Giant prezentuje nowego Anthema X Advanced 29er

anthemx29advan

Nowy Anthem X Advanced 29er dzięki zastosowaniu włókna węglowego, schudnie o około 300g, przy jednoczesnym wzroście sztywności, szczególnie w okolicach główki i suportu, zmieniono bowiem standard na promowany przez Gianta Overdrive 2, czyli 1 1/4 - 1 1/2 cala. Jak się dowiadujemy dzięki temu zabiegowi sztywność wzrasta o 7% w stosunku do wersji 1 1/8 - 1 1/2. Wzrasta także sztywność w okolicach suportu dzięki zastosowaniu prostokątnego przekroju dolnej rury i bardzo długiego suportu PowerCore press-fit. Przyznam szczerze, że te zmiany mnie trochę przerażają, bo powstają nowe "standardy", jakby starych było mało. Czy ktoś z Was odczuwał brak sztywności przy taperowanej główce, która miała być właśnie remedium na tego rodzaju problem? Chyba nie. Za to na rynku pojawią się kolejne stery, wsporniki, amortyzatory z rurami o nowych średnicach itd itd. Giant już zaprojektował nowe części do nowych średnic. Kto podąży za nim i kiedy? Zobaczymy...

Nowa rama posiada przedni trójkąt wykonany z węgla, który powoduje zaoszczędzenie wagi o ok. 185g, sprawiając że całość osiągnie wagę 2200g dla rozmiaru M wraz z damperem. Pozostawiono jednak tylny trójkąt z aluminium, podobno mając na uwadze ograniczenie wydatków jakie przyszłoby ponieść na nowy model. Nie mogę jednak opędzić się myśli, że Giant pozostawił sobie furtkę, do wypuszczenia w kolejnym roku jeszcze bardziej zaawansowanego modelu, wykonanego w całości z włókna węglowego. 

Zdecydowano się także puścić linki do przerzutek wewnątrz ramy. Zaprojektowano także nowe prowadniki dla linek do wysuwanych sztyc, pozostawiając przewód hamulcowy mocowany jak do tej pory - zipami. Przy tych wszystkich ulepszeniach dziwi trochę fakt pozostawienia mocowania tylnego koła na szybkozamykacz 135mm. Przedstawiciel Gianta tłumaczy to w ten sposób, że zawieszenie Maestro jest tak kompaktowe i zwarte, że nie potrzeba dawać mocniejszych osi, które dają niewielki zysk przy podniesieniu wagi.

Maszyna w najbardziej wypasionej konfiguracji z osprzętem Sram XX, amorem RockShoxa SID 29 RCT3 i kołami Srama Rise60 kosztować będzie 8900 USD i ważyć około 9,98kg. Pozostałe konfiguracje wagowo będą z przedziału 11,34 - 11,79kg i kosztować będą odpowiednia 4650 USD dla 29-1 i 3300 USD dla 29-2, wszystkie wyposażone w osprzęt Srama, Avida i RockShoxa.

Drugą nowością jest Anthem x 29er W, który jest niczym innym jak odmianą omawianego medlu przeznaczoną dla Pań.

anthem_w

Giant przy tych chwali się że jest to pierwszy rower na świecie specjalnie zaprojektowany dla piękniejszej części zawodników. Różnice w stosunku do obecnie produkowanego aluminiowego modelu są przede wszystkim w długości górnej rury, większym przekroku, nieco dłuższej główce i kącie rury podsiodłowej.

Ramy produkowane będą także w nieco innej skali rozmiarowej XS-L w stosunku do standardowych S-XL. Zmieniono kilka części aby utrzymać pożądaną charakterystykę jazdy. Zdecydowano się także na pozostawienie standardowo taperowanej główki. Ceny nowych rowerów wahać się będą między 1925 a 1950 USD.

 


komentarze

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl