działania

do 18 godzin do 18 godzin

Właściwości fizyczne

Szerokość

49mm

48mm

Wysokość

70mm

69mm

Grubość

19mm

22mm

Waga

64.5g

56.7g

Prawdziwa klawiatura

nie

nie

Antena

wbudowana wbudowana

Wodoszczelność 

IPX7 IPX7

Pamięć

Pamięć wewnętrzna RAM

n/a

n/a

Pamięć wewnętrzna ROM

n/a

n/a

Pojemność dysku twardego

n/a

n/a

Gniazdo kart pamięci

nie nie

Wyświetlacz

Ekran dotykowy

nie nie

Wyświetlanie w kolorze

nie nie

Rozdzielczość

128x128 128x160

Wielkość

4,5 cm (1,8") 3,0x3,7 cm (1,2x1,4")

Orientacja

Pozioma / Pionowa Pionowa

Dźwięk (wejście i wyjście)

Głośnik

nie nie

Mikrofon

nie nie

Gniazdo na słuchawki

nie nie

Parametry jak widać (te które znamy) wydają się być bardzo zbliżone. Diabeł jak zwykle jednak będzie tkwił w szczegółach, a te poznamy nieco później.

A co pisze sam producent?

"Mio Cyclo 100/105 są wyposażone w ekran z powłoką antyodblaskową o przekątnej 1,8 cala, menu o prostej strukturze i pulpit z możliwością dostosowania do potrzeb użytkownika, prezentujący dane wybrane przez rowerzystę. Z urządzenia można korzystać natychmiast po wyjęciu z opakowania i zamontowaniu na rowerze w układzie poziomym lub pionowym.

Niewielkie gabaryty wytrzymałej i wodoodpornej obudowy (IPX7) sprawiają, że z komputera Mio Cyclo 105 można korzystać w każdych warunkach pogodowych. Dzięki długiemu czasowi pracy akumulatora, wynoszącemu do 18 godzin, można pokonywać dłuższe dystanse bez martwienia się o konieczność jego ponownego naładowania."

W tym momencie nie możemy nic powiedzieć na temat nawigacji i intuicyjności interfejsu. Wiadomo że można dowolnie konfigurować ekrany rozmieszczając wskaźniki jazdy w 4 wierszach. W przyszłym tygodniu mamy otrzymać egzemplarz do testu i wtedy będzie można coś więcej się dowiedzieć na ten temat, jak również jak urządzenie Mio wypada na tle konkurencji. 


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl