Van Nicholas Tuareg 2011

Tuareg to wysokiej klasy wydajna maszyna dla tych którzy lubią jeździć szybko i do tego z klasą. Dzięki użytym materiałom i geometrii powinien doskonale sprawiać się na singlach, a jednocześnie zadbano też o komfort jazdy niespotykany przy innych ramach MTB. Krótkie rury tylnego trójkąta, powinny zagwarantować świetne właściwości jezdne przy wszelkiego rodzaju podjazdach, a profile rur powinny znieść każde katowanie, podczas gdy rowery konkurentów będą już miały dość. Kto by jednak takie cacko chciał katować? :)

Od nadchodzącego sezonu topowy model MTB - Tuareg, będzie występował w 2 wersjach - jako hardtail, który ostatnio został zmodyfikowany, aby spełniać nowe trendy w budowie rowerów MTB oraz po raz pierwszy w ofercie Van Nicholasa jako full susspension pod nazwą Valkyr. W obu przypadkach będą to piękne cacka ręcznie spawane i wykańczane, z wysokiej jakości tytanu lotniczego.
Jako że mamy do czynienia z produktem absolutnie górnopółkowym, możemy zażyczyć sobie konfigurację jaka nam się tylko zamarzy, oczywiście wybierając komponenty z bogatej listy oferowanej przez producenta. Mnie osobiście najbardziej przypadła konfiguracja z nowym XTR-em. Wygląda tak jakby japończycy zrobili nową grupę specjalnie dla Van Nicholasa. Wygląda oszołamiająco...
Najciekawsze jest to, że istnieje możliwość wykonania ramy pod użytkownika, jeśli oczywiście żaden z oferowanych rozmiarów nie spasuje. W tym przypadku trzeba będzie co nie co dopłacić, w zamian uzyskując ramę dposowaną jak garnitur od Armaniego.
Zobaczmy jak wygląda tytanowe cacko w wersji na przyszły rok…

TUAREG
Tym co rzuca się w oczy, w stosunku do poprzedniej wersji jest główka o zmiennej średnicy. Zmian jest jednak trochę więcej...

MATERIAŁ RAMY
Hydroformowane bezszowe, podwójnie cieniowane rury tytanowe 3Al/2.5V
Dostępne w rozmiarach 14, 16,5, 18, 19,5 cala i… robione na miarę.

CECHY RAMY
Mocowania kół wykonywane metodą CNC, o grubości 7mm rzeźbione w 3 wymiarach
Suport CNC 68 mm, gwint angielski
Most tylnego trójkąta CNC
Przelotki CNC
Logo Van Nicholas na główce chemicznie wytrawiony

WYKOŃCZENIE
Ręcznie szczotkowana powierzchnia, bez lakieru

KOMPATYBILNOŚĆ Z KOMPONENTAMI
Tylko pod hamulce tarczowe
Sztyca podsiodłowa 31,6mm, zalecana długość 400mm
Obejma przedniej przerzutki 34.9mm
Zacisk sztycy 34.9mm
Suport 68mm, gwint angielski
Zmienna średnica główki 11 / 8" - 1,5 "
Zalecany skok amortyzatora 70-100mm.
WAGI
Waga ramy 1.56 Kg 
Tuareg 18” SLX   10.95Kg
Deore XT 18”   11.17Kg
Deore XTR 18”   10.88Kg
XX  18”   9.89Kg

CENY
Zabawka nie jest tania, ale uwierzcie mi że warta grzechu… nawet ciężkiego, choć jest lekka :)

Rama   € 1.399,00
Rama na rozmiar   € 1.749,00
Rowery w zależności od konfiguracji:
Shimano SLX 10spd   € 3.054,00
Shimano XT 10spd   € 3.352,00
Shimano XTR 10spd   € 4.395,00
Sram XX 10spd   € 4.112,00

Jak już pisałem wcześniej, firma może wyposażyć rower w prawie wszystko co się może zamarzyć. Ponadto wszystkie ramy Van Nicholasa objęte są wieczystą gwarancją. Pozostaje tylko kwestia guldenów...
VALKYR
Nie są nam znane szczegółowe dane techniczne dotyczące tego modelu. Dlatego też na pobudzenie apetytu pozostaje się zadowolić zdjęciami modelu prezentowanego podczas targów Eurobike 2010. Jak tylko otrzymamy więcej szczegółów, opublikujemy je na portalu.
Jeśli już podjęcliście decyzję o zakupie, odsyłamy na stronę producenta.

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl