Jamis 2011

Firma produkująca rowery Jamis ma przeszło 73 lata doświadczenia w branży rowerowej !!! Początkowo mała spółka zajmowała się importem rowerów oraz części rowerowych z Europy. W 1979 roku powstał pierwszy Jamis nazwany Earth Cruiser. Nie był to żaden sportowy sprzęt. Rower przeznaczony do poruszania się po mieście, wsi, bezdrożach, był mieszanką wyszukanego stylu, a zarazem wygody użytkowania.
W 1981 r. Caroline Joannou przejęła spółkę po ojcu. Od tege czasu firma nabrała niesamowitego tempa produkując rowery, z początku miejskie, a od 1988 r. przeznaczone dla profesjonalistów rowery szosowe. W międzyczasie rozwijali też produkcję rowerów MTB, mało popularnych w tamtych czasach. Firma wprowadzała coraz to nowsze technologie, uzyskując efekt, jaki obecnie możemy podziwiać.
Marka w naszym kraju dostępna jest od 2009r, jednak wtedy oferta firmy nie była zbyt imponująca, trochę sprzętu turystycznego, sporo modeli szosowych (na rowerach jamis jeździli zawodnicy Mróz Activ Jet) i na tym koniec. W sprzęcie MTB nie mieliśmy wtedy za dużego wyboru. Od 2010r Jamisa pod swoje skrzydła wzięła firma BDC- BIKE, która traktuje świetnie prosperujący i cały czas rozwijający się rynek MTB, dzięki temu w obecnym sezonie mieliśmy już nieco większy wybór sprzętu maratońskiego :) W 2011 roku wybór będzie jeszcze większy !!! Polski dystrybutor już niebawem udostępni polskim cyklistom tym mniej i bardziej zaawansowanym kolekcję 2011.

Poniżej modele Jamisów na które warto zwrócić największą uwagę.

Dakota DXC Team 2011

Przeznaczenie tego roweru to bez wątpienia wyścigi. Najbardziej zaawansowany technologicznie hardtail firmy jest narzędziem do wygrywania.
Rama wyprodukowana z najwydajniejszego włókna węglowego Elite XC Dyad lay-up, z zastosowaniem technologii Near Net oraz SST. Pierwsza pozwala kontrolować wytwarzanie rur do samego końca,a druga dostosowuje grubość ścianek w ramie do rozmiaru ramy. Koła w najpopularniejszym rozmiarze 26”, wymienny hak przerzutki. Sram XX i Sid XX WC ucieszą nawet najbardziej wybregnego zawodnika, reszta osprzętu ritchey, kółka American Classic. Gratis agresywne, a zarazem estetyczne malowanie.
Parametry:

RAMA: Włókno węglowe 1.5” - 1/18” , BB30 OS BB s

ROZMIARY: 17, 19

WIDELEC: Rock Shox SID XX World Cup, 32mm, 100mm t

KORBA: SRAM XX BB30, 28x42T, 170mm , 175mm

PRZERZUTKA PRZEDNIA: SRAM XX 34.9mm top pull

PRZERZUTKA TYLNA: SRAM XX mid-cage

MANETKI: SRAM XX, trigger, 10-speed rear, 2-speed front

KASETA: SRAM XX 11-36T, 10speed

PIASTY: AC130 front & AC 225 rear

HAMULCE: Avid XX hydraulic disc brakes with Matchmaker clamp and 160mm rotors

OBRECZE: American Classic Tubeless Disc with AC130 front & AC 225 rear hubs, AC butted spokes & alloy nipples

OPONY: Geax AKA 2.0”, TNT folding

SIODEŁKO: WTB Silverado Team, NiCro tubular rails

WAGA (kg): 9,2


Dakar XCR Team 2011


Kolejnym flagowym produktem firmy jest rower full suspension Dakar XCR team. Najnowszy model ma być lżejszy, lepiej się prowadzić i posiadać bardziej czułe zawieszenie. Wprowadzone zostały asymetryczne haki, mające na celu polepszenie sztywności bocznej. Technologia produkcji karbonowych rur taka jak w przypadku najwyższego modelu sztywniaka. Zastosowany osprzet to najnowszy XTR z dwoma tarczami. Reszta tak jak w Dakocie Team, czyli SID WC, Ritchey i American Classic.


Parametry:

RAMA: Włókno węglowe, damper Fox Float RP23 BV

ROZMIARY: 17

WIDELEC: Rock Shox SID World Cup, 32mm, 100mm travel

KORBA: Shimano XTR M985, 40/28, 170mm 175

PRZERZUTKA PRZEDNIA: Shimano XTR M986 34.9 mm top pull

PRZERZUTKA TYLNA: Shimano XTR M980

MANETKI: Shimano XTR M980 Rapidfire Plus SL, 10-speed

KASETA: Shimano XTR M980, 10-speed, 11-36

PIASTY: AC130 front & AC 225 rear hubs

HAMULCE: Shimano XTR M985 hydraulic disc brakes with Deore XT 160mm 6-bolt rotors

OBRECZE: American Classic Tubeless Disc with AC130 front & AC 225 rear hubs, AC butted spokes & alloy nipples

OPONY: Geax Mezcal 26 x 2.1” front and 1.9”, TNT casing, folding

SIODEŁKO: WTB Silverado Team, flex-tuned shell, DNA padding, ABR corners, Nicro rails

WAGA (kg): 10,6


Xenith SL 2011

„Pro-level” To hasło, którym kierowała się firma tworząc ten rower. Sztywna, dobrze przekazująca siłę kolarza rama, która pozwala doskonale czuć drogę, to kręgosłup modelu SL. Ramka oczwiście karbonowa, ma być wyjątkowo odporna na uszkodzenia mechaniczne. Osprzęt Sram Red, kółka Zip 404, waga 6,1 !!! ........................ potrzebujecie czegoś więcej??

RAMA: Włókno węglowe 1 1/8-1 1/2” BB30 OS BB

ROZMIARY: 54cm, 58cm

WIDELEC: Jamis Xenith SL level Karbon NearNet

KORBA: SRAM Red carbon for BB30, 53/39T, 170mm (48/51), 172.5mm (54/56) ,175mm (58/61)

PRZERZUTKA PRZEDNIA: SRAM Red braze-on front, 34.9mm alloy clamp

PRZERZUTKA TYLNA: SRAM Red

MANETKI: SRAM Red Double Tap with Zero-Loss shift technology, carbon fiber, 20-speed

KASETA: SRAM Red OG-1090, 10 speed, 11/25T

PIASTY: Zipp 404 tubular wheelset, 58mm dimpled full carbon rims, 16/20, Zipp 88 front & 188 rear hubset, Sapim CX-ray spokes

HAMULCE: TRP 970SL, forged/CNC magnesium arms, SwissStop Yellow King cartridge pads, Sram Red carbon levers

OBRECZE: Zipp 404 tubular wheelset, 58mm dimpled full carbon rims, 16/20, Zipp 88 front & 188 rear hubset, Sapim CX-ray spokes

OPONY: Vittoria Corsa Evo CX, 700 x 21c, tubular

SIODEŁKO: Selle San Marco Aspide Racing Team with Xsilite Rails

WAGA (kg): 6,1
Pełną kolekcję modeli można zobaczyć na stronie producenta.

komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl