Giant prezentuje nowego Anthema X Advanced 29er
Nowy Anthem X Advanced 29er dzięki zastosowaniu włókna węglowego, schudnie o około 300g, przy jednoczesnym wzroście sztywności, szczególnie w okolicach główki i suportu, zmieniono bowiem standard na promowany przez Gianta Overdrive 2, czyli 1 1/4 - 1 1/2 cala. Jak się dowiadujemy dzięki temu zabiegowi sztywność wzrasta o 7% w stosunku do wersji 1 1/8 - 1 1/2. Wzrasta także sztywność w okolicach suportu dzięki zastosowaniu prostokątnego przekroju dolnej rury i bardzo długiego suportu PowerCore press-fit. Przyznam szczerze, że te zmiany mnie trochę przerażają, bo powstają nowe "standardy", jakby starych było mało. Czy ktoś z Was odczuwał brak sztywności przy taperowanej główce, która miała być właśnie remedium na tego rodzaju problem? Chyba nie. Za to na rynku pojawią się kolejne stery, wsporniki, amortyzatory z rurami o nowych średnicach itd itd. Giant już zaprojektował nowe części do nowych średnic. Kto podąży za nim i kiedy? Zobaczymy...
Nowa rama posiada przedni trójkąt wykonany z węgla, który powoduje zaoszczędzenie wagi o ok. 185g, sprawiając że całość osiągnie wagę 2200g dla rozmiaru M wraz z damperem. Pozostawiono jednak tylny trójkąt z aluminium, podobno mając na uwadze ograniczenie wydatków jakie przyszłoby ponieść na nowy model. Nie mogę jednak opędzić się myśli, że Giant pozostawił sobie furtkę, do wypuszczenia w kolejnym roku jeszcze bardziej zaawansowanego modelu, wykonanego w całości z włókna węglowego.
Zdecydowano się także puścić linki do przerzutek wewnątrz ramy. Zaprojektowano także nowe prowadniki dla linek do wysuwanych sztyc, pozostawiając przewód hamulcowy mocowany jak do tej pory - zipami. Przy tych wszystkich ulepszeniach dziwi trochę fakt pozostawienia mocowania tylnego koła na szybkozamykacz 135mm. Przedstawiciel Gianta tłumaczy to w ten sposób, że zawieszenie Maestro jest tak kompaktowe i zwarte, że nie potrzeba dawać mocniejszych osi, które dają niewielki zysk przy podniesieniu wagi.
Maszyna w najbardziej wypasionej konfiguracji z osprzętem Sram XX, amorem RockShoxa SID 29 RCT3 i kołami Srama Rise60 kosztować będzie 8900 USD i ważyć około 9,98kg. Pozostałe konfiguracje wagowo będą z przedziału 11,34 - 11,79kg i kosztować będą odpowiednia 4650 USD dla 29-1 i 3300 USD dla 29-2, wszystkie wyposażone w osprzęt Srama, Avida i RockShoxa.
Drugą nowością jest Anthem x 29er W, który jest niczym innym jak odmianą omawianego medlu przeznaczoną dla Pań.
Giant przy tych chwali się że jest to pierwszy rower na świecie specjalnie zaprojektowany dla piękniejszej części zawodników. Różnice w stosunku do obecnie produkowanego aluminiowego modelu są przede wszystkim w długości górnej rury, większym przekroku, nieco dłuższej główce i kącie rury podsiodłowej.
Ramy produkowane będą także w nieco innej skali rozmiarowej XS-L w stosunku do standardowych S-XL. Zmieniono kilka części aby utrzymać pożądaną charakterystykę jazdy. Zdecydowano się także na pozostawienie standardowo taperowanej główki. Ceny nowych rowerów wahać się będą między 1925 a 1950 USD.
komentarze