
Litespeed 2011
Na długo zanim Litespeed rozpoczęłą swoją działalność w produkcji rowerów, zajmowała się sprzedażą egzotycznych rodzajów metali. Nazywała się wówczas Southeast Machine i produkowała m.in podziemne zbiorniki na płynne materiały strzelnicze dla instytucji rządowych. Był to rodzinny biznes, a oprócz rodziców, pracowali w niej 3 synów i córka. Starszy z synów był dość aktywnym biegaczem. Kiedy doznał kontuzji, powiedziano mu, że zamiast biegać musi jeździć na rowerze. To sprawiło że pojawił się w lokalnym sklepie rowerowym. Jednak nie był zadowolony z wyboru i stwierdził, że można zrobić lepszy sprzęt z tego co mają u siebie w sklepie.
Wieczorami i w weekendy bracia tworzyli ramy i postanowili wziąć je do sklepu żeby dobrać do niego widelec. Faceci w lokalnym sklepie rowerowym mieli z nich niezły ubaw słysząc o ich próbach zbudowania roweru samemu. Jednak ziarno zostało zasiane i dzięki szeptanej reklamie coraz większa ilość lokalnych i regionalnych sprzedawców zaczęła ich pytać o rowery. Wiadomości rozeszły się po całym kraju, trafiając nawet do profesjonalnych zawodników, którzy zaczęli pytać się o ich rowery.
W 1986 r. zachęcono rodzinę, aby pokazała kilka swoich "dzieł" w Long Beach, CA na pokazie rowerowym, dokąd ostatecznie udali się z kilkoma ramami. Podczas targów, ktoś im powiedział, że jest jeszcze inna firma oferująca rowery z tytanu, znajdująca się na drugim końcu sali. Ta firma nazywała się Kestrel, ale ostatecznie zmianiła nazwę na Kestrel Merlin, ponieważ marka Kestrel była już używana przez inną firmę (i to jaką).
Odzew po wystawie był szokiem dla rodziny i nadszedł czas aby nazwać firmę rowerową. "Jest światło i jest szybki, co myślicie o Litespeed? to byla jedna z propozycji na którą się zdecydowano.
Litespeed stał się szybko renomowaną firmą, produkującą tytanowe ramy zanim zaczął produkować ramy dla takich firm jak DeRosa, Merckx, Basso, Univega, Alpinestars, Marin i Rocky Mountain.
Litespeed był już obwołany jako światowy lider technologii rowerowej i do dnia dzisiejszego rozwiązania Litespeed wpływają na rozwój tego przemysłu.
MTB
CITICO
Nazwa pochodzi od Wilderness Creek Citico w południowo-wschodniej Tennessee, jest pierwszą ramą MTB korzystającą z górnej rury T1 6/4 s i bi-osiowo ovalizowanej dolnej rury zapewniające niesamowite wrażenia z kierowania, dokładność i sztywność. Ciesząca się doskonalymi opiniami użytkowników na całym świecie.
SEWANEE
Sewanee stanowi nowe opracowanie pełnego zawieszenia rowerów dla cross country. Idealny do wyścigów XC - 90mm zawieszenia, tytana 3Al/2.5V, doskonałe połączenie trwałości i wagi - Sewanee posiada zawieszenie CLR, które czyni rower zwinym, nawet w najbardziej wymagającym terenie.
PISGAH
Rama inspirowaną geometrią z Citico. Legendarny Litespeed Pisgah podnosi poprzeczkę dla każdego single-speeda, mieszczucha lub roweru górskiego. Jak każdy produkt Litespeed jest ręcznie wytwarzany w USA. Pisgah oferuje więcej. Prawdziwe mistrzostwo w produkcji ram tytanowych, strzał w siglespeedową nirwanę i cały bagaż doświadczeń Litespeeda. Fani tytanu na pewno nie przejdą wobec tej ramki obojętnie.
SZOSA
SERIA C
Zapomnijcie o tym co przeczytaliście przed chwilą. Rok 2010 tworzy historię Litespeeda od początku. Kiedy inżynierowie Litespeeda dostrzegli unikalne korzyści płynące z technologii włókien węglowych, przenieśli swoje doświadczenie w produkcji ram tytanowych na kompozytowe. Po 2 latach prób i testów mających na celu stworzenie doskonałości, światło dzienne ujrzała nowa seria produktów - Archon C-Series. Wraz z konstrukcjami projektowanymi pod względem aerodynamicznym, seria C jest szczytem technologii kompozytowej oraz w dziedzinie innowacji projektowych.
SERIA C NA 2011 ROK
Archon C1 Dura Ace | Archon C1 Force | Archon C3 | M1 |
|
Stery | FSA | FSA | FSA | FSA Orbit IS |
Kierownica |
FSA Team Issue Carbon | FSA Team Issue | FSA Wing Compact | FSA Omega Compact |
Mostek | FSA Team Issue Carbon | FSA Team Issue | FSA OS-150 Carbon | FSA OS-190 |
Siodło | Fizik Arione | Fizik Arione | Fizik Pave | Velo |
Sztyca | Carbon Aero | Carbon Aero | Carbon Aero | FSA |
Przerzutka przednia |
Dura Ace | SRAM Force | Ultegra | SRAM Apex |
Tylna przerzutka |
Dura Ace | SRAM Force | Ultegra | SRAM Apex |
Manetki | Dura Ace | SRAM Force | Ultegra | SRAM Apex |
Korba | FSA SLK Light | SRAM Force | FSA Gossamer Compact | SRAM Apex Compact |
BB | FSA BB30 | SRAM Force BB30 | FSA BB30 | SRAM Apex |
Kaseta | Ultegra | SRAM PG1070 | 105 | SRAM PG950 |
Łańcuch | Ultegra | SRAM PC1051 | 105 |
SRAM PC1031 |
Hamulce | Dura Ace | SRAM Force | Ultegra | SRAM Apex |
Koła | Mavic Ksyrium Elite | Mavic Ksyrium Elite | Shimano RS30 | FSA RD-60 |
Opony | Vittoria Rubino Pro | Vittoria Rubino Pro | Vittoria Zaffiro | Vittoria Zaffiro |
komentarze