Amortyzacja FOX 2013
CTD „Climb. Trail. Descend”
Zintegrowany system który ułatwi regulację przedniego widelca, tłumika ramy oraz regulowanej sztycy. A to w celu lepszego dopasowania do każdego rodzaju terenu. Jest intuicyjny w użyciu, a system może być aktywowany w czasie jazdy.
Wybiera się jedną z opcji – Climb (wspinanie), Trail (jazda po ścieżkach), Descend (ostry zjazd) – poprzez jedną wspólną manetkę lub indywidualne manetki do każdego z komponentu. Uzupełnieniem systemu CTD jest nowa sztyca o regulowanej wysokości D.O.S.S.
System CTD dostępny jest w każdych grupach amortyzatorów przednich. Skok od 100 do 160 mm, zarówno w wersji 32 jak i 34m dostępne modele dla 26”, 29er a także nowe dla 27,5 (650B). W serii Factory występuje dodatkowa regulacja w trybie Trail, 3 pośrednie tryby. W serii Performance i Evolution są tylko 3 standardowe tryby CTD.
W seriach Factory i Performance amortyzatory wyposażone są w tłumik FIT. Kartridż z zamknięta kąpielą olejową dostarcza odpowiednią jakość działania.
Zupełnie nowy otwarta kąpiel olejowa
Nowy Open Cartridge (O/C) dostępny w niektórych wersjach amortyzatorów dostarcza lepszą płynność, osiąganą wydajność, która jest bardziej spójna. Dostępny w serii Evolution damper ma regulację tłumienia na dole, kompresji na górze i możliwość montażu zdalnej manetki.
Tłumiki FLOAT CTD
Każdy nowy tłumik FLOAT wyposażony został w nową opcję CTD opisaną wcześniej. Dodatkowo w serii Factoryi Performance tłumiki zostały wyposażone w technologię Boost Valve, które dostarczają odpowiednią jakość działania w przypadku jazdy w dół oraz zapewniają wysoką efektywność pedałowania.
Regulowany wspornik siodła
W celu osiągnięcie jeszcze lepszych własności jezdnych i dostosowanie roweru do trasy i jego użytkownika, FOX wprowadza nowa regulowane sztyce – trzy-pozycyjny system D.O.S.S. Zsynchronizowany z przednim i tylnym zawieszeniem poprzez manetkę CTD . Zdalna regulacja pozwoli dostosować to w najbardziej odpowiednim momencie.
Wysokość skoku jest regulowana. Dostępne są 2 wersje – 100 mm i 125 mm. W zależności od wybranego trybu sztyca jest albo maksymalnie wysunięta do góry –Climb, opuszczona 40 mm – Trail, najbardziej obsunięta w dół Descend. Szybkość powrotu regulowana jest poprzez odpowiednie ciśnienie w komorze. Sztyca waży 620 g w wersji 30,9 mm i 125 m wysunięcia. Dodatkowo do kompletu jest oczywiście odpowiednia manetka na kierownicę.
Nowa innowacyjna manetka
Total Suspension Control – tak nazywa się nowa, innowacyjna manetka zdalnej regulacji amortyzacji zarówno przedniej jak i tylnej. Jedną dźwignią jednocześnie można to wszystko regulować, co oferuje system CTD. 3-pozycyjna manetka z dwoma przewodami umożliwi łatwą zmianą opcji w trakcie jazdy.
34 26 160
Standard All-mountain FLOAT i TALAS w wersji 34. Dostępny jest dodatkowo w rozmiarze 26” i 650B, 160 mm skoku. Wyposażone są te widelce przednie w sztywną oś 15QR oraz główkę typu tapered. Nowa drążona korona minimalizuje wagę bez utraty sztywności. W porównaniu do swojego większego brata 36 160, model 34 160 jest o ponad 200 g lżejszy.
Superlekka korona widelca
Najlżejsza w historii drążona korona widelca w wersji FLOAT 26 i 29er jest dostępna zarówno w widelcach o krótszym skoku (26 100/120 i 29 100 mm) jak i w wersji 34. Bez utraty sztywności czy wydajność. Model 26 100 mm waży tylko 1350 g, ponad 50 g lżej niż poprzedni. Natomiast model 29er 100 mm ponad 200 g mniej – teraz waży 1470 g.
Dystrybutorem produktów Fox Racing Shox w Polsce jest firma Cult-Bikes.
komentarze