Reynolds 2011 - wydajność jaką możesz poczuć

O zapowiedziach produktów Reynoldsa pisaliśmy już jakiś czas temu, pora przyjrzeć się pełnej ofercie na nadchodzący sezon. Zapnijcie pasy i czytajcie, namordowałem się przy tym, co niemiara...

RZR 92 - 360 stopni innowacji


Reynolds RZR 92.2 jest pierwszym kołem zaprojektowanym i zbudowanym do jazdy na czas i triathlonu. Jest sztywne i aerodynamiczne, a przy tym o stosunkowo niskiej masie.

Bardzo głęboki profil został opracowany przy użyciu obliczeń dynamiki płynów, tej samej, wykorzystywanej do projektowania, optymalizacji i walidacji powietrza dla US Navy, bezzałogowych samolotów i pocisków kierowanych. 92.2 mm głębokości obręczy zakończone jest ostrym brzegiem, który tworzy najbardziej płynny kształt rozcinając opływające powietrze jak brzytwa. Poprawiono także krawędź opływu powietrza, dołączając 12 karbonowych szprych N.A.C.A. 0033 w praktyce nie stwarzających żadnego oporu. Mocowane są one do karbonowego korpusu piasty o podwójnej ściance, uzyskując dzięki temu nadzwyczajną sztywność. Oś piasty również wykonana została z włókna węglowego. Przełożyło się to na wagę, która w opisywanym zestawie wynosi 1582g.

To jednak nie koniec ulepszeń. Poprawiono sposób mocowania opon oraz obszar hamowania. Miejsce mocowania opony jest teraz 70% większe i 30% głębsze niż w tradycyjnym profilu, dzięki czemu uzyskano efekt bliski ideału w ciągłości obręcz-opona. W RZR 92.2 możemy pomieścić opony od 19mm do 22mm bez zwiększenia oporu wraz ze wzrostem średnicy opony. Zazwyczaj opony węższe powodują niższą wartość współczynnika oporu. Wraz ze wzrostem popularności szerszych opony w TT i Triathlonie, RZR 92.2 zostały zaprojektowane dla szerokich opon bez poświęcania osiągów.

Ponadto, dodano kanał, który działa w obrębie obręczy, na linii środkowej opony, tworzący dodatkowe miejsce dla szycia i taśmy z takniny. Powoduje to optymalny kontakt pomiędzy oponą i obręczą. Optymalny kontur zmniejsza też zmienność oporów toczenia, które były związane z jakością klejenia.

92.2 RZR wyznacza nowe standardy w jeździe na czas - 15,2 W przy 50 km/h, 10 stopni odchylenia


RZR 46


Po pierwszym sezonie, który obejmował debiut w międzynarodowych wyścigach szosowych, Reynolds RZR został usprawniony i ulepszony. Teraz koła dostępne są w wersji zarówno na szytkę jak i oponę - RZR 46 produkowany będzie u życiem zoptymalizowanego, jednokierunkowo ułożonego laminatu składającego się z karbonu 57 Msi i 110 Msi włókno boru. Użyto przy tym wyrafinowanego modelowania komputerowego, ktore pozwala inżynierom Reynoldsa stworzyć koła, które generują szybszą reakcję z każdego skoku mocy, bardziej efektywne przyspieszenie, większą sztywność poprzeczną i kontrolę, a także bardziej komfortową, mniej męczącą jazdę.
Rezultatem jest obręcz mocna, lekka i sztywna, o niskiej masie. RZR oferuje także płynne hamowanie dzięki poprawionemu obszarowi laminatu, w każdych warunkach pogodowych. Dodatkowo dzięki bardziej efektywnemu rozpraszaniu ciepła, hamowanie na krótkich i długich zjazdach poprawia się o 17 proc.
Ciekawostką są szprychy, które powstały we współpracy z Narodowym Komitetem Doradczym ds. Aeronautyki (NACA)  -  symetrycznie ukształtowany płat szprychy  zmniejsza opór w sposób, jaki niemożliwy byłby do uzyskania z płaskimi metalowym szprychami.
Waga zestawu kół wynosi 910g.

32


Podniesione ręce i uśmiech od ucha do ucha Christopha Riblona, po przekroczeniu linii mety na 14 etapu Tour de France mówią wszystko. Reynolds 32 podjeżdża pod górę jak balon, a zjeżdża jak rakieta na szynach. 32mm profil korzysta z wysokomodułowego włókna węglowego Reynoldsa i wyrafinowanego systemu żywic. To sprawia, że oprócz uzyskania niezłej wagi, są jednocześnie na tyle twarde, by sprostać brukowanej jezdni Flandrii i Paryż-Roubaix. W 2011 roku dodano opatentowany Swirl Lip Generator który powoduje jeszcze lepszą aerodynamikę i stabilność przy bocznym wietrze. Dostępne pod szytki i opony.
Waga kompletu 1066g.

46


Sercem 46-tek jest unikalna mieszanka wysokomodułowych, jednokierunkowych włókien węglowych oraz wyrafinowany system żywic, tworzących głeboki profil V. Efektem jest nieporównywalna sztywność boczna, siła i lekkość. W 2011 roku 46 integruje Swirl Lip Generator, poprawę aerodynamiki i stabilności przy bocznym wietrze. Dodano także system CTg bieżni hamulcowych, który wraz z klockami hamulcowymi CryoBlue skutkuje lepszą skutecznością hamowania. Koń roboczy wśród najbardziej wymagających profesjonalnych zespołów, w tym AG2R, Footon-Servetto i Fly V Australia.  Dostępne pod szytki i opony.
Waga kompletu 1180g (szytka) / 1474g (opona)

66


Team Fly V Australia Pro Cycling stanął na najwyższym stopniu podium 50 razy więcej niż w 2010 roku. Jednym z kół, które pomogły im się tam znaleźć było Reynolds 66. W 2011 roku poprawiono osiągi czego rezultatem jest wybuchowea reakcja momentu obrotowego a użycie Swirl Lip Generator powoduje lepszą aerodynamikę i stabilność na boczne wiatry. W 2011 roku 66 dodano także system CTg bieżni hamulcowych, który wraz z klockami hamulcowymi CryoBlue skutkuje lepszą skutecznością hamowania. Jedną z cech, nie możemy po prostu poprawić - szprychy, które powstały we współpracy z Narodowym Komitetem Doradczym ds. Aeronautyki (NACA)  -  symetrycznie ukształtowany płat szprychy  zmniejsza opór w sposób, jaki niemożliwy byłby do uzyskania z płaskimi metalowym szprychami.
Dostępne pod szytki i opony.
Waga kompletu 1447g (szytka) / 1669g (opona)

Pista

Koła zaprojektowane specjalnie by sprostać wyjątkowym wymaganiom wyścigów torowych. Ujmijmy to w czterech słowach: większa prędkość, mniej watów. Głębokie na 66mm obręcze, zbudowane na bazie tej samej platformie co Strike, Pista otrzymała nieco mocniejsze szprychy w konfiguracji 20/24, które lepiej przejmują boczne siły bezwładności przy pościgach i sprintach. Tylko na szytki.
Waga 1660g

Element

Wokół struktury powierzchni mamy całą masę marketingowej paplaniny, a tymczasem prawda jest jedna, często pomijana - to nie reklama się ściga, tylko zawodnik. Reynolds stworzył, testował, ścigał i dopracował model Element z dbałością o szczegóły z jednego powodu: dla szybkości. Wynikiem są pełne koła z włókna węglowego, które zapewniają każdemu zawodnikowi nieporównywalnie niskie opory toczenia, wyjątkową stabilność skrętną i współczynnik oporu powietrza, który jest wymiernie niższy niż którekolwiek inne koła. Do tego dołożono klocki Cryo dla lepszego hamowania oraz jako jedyne dyski są wyposażone w zawór do standardowej pompki, dzięki czemu nie będziesz musiał ganiać mechanika by podnieść ciśnienie. Dostępne pod szytki i opony.
Waga kompletu 1205g (szytka) / 1255g (opona)

Strike


Reynolds początkowo zaprojektował Strike jako głebokie karbonowe profile z włókna węglowego pod oponę, z cenę umożliwiającą konkurowanie z najlepszymi felgami aluminiowymi standardowej głębokości. Od momentu ich wprowadzenia udowodniono, że 66mm koła z włókna węglowego przy wadze 1700 gramów mogą pobić prawie każde koła w każdej cenie. W 2011 roku Strike został ulepszony, dzięki zastosowaniu jednokierunkowych włókien węglowych, uzyskując niezwykle śliski, symetryczny kształt płata, który pozwala na skrócenie długości szprych, dzięki czemu uzuskano mniejsze naprężenia i płynniejszą jazdę. Koła uzupełniono o system CTg bieżni i klocki Blue Cryo hamulec dla lepszej skuteczności hamowania. Tylko na oponę.
Waga kompletu 1705g

Assault


Powrót do oferty Reynoldsa w roku 2011, jako jeszcze bardziej dopieszczone i ulepszone. Dopracowano formułę żywicy w celu zwiększenia sztywności i trwałości, a dołożenie systemu CTg zaowocowało większą skutecznością hamowania. Dzięki tym zabiegom 46mm Assaulty mogą konkurować z kołami o głębokich profilach za ułamek ich ceny. Czemu zadowalać się przeciętnością, kiedy można cieszyć się osiągami markowych kół w tej samej cenie?
Dostępne pod szytki i opony.
Waga kompletu 1330g (szytka) / 1525g (opona)

Attack


Od chwili, gdy wprowadził Attack, uznano je za jedne z najlepiej sprzedających się kół sprzedaży w ofercie Reynoldsa. Łatwo zrozumieć, dlaczego. Attack są uważane za koła uniwersalne - 32mm wysoka karbonowa obręcz, dzięki której możesz podjąć każde wyzwanie. W 2011 roku ulepszono skład kompozytu i dodano, system CTg, poprawiając wydajność hamowania. Wszystko to za cenę, którą zapłacisz za najlepsze felgi aluminiowe. Attack to rozsądny wybór.
Tylko na oponę.
Waga kompletu 1425g

DV3K

Z punktu widzenia technologii, DV3K może stanąć ramię w ramię z każdym kołem z włókna węglowego na rynku. Z estetycznego punktu widzenia, biją na głowę konkurencję. Na 2011 rok poprawiono sztywność boczną i ogólną trwałość, dzięki nowemu składowi kompozytu. Jeśli by nie wdawać się w zbędne opisy to po prostu eleganckie aerodynamiczne obręcze o 46 mm wysokości, dobrze przyspieszające i stabilne. A jeśli chcemy trochę pocmokać, to możemy się zachwycać przepięknym wzorem powierzchni, która jest bezpośrednim wynikiem połączenia warstwy tkaniny węglowej, osadzonej tuż poniżej błyszczącej powierzchni żywicy. DV3K jest kołem do codziennego użytku, które jeździ równie dobrze jak wygląda.
Dostępne pod szytki i opony.
Waga kompletu 1320g (szytka) / 1500g (opona)

Solitude

Zaprojektowane jako solidne profesjonalne koła o dobrych osiągach, które mogą rywalizować z każdymi kołami aluminiowym, za każdą cenę. Posiada mocne, sztywne, lekkie felgi ze stopu o małej ilości szprych, z płytkim profilem V, doskonale więc będą sprawdzać się w różnych warunkach. Jeśli szukasz przyzwoitych kół z dobrym stosunkiem jakości do parametrów, Solitude jest właśnie tym.
Tylko na oponę.
Waga kompletu 1540g

XC


W modelu XC postanowiono wszystko zrobić od nowa - producent przeprojektował koła od podstaw. Mamy więc nowe piasty z karbonowo-aluminiowym korpusem, w które zamocowane są proste szprychy (DT Swiss) oraz nowe, o niższym profilu obręcze wykonane z jednokierunkowo ułożonych włókien karbonowych. Obręcze łączą smukły profil 20mm i ważą 290g. Waga obręczy nie powala, ale możemy mieć pewność że powinny dać radę wszelkiemu katowaniu jakie im przyjdzie przeżyć podcza wyścigów XC lub maratonów.
Tylko na oponę.
Waga kompletu 1200g

AM


Podobnie jak XC, Koła AM Reynoldsa są bezdętkowymi kołami MTB zaprojektowanymi by znosić wszystkie Wasze fanaberie i to co przyniesie trasa. Różnica przede wszystkim tkwi w profilu i masie - AM są trochę grubsze (26mm) i nieco cięższe. To czyni je idealnymi do zastosowania we freeride i all-mountain. Bez obaw: AM uwielbia podjeżdżać i robi to z taką samą gracją jak w przeciwnym kierunku.
Tylko na oponę.
Waga kompletu 1500g

Canyon

Canyon jest dowodem czarno na białym, że można dostać prawdziwie światowej klasy koła aluminiowe do MTB. Podstawą jest to mocna, sztywna, lekka aluminiowa obręcz o małej ilości szprych, o profilu płytkiego V, doskonale sprawdzi się więc w różnych warunkach. I choć waga nie powala to nie da się ukryć że Canyon to jakość na dłuższą metę.
Tylko na oponę.
Waga kompletu 1670g

Więcej szczegółow na reynoldscycling.com


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl