Światło dzienne ujrzała grupa szosowa FSA Vision Metron

Grupa Metron została zaprojektowana jako TT / Triathlonowa. Manetki są zaprojektowane pod kierownice czasowe i działają na zasadzie przyciśnij/pociągnij.  Są sprzężone z karbonową przerzutką przednią i tylną. Tylna przerzutka ma  wózek który  jest schowany za karbonową powłoką aby jak najbardziej zmniejszyć opory powietrza i uczynić ją jak najbardziej aerodynamiczną.

Najnowsza wersja mechanizmu korbowego Vision Metron jest kompatybilna z systemem BB386EVO, a myślą przewodnią przy projektowaniu całej grupy było aby jej części nie były aero tylko super aero.

Podczas Giro nowe komponenty będzie testował Gustav Larson (Team Vacansoleil-DCM) , a grupa Lampre została wyposażona  w nowe pół zintegrowane kierownice czasowe.

Poniższa specyfikacja jest od firmy FSA:

 

Przerzutka tylna:
FSA-Vision-Metron-road-group-rear-derailleur
Wykonana z aluminium i włókna węglowego, przerzutka tylna Metron wyznacza nowe standardy dla jazdy na czas i triatlonów.  Aluminiowa część pantografu zapewnia sztywność, kiedy reszta komponentów składających się z obrobionego tworzywa sztucznego i włókna węglowego zapewnia niską wagę i bezprecedensowe właściwości aerodynamiczne. Vision uzupełnia tylną przerzutkę Metron  górnym  11 zębowym kółkiem i lekko kręcącym się dolnym  15 zębowym kółkiem wykonanym kompozytu.  Przerzutka tylna Metron jest kompatybilna z osprzętem Vision Metron i 10 biegowym Shimano i może obsłużyć kasetę z największą koronka 28z.

Przednia przerzutka:
FSA-Vision-Metron-road-group-front-derailleur
Przerzutka przednia Vision Metron wykorzystuje konstrukcje Carbon Link, szerokie rozstawienie prowadnic powoduje szybkie i precyzyjne przerzucanie. Żeby zwiększyć wytrzymałość  i jeszcze poprawić precyzję przerzutka Vision Metron wykorzystuje pełną aluminiową konstrukcję pokrytą powłoką odporną na ścieranie. Przerzutka na hak jest zaprojektowana aby współpracować z tarczami  do 56z i maksymalnej różnicy 16z pomiędzy dużą i mała tarczą.

Mechanizm korbowy:

FSA-Vision-Metron-road-group-crankset
Mechanizm korbowy Metron wykonany z jednego kawałka carbonu z ramionami w systemie Hollow, współpracuje z wszechstronnym systemem BB386EVO.

Kaseta:

FSA-Vision-Metron-road-group-cassette

Zaprojektowana aby perfekcyjne współpracować  z karbonową przerzutką i manetkami aero Vision Metron. W kasecie Metron zębatki są połączone stalowymi pinami aby stworzyć konstrukcje typu Hollow co zapewni wysoką wytrzymałość  przy małej wadze.  Aby zapewnić precyzyjne i szybkie przerzucanie, każda zębatka posiada wycięcia i piny które zapewniają optymalną pracę łańcucha. 10-cio biegowa kaseta Vision Metron jest kompatybilna z bębenkami  Shimano.

Manetki Metron TT:

FSA-Vision-Metron-road-group-brake-shift-levers
Rewolucyjne manetki aero Metron posiadają ergonomiczną budowę zaprojektowaną tak aby wygodnie leżała w dłoni.  Z prostą klamką działającą na zasadzie spustu można przerzucić do trzech zębatek na raz, a po każdym przerzuceniu klamka wraca na pozycje wyjściową. To unikatowe rozwiązanie eliminuje potrzebę zdejmowania rąk z manetki i pomaga w ciągłym utrzymaniu aerodynamicznej pozycji.  Zrzucanie wykonywane jest tak samo prosto, za pomocą przycisku umieszczonego w korpusie klamki. Proste i intuicyjne przyciśnięcie przycisku powoduje płynne zrzucenie biegu. Manetki Vision Metron ważą 192 gramy i są kompatybilne z systemem Shimano.

Klamki hamulcowe Metron Aero:

Zaprojektowane z myślą o hamulcach z pojedynczą bądź z podwójną dźwignią, są w pełni kompatybilne z kierownicami  z wewnętrznym prowadzeniem  linek i pancerzy. Posiadają ergonomiczny kształt, specyficzny dla prawej i lewej strony.

Kierownica Twin Foil:
FSA-Vision-twinfoil-aerobar-integrated-handlebar

Nowy aerodynamiczny monocque z karbonu, półzintegrowany z trzema różnymi ustawieniami wysokości - 25mm/40mm/60mm. Ta nowa i innowacyjna kierownica została specjalnie zaprojektowana dla ramy Wilier Twin Foil, a także pod kątem maksymalizacji  i optymalizacji  właściwości aerodynamicznych oraz ograniczenia oporu powietrza.


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl